  • 1. Data: 2003-08-23 15:06:36
    Temat: kredyt na dom - złotówki czy franki?
    Od: "Pawel" <b...@w...pl>

    Witajcie,
    Mam zamiar wziaść duzy kredyt na dom( na 13 lub 15 lat). Ostatnio bylam u
    doradcy, ktory doradzil mi kredyt w Hypovereinsbank Bank Hipoteczny w
    walucie CHF - frank oprocentowanie 3,32%
    Jednakże ja zastanawiam sie czy nie lepiej wziasc kredyt w zlotowkach np w
    Kredyt Banku
    Kredyt w frankach wydaje sie tanszy lecz doplacamy gdy bank wyplaca kredyt
    po kursie kupna a gdy splacamy raty sa przeliczane po kursie sprzedazy.
    Tak wiec moze lepsze zlotowki?
    Bardzo cenne sa dla mnie wasze uwagi i doswiadczenie.
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-08-23 15:32:42
    Temat: Re: kredyt na dom - złotówki czy franki?
    Od: "z otoczenia bankowego" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > pozdrawiam,
    >
    > Na to pytanie można radzić tylko komuś z rodziny i nie każdemu. A to dlatego,
    że jest ryzyko takiej odpowiedzi - czy przepowiednia nasza nt. kursu złotego
    dowalut w ciągu najbliższych 10 lat będzie dla Ciebie korzystana, jak
    oprocentowane beda za 2-3 lata kredyty zlotowe...itd itd.
    Trzeba decydować samemu. Oprocentowanie w żł / PLN/ jest już niskie, nie
    będzoiesz napewno spłacal 13 lat /nie wierzę i nie życzę/, oprocentowanie
    będzie spadać -to wszystko są pewniki.
    pzdr

  • 3. Data: 2003-08-23 18:03:15
    Od: "szymon s" <s...@w...pl>

> [...]
    > będzoiesz napewno spłacal 13 lat /nie wierzę i nie życzę/, oprocentowanie

    ale grozi Polsce scenariusz argentynski

  • 4. Data: 2003-08-24 09:25:16
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tak wiec moze lepsze zlotowki?
    > Bardzo cenne sa dla mnie wasze uwagi i doswiadczenie.

    Trudno jest tutaj radzić. Jak pewno wiesz oprocentowanie w KB wynosi WIBOR3M
    +marża (1% przy wkładzie własnym ponad 40%) oraz 1,5% (przy wkładzie od 5% do
    40%). Na dzisiaj WIBOR3M=5,10%, co daje odpowiednio 6,10% lub 6,60%. Dodatkowo
    prowizja w granicach 0,9%. Moim zdaniem za kilkanaście dni WIBOR3M osiągnie
    poziom 5%. A co bedzie dalej?. Ja uważam, że będzie spadał aż osiągnie poziom
    EURIBOR =2%; jak szybko to nastąpi to nikt nie wie. Jeżeli nasza gospodarka
    padnie to pewno pójdzie w górę ale wtedy NA PEWNO pójdzie także w górę kurs
    sprzedaży CHF. Reasumując ja bym brał w PLN.
    Pozdrowienia Tensor1

    PS1 Taki dylemat decyzyjny miałem na koniec 2002. Wybrałem PLN i teraz jestem
    bardzo zadowolony ponieważ kurs CHF od chwili wzięcia kredytu (listopad 2003)
    wzrósł o 10% do marca 2003 a potem spadł o 5%, czyli generalnie wzrósł o 5%.
    Porównując te dane zapłaciłem do chwili obecnej mniej niz gdybym brał w PLN; co
    więcej pozostały do spłaty kredyt (wziąłem go na 5 lat) jest mniejszy niż
    gdybym brał w CHF.
    PS2 Jeżeli jednak zdecydujesz się na CHF, to biesz tam gdzie opłata za
    wcześniejszą spłatę jest zerowa. Jeżeli będzie inaczej to nie zostawisz sobię
    praktycznie żadnej mozliwości przewalutowania na PLN. Popatrz także na
    oprocentowanie w PLN w Hipotecznym. Jeżeli będziesz chciał kredyt rolować i
    następnie wziąść w innym banku, to trzeba znowu opłacać hipotekę.

  • 5. Data: 2003-08-24 09:30:47
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > Porównując te dane zapłaciłem do chwili obecnej mniej niz gdybym brał w PLN;
    Przepraszam za pomyłkę. Oczywiście powinno być w CHF.

  • 6. Data: 2003-08-25 08:12:36
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 23 Aug 2003 20:03:15 +0200, "szymon s" <s...@w...pl> wrote:

    >ale grozi Polsce scenariusz argentynski

    ale przy umownym oprocentowaniu WIBOR+marża krach chyba byłby
    korzystny dla klienta, bo klient ma dobro nie podlegające inflacji
    (mieszkanie), a bank dostaje kasę, która jest warta coraz mniej.
    --
    Jarek Andrzejewski