  • 81. Data: 2017-10-04 23:40:35
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-10-17 o 17:11, Marek pisze:

    > No przecież koszt wykopu to właśnie ta waryosc inwestycji, więc sam
    > sobie przeczysz.

    Jakiej inwestycji? Równie dobrze można te pieniądze na prąd przeznaczane
    wyrzucać do rzeki. Z ich nic nie powstaje. Moim zdaniem, o ile sam
    pomysł waluty wirtualnej jest fajny, to z tym "kopaniem", to ściema.
    Równie dobrze można by to generować za darmo, tylko wówczas spadałby
    cena pojedynczego BC. Bo ona wynika z sumy normalnej waluty
    zainwestowanej przez "wiernych", nie zaś ilości prądu do wygenerowania
    kolejnej monety.

  • 82. Data: 2017-10-04 23:44:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-10-17 o 17:44, J.F. pisze:

    > Ustala pewna "wartosc minimalna".
    > Albo i nie, bo mozna produkowac na cudzym sprzecie/pradzie.

    Wiesz, gdyby ta kasa trafiła do sytemu, to by to miło sens.

  • 83. Data: 2017-10-04 23:47:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-10-17 o 18:30, Marek pisze:

    > Zaufanie się buduje.

    No więc starają się budować. Zaufanie do złota budowane jest od kilku
    tysięcy lat. BC, to zaledwie kilka.

  • 84. Data: 2017-10-04 23:49:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-10-17 o 18:31, Marek pisze:

    > Każdy pieniądz może bić brudny lub czysty.

    I tak, i nie. Dawniej po prostu robiło się to gotówką, ale teraz
    człowiek z większą gotówką w walizeczce jest podejrzany. Wymyślili BC.

  • 85. Data: 2017-10-05 16:58:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Sam argument bardzo fajny. Moim zdaniem właśnie koszt "kopania" nie ma
    > bezpośredniego przełożenia na wartość BC. Ta wartość zależy od ilości
    > zainwestowanych w walutę środków.

    Nie.
    Natomiast "wartość" BC zależy od tego, którego znaczenia słowa "wartość"
    używamy. Zakładając że w ogóle można mówić o wartości, zależy ona od
    proporcji sprzedających i kupujących, i od tego, jakie ceny jedni
    i drudzy są skłonni zastosować. Dlatego zmienność w czasie może być tak
    duża - nie ma żadnej realnej kotwicy, wiążącej BC z rzeczywistością.

    > Dokładnie. Panikę ma chyba blokować ilość możliwych do wykonania operacji.

    Aha. Coś a la blokada wypłat z konta albo z bankomatów. To możliwe.
    Tzn. oczywiście to nie blokuje paniki, właściwie panika jest nawet dużo
    większa. Tyle że wszyscy nie mogą gwałtownie wszystkiego sprzedać,
    spadek ceny może być wolniejszy (zakładam, że "organizatorzy" sobie
    poradzą jako pierwsi - ograniczona jest liczba operacji, nie wartość).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 86. Data: 2017-10-05 17:05:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > No jeszcze ma zastosowanie w elektronice i kilku innych dziedzinach.

    Tak, ale głównie chyba z powodu owej chemii.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 87. Data: 2017-10-05 22:14:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-10-17 o 16:58, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > i drudzy są skłonni zastosować. Dlatego zmienność w czasie może być tak
    > duża - nie ma żadnej realnej kotwicy, wiążącej BC z rzeczywistością.

    No dokładnie takie mniej więcej są moje przemyślenia.

> [...]
    > spadek ceny może być wolniejszy (zakładam, że "organizatorzy" sobie
    > poradzą jako pierwsi - ograniczona jest liczba operacji, nie wartość).

    To blokuje panikę w ten sposób, że mogło by ie pewnego poranka okazać,
    że wszyscy chcą sprzedać, a nikt nie chce kopić. I cena mogłaby paść "na
    pysk". Tak, to co najwyżej widzisz, że tych kilka osób chce sprzedać.

  • 88. Data: 2017-10-06 07:31:28
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > I podobno szykuje się rozłam na przynajmniej 3 rodzaje BTC bo towarzystwo
    > kopiące (te duże ryby) się pokłóciły.

    Jak to podział? I każdy po 21mln? No to pęka mit o nierozmnażalności :) W
    zasadzie to przecież nic nie stoi na przeszkodzie żeby bitcoina rozmnożyć o
    BTC2 czy BTC3. Przeciez już istnieją inne kryptowaluty, ktore wcale nie są
    gorsze ani lepsze :)
    Czuję w kościach że za kilka lat o bitcoinie będzie się mówić jako o
    przekręcie stulecia. Taki nowy ambergold tylko większy. I znowu będzie armia
    "pokrzywdzonych", którzy "nie wiedzieli o ryzyku" i grube ryby politycy
    stojący za tym :)

    Pzdr

  • 89. Data: 2017-10-09 23:53:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-03 o 12:24, z pisze:

    > Głównym celem jest podtrzymanie działania sieci BTC. W zamian za to
    > dostaje się nagrodę w postaci cząstek BTC. A żeby nie było za dużo
    > chętnych do kopania stawia się im zadania do rozwiązania a stopień ich
    > trudności zależy od ilości kopiących tak aby w czasie wykopać taką samą
    > założoną ilość BTC.
    > Ekolodzy napiszą że to bezsensowne marnowanie energii elektrycznej :-)

    Nie jestem ekologiem i także uważam to za marnowanie energii.

    --
    MN

  • 90. Data: 2017-10-10 00:14:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-10-17 o 23:53, Marcin N pisze:tym kluczem
    > Nie jestem ekologiem i także uważam to za marnowanie energii.

    Jeśli to liczenie dla samego liczenia, to oczywiście nie ma to sensu.
    Klucz 512 bitowy w zasadzie gwarantuje niełamalność w sensownym czasie,
    a podpisanie elektroniczne czegoś tym kluczem to kwestia sekund.
    Zaczynam odnosić wrażenie, ze kopanie polega na bezsensownej próbie
    wyliczenia metodą bruce force kodu.