  • 71. Data: 2017-10-04 16:53:21
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 03 Oct 2017 21:37:15 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:
    > Nie. Złoto ma wartość dlatego, że jest ładne, oraz np. dlatego, że
    > nie
    > reaguje z większością agresywnych związków chemicznych.

    BTC jest ładniejsze, bo podszyte królowa nauk. To ze nie reaguje to
    akurat nijak ma się do wartości. Są bardziej wartosciowe rzeczy,
    które reagują np. białka.

    > Nie, jeśli brać pod uwagę "typ BTC" (ekwiwalent złota, gdyby
    > istniał,
    > byłby tak samo dobry).

    Liczba BTC jest z góry ograniczona, więc?
    Oczywiście być może będzie podział na coraz mniejsze części ale złoto
    też można tak s dzielić.

    > To prawda, ale to nie świadczy o żadnej wartości. Kartą kredytową
    > także
    > nie można podwójnie zapłacić (mniej więcej), ale to nie znaczy że
    > sama
    > KK ma wartość.

    KK można zablokować lub zająć. BTC nie posiada tych wad.

    --
    Marek

  • 72. Data: 2017-10-04 17:01:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-10-17 o 14:14, Wojciech Bancer pisze:

    > Ale to dotyczy chyba każdego rodzaju inwestycji?
    > Nie wrzuca się wszystkiego do jednego koszyka.

    Oczywiście. Ale kwota, jaką byłbym skłonny powierzyć BC nie byłaby
    wielka na pewno.

  • 73. Data: 2017-10-04 17:06:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-10-17 o 08:04, miumiu pisze:

    > To tak jakby ktoś, postanowił rozłupać jak najdrobniej kamień, użył to dego
    > młotka, prasy, wynajął walec i działo laserowe. Kosztowało go to fortunę. I
    > teraz chce sprzedać ten proszek. Tylko komu i po co? Kogo to interesuje ile
    > on zainwestował w rozdrobnienie tego kamienia? Ten bitcoin to taki proszek
    > który jest nic nie wart.

    Sam argument bardzo fajny. Moim zdaniem właśnie koszt "kopania" nie ma
    bezpośredniego przełożenia na wartość BC. Ta wartość zależy od ilości
    zainwestowanych w walutę środków.

    > A to ze ma byc 21mln to żaden argumet. Jak jak narysuję sobie dwa unikalne
    > banknoty nowej waluty, to znaczy że każdy jest wart połowę światowego
    > majątku?

    Każdy z nich będzie miał wartość połowy kwoty, jaką wszyscy ludzie na
    świecie będą skłonni zainwestować w Twoją nową walutę.

    > Bitcoin to spekuła w czystej postaci. Na wykresie bitcoina mozna testować
    > wszelkie hipotezy z zakresu spekulacji, psychologii tłumu, bo to spekulacja
    > doskonała :) Jak każda spekuła pojdzie do jakiegoś momentu i nastąpi odwrót
    > o 180stopni. Kto wyczai ten moment i wtedy sprzeda będzie bogaty. Kto kupi
    > na tym piku straci wszystko :)

    Dokładnie. Panikę ma chyba blokować ilość możliwych do wykonania operacji.

  • 74. Data: 2017-10-04 17:09:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-10-17 o 21:37, Krzysztof Halasa pisze:

    > Nie. Złoto ma wartość dlatego, że jest ładne, oraz np. dlatego, że nie
    > reaguje z większością agresywnych związków chemicznych.

    No jeszcze ma zastosowanie w elektronice i kilku innych dziedzinach.

  • 75. Data: 2017-10-04 17:10:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-10-17 o 08:30, miumiu pisze:

    > Niemniej złoto ładnie błyszczy na półce, a bitcoin nie :P

    Przede wszystkim złoto ma po prostu zaufanie - i to w zasadzie cała jego
    wartość.

  • 76. Data: 2017-10-04 17:11:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Oct 2017 17:06:33 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > bezpośredniego przełożenia na wartość BC. Ta wartość zależy od
    > ilości
    > zainwestowanych w walutę środków.

    No przecież koszt wykopu to właśnie ta waryosc inwestycji, więc sam
    sobie przeczysz.

    --
    Marek

  • 77. Data: 2017-10-04 17:12:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-10-17 o 08:38, miumiu pisze:

    > Haha, jedyny raz w zyciu kiedy widzialem praktyczną mozliwosc wykorzystania
    > bitcoina to to o czym piszesz, czyli okup za rozszyfrowanie plikow na dysku.
    > Ale na szczescie był backup :)

    No ja znam jezcze wiele innych zastosowań, ale wszystkie związane z
    praniem brudnej kasy, albo ukrywaniem obrotu nią.

  • 78. Data: 2017-10-04 17:44:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Sam argument bardzo fajny. Moim zdaniem właśnie koszt "kopania" nie
    >ma
    >bezpośredniego przełożenia na wartość BC.

    Ustala pewna "wartosc minimalna".

    Albo i nie, bo mozna produkowac na cudzym sprzecie/pradzie.

    J.

  • 79. Data: 2017-10-04 18:30:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Oct 2017 17:10:52 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Przede wszystkim złoto ma po prostu zaufanie - i to w zasadzie cała
    > jego
    > wartość.

    Zauganie się buduje.

    --
    Marek

  • 80. Data: 2017-10-04 18:31:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Oct 2017 17:12:46 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > No ja znam jezcze wiele innych zastosowań, ale wszystkie związane z
    > praniem brudnej kasy, albo ukrywaniem obrotu nią.

    Każdy pieniądz może bić brudny lub czysty.

    --
    Marek