  • 291. Data: 2017-10-17 16:10:24
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-17, z <...@...pl> wrote:
    > Napisałem ze banki kreują pieniądze i się nie mnie rzucili jak wściekłe
    > psy.

    Nie tuptuś. Zełgałeś w żywe oczy, że banki kreują pieniądze Z NICZEGO.
    _Z NICZEGO_. I Twój brak wiedzy został Ci wypomniany.

    > Jak przyszło do konkretów to się okazuje że miałem rację.

    Nie tuptuś. Wyszło, że brakuje Ci wiedzy ekonomicznej.
    A teraz to już w manipulacjach prześcigasz nawet TVP Info.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 292. Data: 2017-10-17 16:33:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2017-10-17, z <...@...pl> wrote:

    >Nie tuptuś. Zełgałeś w żywe oczy, że banki kreują pieniądze Z
    >NICZEGO.
    >_Z NICZEGO_. I Twój brak wiedzy został Ci wypomniany.

    Eee - ja mu tam raczej zarzucam robienie z igly widel.
    Banki kreuja pieniadze ? A co w tym odkrywczego, kreuja od wiekow, ale
    od ~100 lat kreuja ambitniej.

    A kreacja ... no tak z natury polega na ta tym, ze z niczego.
    Bo z czego banki kreuja pieniadze?
    Z tej pewnej ilosci pieniedzy, ktore w obiegu krażą ?
    Czy z zaufania spolecznego ? A moze z potrzeby spolecznej ?

    Tu by sie mozna przyjrzec dokladniej systemowi amerykanskiemu, byc
    moze takze unijnemu.

    Ewentualnie wyczytac z tego angielskiego artykułu pewna tresc -
    czlowiek obecnie nie tyle ma pieniadze, co cudze zobowiazania ...

    J.

  • 293. Data: 2017-10-17 16:56:14
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Eee - ja mu tam raczej zarzucam robienie z igly widel.
    > Banki kreuja pieniadze ? A co w tym odkrywczego, kreuja od wiekow, ale
    > od ~100 lat kreuja ambitniej.

    Z wpłacanych środków. Nie z niczego.

    > A kreacja ... no tak z natury polega na ta tym, ze z niczego.

    Serio po to było tyle tej teorii, zeby teraz walić takie hasła?
    Nie jest "z niczego".

    > Z tej pewnej ilosci pieniedzy, ktore w obiegu krażą ?

    Z pieniędzy które trafiają do systemu bankowego.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 294. Data: 2017-10-17 17:05:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2017-10-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Z wpłacanych środków. Nie z niczego.

    >Serio po to było tyle tej teorii, zeby teraz walić takie hasła?
    >Nie jest "z niczego".

    No ale koniec koncow to tego pieniadza bankowego jest wielokrotnie
    wiecej niz pieniadza "pierwotnego".
    To z czego sie ten pieniadz bankowy wzial ?

    >Z pieniędzy które trafiają do systemu bankowego.

    To juz bym wolal napisac "z pracy".

    J.

  • 295. Data: 2017-10-17 17:23:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > No ale koniec koncow to tego pieniadza bankowego jest wielokrotnie
    > wiecej niz pieniadza "pierwotnego".
    > To z czego sie ten pieniadz bankowy wzial ?

    Ale czemu musi go być tyle samo ile pieniądza drukowanego?
    Koniec z końców stan systemu bankowego po prostu nie odzwierciedla
    stanu pieniądza papierowego, jednak nie oznacza to że z niczego.
    Powstaje z nowych depozytów (niekoniecznie papierowych). Rynek produktów
    i usług też się przecież nie kończy, dlatego dobra "ograniczone"
    tak jak złoto się po prostu nie nadają w obecnych czasach do
    transferu wartości i tyle, zwłaszcza że transfer ten przyspiesza
    i robi się coraz bardziej dynamiczny.

    Dóbr i usług możesz wytwarzać w praktyce w nieskończoność,
    (zwłaszcza jeśli to dotyczy usług i dóbr odnawialnych),
    więc ich odzwierciedleniem jest pozostające w delikatnej
    równwowadze z nimi - kreacja pieniądza.

    Historia pokazała, że skrajne zjawiska (deflacja/hiperinflacja)
    są społecznie mocno szkodliwe.

    > To juz bym wolal napisac "z pracy".

    No żeby pieniądze trafiły gdziekolwiek muszą zostać w jakikolwiek
    sposób wypracowane/zarobione/zdobyte itp.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 296. Data: 2017-10-17 18:10:45
    Od: z <...@...pl>

    Zełgałeś w żywe oczy, że banki kreują pieniądze Z NICZEGO.
    > _Z NICZEGO_. I Twój brak wiedzy został Ci wypomniany.

    Dobry jesteś w te klocki.
    Dobrze wiesz że nie chodzi o _z niczego_ tylko że kreują i to ma zły
    wpływ na nas wszystkich.

    Cholera cwana bestia ;-)

  • 297. Data: 2017-10-17 18:23:22
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-17, z <...@...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dobry jesteś w te klocki.
    > Dobrze wiesz że nie chodzi o _z niczego_ tylko że kreują i to ma zły

    Nie, nie wiem. To że kreują, to jest fakt oczywisty i nikt z nim
    nie dyskutował. Ty lazłeś w akcję że kreują pod niebiosa, na co konkretnie
    dostałeś od Liwiusza parę razy pytanie ile bank może wykreować z depozytu
    X + własnych środków Y (zresztą nie odpowiedziałeś). A teraz odwracasz
    kota ogonem i udajesz, że wcale nie o to chodziło.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 298. Data: 2017-10-17 18:41:21
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > X + własnych środków Y (zresztą nie odpowiedziałeś). A teraz odwracasz
    > kota ogonem i udajesz, że wcale nie o to chodziło.

    Może przeczytaj tym razem ze zrozumieniem to na co odpowiadasz i czym
    się oburzasz.
    Sorry moja wina. Nie przypuszczałem że można być aż tak tendencyjnym i
    opacznie rozumieć język polski.
    Tak nie jestem prawnikiem. to mnie trochę tłumaczy ;-)

    I jeszcze że ja odwracam kota (biedne stworzenie) i coś udaję.
    Więcej czytaj a mniej pisz.

    I żeby nie było... Czytaj/słuchaj o tym co się dzieje na świecie.
    Wiedza pozwoli Ci więcej się głupio nie wykłócać w internecie.

    Powodzenia :-)

  • 299. Data: 2017-10-17 19:12:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-17, z <...@...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > I żeby nie było... Czytaj/słuchaj o tym co się dzieje na świecie.
    > Wiedza pozwoli Ci więcej się głupio nie wykłócać w internecie.

    TTST.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 300. Data: 2017-10-17 19:15:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2017-10-17, z <...@...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > TTST.

    Kurde, banki nie są w społeczeństwie darzone jakąś szczególną estymą, ale...

    Kiedyś Słonimski z Witkacym i jeszcze kimś trzecim zaczęli awanturować
    się w teatrze, bo im się sztuka nie podobała. Przerwano przedstawienie,
    wezwano policję, a - jak wspomina Słonimski - ,,jakiś pan stanął w loży i
    niegłupio krzyknął: zachowanie panów zmusza nas do obrony tej miernoty!"

    Tutaj zachowanie "z" zmusza nas do obrony bankowej miernoty...

    --
    Liwiusz