  • 91. Data: 2017-10-10 07:34:21
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: z <...@...pl>

    Jak widać kryptowaluty są nowatorskie i mają swoje zalety ale też
    potężne wady i na dzień dzisiejszy ludzkość nie dorosła do tego
    wynalazku. Jak zwykle ktoś na tym zarobi a poszkodowanych będą miliony
    na małe kwoty. NORMALKA :-)
    Bo trzeba przyznać że na pierwszy rzut oka to pomysł genialny w swojej
    prostocie :-)

  • 92. Data: 2017-10-10 08:41:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 07:34, z pisze:
    > Jak widać kryptowaluty są nowatorskie i mają swoje zalety ale też
    > potężne wady i na dzień dzisiejszy ludzkość nie dorosła do tego
    > wynalazku.

    Zawsze mnie śmieszą takie argumenty o niedorośnięciu. Jeśli coś jest
    sprzeczne z naturą człowieka (który potrafi być oszustem, kłamliwy,
    zdradliwy, będący w złej wierze itp. itd.), to znaczy że ani nie jest to
    "genialny wynalazek" ani jakieś "nowatorskie cudo", tylko po prostu jest
    to bubel. Człowiek w swoich instynktownych zapędach nie dorośnie -
    przynajmniej nie w rozsądnym czasie - zakładając że w ogóle presja
    ewolucyjna działa w kierunku wyeliminowania tych wad (a nie działa), to
    trzeba poczekać z kilkadziesiąt tysięcy lat na wyewoluowanie innych postaw.

    > Jak zwykle ktoś na tym zarobi a poszkodowanych będą miliony
    > na małe kwoty. NORMALKA :-)
    > Bo trzeba przyznać że na pierwszy rzut oka to pomysł genialny w swojej
    > prostocie :-)

    Nie wiem gdzie tu genialność, ale z faktu bycia prostym ona akurat nie
    wynika.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2017-10-10 10:01:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-10 o 08:41, Liwiusz pisze:

> [...]
    > zdradliwy, będący w złej wierze itp. itd.), to znaczy że ani nie jest to
    > "genialny wynalazek" ani jakieś "nowatorskie cudo", tylko po prostu jest

    A wracając do tematyki to takim samym bublem jest obecny system bankowy
    ze swoim genialnym wynalazkiem KREDYT ROZMNAŻANY Z KREDYTU :-)

  • 94. Data: 2017-10-10 10:08:30
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, October 10, 2017 at 5:01:54 PM UTC+9, z wrote:

    > A wracając do tematyki to takim samym bublem jest obecny system bankowy
    > ze swoim genialnym wynalazkiem KREDYT ROZMNAŻANY Z KREDYTU :-)

    Rozwiniesz?

  • 95. Data: 2017-10-10 10:36:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 10:01, z pisze:

    > A wracając do tematyki to takim samym bublem jest obecny system bankowy
    > ze swoim genialnym wynalazkiem KREDYT ROZMNAŻANY Z KREDYTU :-)

    Inaczej się nie da. Jeśli banki nie mogłyby pożyczać tego, co mają na
    lokatach, to znaczy, że w ogóle nie mogłyby prowadzić akcji kredytowej
    inaczej jak ze swoich własnych środków, czyli tak jak zwykły Kowalski.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2017-10-10 10:37:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 10:08, j...@j...org pisze:

    > Rozwiniesz?

    System rezerwy cząstkowej. Tylko ciekawe, czy "z" też ją tak błędnie
    rozumie, jakoby "bank mógł pożyczyć X razy więcej niż ma", gdzie X to
    jakieś kilkadziesiąt.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2017-10-10 10:39:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 10:37, Liwiusz pisze:

    > System rezerwy cząstkowej. Tylko ciekawe, czy "z" też ją tak błędnie
    > rozumie, jakoby "bank mógł pożyczyć X  razy więcej niż ma", gdzie X to
    > jakieś kilkadziesiąt.

    I jeszcze dodam, że błędem jest mówienie, że jest to jakiś "system
    bankowy". Jest to naturalna sytuacja tak jak grawitacja - jeśli ja
    pożyczę 1000zł Kowalskiemu, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    Kowalski pożyczył 1000zł Nowakowi, czyli już wykreował "kredyt z
    kredytu". Stworzenie monopolu banków na takie transakcje nie jest zatem
    stworzeniem jakiegoś sytemu, bo ten od zarania dziejów istniał, i miał
    się dobrze (albo źle), tylko zamknięcie tego systemu z jego negatywnymi
    konsekwencjami w ramy regulowanych banków.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2017-10-10 11:31:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-10 o 10:36, Liwiusz pisze:
    > Inaczej się nie da.

    Wyborne :-)

    Jeśli banki nie mogłyby pożyczać tego, co mają na
    > lokatach, to znaczy, że w ogóle nie mogłyby prowadzić akcji kredytowej
    > inaczej jak ze swoich własnych środków, czyli tak jak zwykły Kowalski.

    Dobrze wiesz że nie chodzi o pożyczanie z lokaty. Nie manipuluj.

    To że w okrągłych słowach używając "mądrych" terminów bronisz zgrai
    bankowej przez chwilę nie zastanawiając się nad szkodliwą patologią
    prowadzącą do wszechogarniającego zadłużania się nikogo nie dziwi.

    Sęk w tym że prowadzi to do zagrożeń porównywalnych do lokalnych
    konfliktów zbrojnych.
    Doczytaj, doucz się, otwórz trochę te klapki z oczu. :-)

  • 99. Data: 2017-10-10 11:35:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 09-10-17 o 23:53, Marcin N pisze:tym kluczem

    >Jeśli to liczenie dla samego liczenia, to oczywiście nie ma to sensu.
    >Klucz 512 bitowy w zasadzie gwarantuje niełamalność w sensownym
    >czasie,
    >a podpisanie elektroniczne czegoś tym kluczem to kwestia sekund.
    >Zaczynam odnosić wrażenie, ze kopanie polega na bezsensownej próbie
    >wyliczenia metodą bruce force kodu.

    Jakos tak to chyba dziala ... ale czy takie bezsensowne ?
    Uzyskuje sie kod, ktory ma sensowne zastosowania.

    J.

  • 100. Data: 2017-10-10 11:41:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 11:31, z pisze:

    > Wyborne :-)
    >
    > Jeśli banki nie mogłyby pożyczać tego, co mają na
    >
    > Dobrze wiesz że nie chodzi o pożyczanie z lokaty. Nie manipuluj.

    To może napisz o co ci chodzi, bo wydaje mi się, że masz jakieś błędne
    założenia, i na tej podstawie oczywiście błędnie wnioskujesz.

    Bank może pożyczać tylko to, co dostał w lokatach, albo co ma od
    właścicieli. Jeśli nie chodzi ci jednak o pożyczanie z lokat, to znaczy,
    że chodzi ci o pożyczanie z środków własnych banku. Co ci się w tym nie
    podoba?

> [...]
    > konfliktów zbrojnych.
    > Doczytaj, doucz się, otwórz trochę te klapki z oczu. :-)

    Najpierw sam się doucz i napisz jaki masz naprawdę zarzut wobec systemu
    bankowego.

    --
    Liwiusz