  • 171. Data: 2017-10-11 16:38:11
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-10-17 o 23:04, Liwiusz pisze:

    > Rozumiem, że weksel trasowany wystawiony na zlecenie własne wystawcy
    > będzie cię mniej mierził niż weksel własny, mimo że to w praktyce to samo?

    Weksel trasowany wystawiony na wystawcę, to weksel własny - nie
    komplikuj sprawy.

  • 172. Data: 2017-10-11 21:33:56
    Od: z <...@...pl>

    Jak dzieci. No to łopatą

    https://www.youtube.com/watch?v=Imoi55eF5yE

    Tak wiem. Kolejny oszołom którego nie warto wysłuchać :-)

    Ale jak się zrobi głęboki oddech i chociaż spróbuje zresetować umysł
    przesiąknięty propagandą...

  • 173. Data: 2017-10-12 06:32:28
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 11, 2017 at 8:40:43 PM UTC+9, Liwiusz wrote:
> [...]
    odroczonym terminem płatności zabezpieczone wekslem?

    > Nie.
    >
    > Ale penalizuje faktury płacone wekslem.

    Jak wygląda opłacanie faktury wekslem w praktyce? W końcu za takim wekslem musi
    prędzej czy później iść prawdziwy pieniądz - bo w przeciwnym razie - czy pracownicy
    później dostają pensję również wekslem, a Urząd Skarbowy otrzyma należne podatki w
    postaci weksla? Mógłbyś to przybliżyć z praktycznego punktu widzenia?

    Weksel to ciekawy instrument, ale jak ktoś będzie chciał cię oszukać, to cię oszuka
    mimo weksla -- najwyżej ten weksel pomoże ci w urządzeniu licytacji biurka, krzeseł i
    dziurawego płaszcza z siedziby oszusta.

    Z praktyki gospodarczej wynika, że do zabezpieczenia transakcji na kilkaset, często
    kilkadziesiąt tysięcy złotych gwarancja bankowa jest dużo lepszym "gwarantem"
    płatności.

    A gdy dla kogoś gwarancja bankowa jest za droga - no cóż, weksel na pewno jest
    lepszy, niż jego brak, ale w dalszym ciągu ryzykujemy, że będziemy czekać na wyniki
    licytacji biurka, krzeseł i płaszcza z dziurawymi kieszeniami.

  • 174. Data: 2017-10-12 06:33:27
    Od: j...@j...org

    On Thursday, October 12, 2017 at 4:34:03 AM UTC+9, z wrote:
> [...]
    >
    > Tak wiem. Kolejny oszołom którego nie warto wysłuchać :-)
    >
    > Ale jak się zrobi głęboki oddech i chociaż spróbuje zresetować umysł

    A mógłbyś objaśnić swoimi słowami?

  • 175. Data: 2017-10-12 06:54:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    j...@j...org writes:

    [...]
    > Z praktyki gospodarczej wynika, że do zabezpieczenia transakcji na kilkaset, często
    kilkadziesiąt tysięcy złotych gwarancja bankowa jest dużo lepszym "gwarantem"
    płatności.
    Ale on porównywał weksel do faktury z odroczoną platnością, a nie do
    gwarancji.

    kj

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Knowledge without common sense is folly.

  • 176. Data: 2017-10-12 06:54:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-12 o 06:33, j...@j...org pisze:
    > A mógłbyś objaśnić swoimi słowami?

    A rozumiesz język polski?

  • 177. Data: 2017-10-12 08:29:43
    Od: j...@j...org

    On Thursday, October 12, 2017 at 1:54:33 PM UTC+9, z wrote:

    > A rozumiesz język polski?

    Tak, wyjątkowo dobrze.

    Objaśnisz więc, czy nie potrafisz, bo nic nie zrozumiałeś?

  • 178. Data: 2017-10-12 08:56:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Weksel trasowany wystawiony na wystawcę, to weksel własny

    Bynajmniej.

    > - nie
    > komplikuj sprawy.

    Sprawa jest prosta - rzucasz hasłami bez rozeznania się.

    --
    Liwiusz

  • 179. Data: 2017-10-12 08:58:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 06:54, z pisze:

    > A rozumiesz język polski?

    Dziecko drogie, dopóki nie odpowiesz na jedno proste pytanie, które już
    tu do ciebie padło, to jakakolwiek dyskusja z tobą jest tak samo
    sensowna, jak granie z gołębiem w szachy, i nie dziwota, że każdy twoje
    popierdywania i sranie linkami ma w dupie.

    Zatem zmierzmy się jeszcze raz z tym wielkim problemem - bank ma milion
    złotych lokat i pół miliona zł kapitałów własnych. Stopa rezerwy
    cząstkowej wynosi 10%. Ile bank może udzielić kredytów?

    --
    Liwiusz

  • 180. Data: 2017-10-12 09:02:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 06:54, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    płatności.
    > Ale on porównywał weksel do faktury z odroczoną platnością, a nie do

    ...która to gwarancja bankowa też może przybrać formę weksla.

    Trudno dyskutować z osobami, które nie "czują" tego narzędzia, jakim
    jest weksel, bo kilka haseł z googlarki to za mało, aby zrozumieć.

    --
    Liwiusz