  • 181. Data: 2017-10-12 10:21:29
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:orn41p$d1s$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-10-12 o 06:54, Kamil Jońca pisze:
    > j...@j...org writes:
    > [...]
    >
    >...która to gwarancja bankowa też może przybrać formę weksla.

    >Trudno dyskutować z osobami, które nie "czują" tego narzędzia, jakim
    >jest weksel, bo kilka haseł z googlarki to za mało, aby zrozumieć.

    Liwiuszu - a jaki % transakcji jest obecnie placony za pomoca weksla ?

    WIec co sie dziwisz, ze przedsiebiorcy w d* maja czy ustawa weksli
    zabroni czy nie zabroni.

    ... a gdyby tak zaplacic 10-ma wekslami po 10 tys zl ?

    J.

  • 182. Data: 2017-10-12 10:27:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-12 o 08:58, Liwiusz pisze:
    > Zatem zmierzmy się jeszcze raz z tym wielkim problemem - bank ma milion
    > złotych lokat i pół miliona zł kapitałów własnych. Stopa rezerwy
    > cząstkowej wynosi 10%. Ile bank może udzielić kredytów?

    Dostałeś konkrety, argumenty i cyfry. Rżnij głupa dalej.
    Do manipulacji, czepiania się szczegółów i wątków pobocznych znajdź
    sobie jakiegoś matoła do indoktrynacji. Pa :-)

  • 183. Data: 2017-10-12 10:36:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 10:27, z pisze:

    > Dostałeś konkrety, argumenty i cyfry. Rżnij głupa dalej.
    > Do manipulacji, czepiania się szczegółów i wątków pobocznych znajdź
    > sobie jakiegoś matoła do indoktrynacji. Pa :-)

    Czyli się wyjaśniło - "z" to ignorant, nie umiejący odpowiedzieć na
    proste pytanie z tematu, na który próbuje, jak przedszkolak, dyskutować.
    Z przyjemnością cię pożegnam z tej grupy.

    Rzeczywiście jesteś idealną grupą docelową tych pajaców z YT.

    --
    Liwiusz

  • 184. Data: 2017-10-12 11:11:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 06:54, z pisze:
    [...]
    >Zatem zmierzmy się jeszcze raz z tym wielkim problemem - bank ma
    >milion złotych lokat i pół miliona zł kapitałów własnych. Stopa
    >rezerwy cząstkowej wynosi 10%. Ile bank może udzielić kredytów?

    Liwiuszu - ale tak teoretycznie czy praktycznie ?

    Bo moze zagrac vabank i "udzielic" chocby 2 mln, liczac, ze do czasu
    ich wytransferowania troche lokat wplynie, albo czesc tych kredytow
    trafi na konta w tym banku...
    Co prawda ciekaw jestem jakby to ksiegowa miala zaksiegowac - gdzies
    sie jej minus pojawi, a to niedobrze :-)
    No i co NBP powie, jak prognozy sie nie sprawdza, tylko zrobi sie
    debet na rachunku biezacym - ucieszy, ze zarobi na procentach, czy
    wysle kontrole :-)

    A moze to maly bank w malym amerykanskim miasteczku, i w promieniu 100
    mil nie ma innego banku :-)

    No i badzmy realistami - bank nie jest nowy, dzialalnosc pewnie dluzej
    prowadzi - to ma pol mld kapitalu wlasnego, 4 mld lokat, 4 mld
    kredytow i jeszcze troche innych aktywow :-)

    J.

  • 185. Data: 2017-10-12 11:18:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 11:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2017-10-12 o 06:54, z pisze:
    > [...]
    >
    > Liwiuszu - ale tak teoretycznie czy praktycznie ?

    Jeśli uważasz, że zachodzi tu jakaś różnica, to opisz.

    > Bo moze zagrac vabank i "udzielic" chocby 2 mln, liczac, ze do czasu ich
    > wytransferowania troche lokat wplynie, albo czesc tych kredytow trafi na
    > konta w tym banku...

    A może? Jesteś zwolennikiem tezy, że pieniądze na koncie to tylko
    elektrony na wyświetlaczu smarfonu i w sumie nieważne, czy jest ich
    1000, czy zyliard?

    > Co prawda ciekaw jestem jakby to ksiegowa miala zaksiegowac - gdzies sie
    > jej minus pojawi, a to niedobrze :-)

    Ech, JF "sam się zaoram" w akcji :)

    > No i badzmy realistami - bank nie jest nowy, dzialalnosc pewnie dluzej
    > prowadzi - to ma pol mld kapitalu wlasnego, 4 mld lokat, 4 mld kredytow
    > i jeszcze troche innych aktywow :-)

    Jakie to ma znaczenie dla naszych wyliczeń? Specjalnie używam małych
    kwot, bo przy większych pan "z" mógłby nie zrozumieć o co chodzi (tych
    większych liczb uczą dopiero w wyższych klasach szkoły podstawowej).

    --
    Liwiusz

  • 186. Data: 2017-10-12 11:24:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-12 o 10:36, Liwiusz pisze:
    > Czyli się wyjaśniło - "z" to ignorant, nie umiejący odpowiedzieć na
    > proste pytanie
    Na zarzut domagasz się argumentów. Dostajesz argumenty, cyfry...
    zadajesz pytanie a do sedna zarzutu się nie odnosisz.
    Dalej zadajesz pytania...
    A że wiem że jesteś inteligentny to nie zarzucę Ci nie znajomości tematu.
    Ty normalnie jedziesz zgodnie z wytycznymi ;-)

  • 187. Data: 2017-10-12 11:49:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >A może? Jesteś zwolennikiem tezy, że pieniądze na koncie to tylko
    >elektrony na wyświetlaczu smarfonu i w sumie nieważne, czy jest ich

    Wekslem wyplaci :-P

    A pieniadze bardzo czesto to obecnie elektrony ... zreszta te w banku
    to sam wiesz, ze wirtualne.
    A elektronow w komputerze tak latwo nie zabraknie :-)

    >Ech, JF "sam się zaoram" w akcji :)

    Bo ja uczciwy jestem :-) ale uzasadnij cytatem z ustawy, ze nie moze
    byc ponizej zera :-)

> [...]
    >kwot, bo przy większych pan "z" mógłby nie zrozumieć o co chodzi
    >(tych większych liczb uczą dopiero w wyższych klasach szkoły

    mln na mld zamienilem w imie realnosci, ale chodzi o to, ze bank majac
    pol mln/mld juz dawno udzielil tyle kredytow i przyjal tyle lokat, ze
    wcale nie jest ograniczony do 1mln z twojego przykladu :-)

    % rezerwy obowiazkowej pozwala mu przyjac 5 mln lokat.
    Wypusci troche obligacji, to nawet ta liczba go nie ogranicza :-)

    J.

  • 188. Data: 2017-10-12 11:50:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 11:24, z pisze:
> [...]
    > A że wiem że jesteś inteligentny to nie zarzucę Ci nie znajomości tematu.
    > Ty normalnie jedziesz zgodnie z wytycznymi ;-)

    Dzieciaku, czekam na liczby (niekoniecznie cyfry):

    Bank ma milion zł lokat i pół miliona kapitału. Stopa rezerwy cząstkowej
    wynosi 10%. Ile bank może udzielić kredytów?

    Dopóki nie odpowiesz na to trywialne pytanie, każdy na tej grupie będzie
    cię traktował jak niegodnego dyskusji głupkowatego menela, którego
    obecność należy tolerować tylko dlatego, że teren nie jest ogrodzony.

    Odpowiedź na to pytanie ma zbadać, czy w ogóle jest sens z tobą
    dyskutować, bo może nie znasz/nie rozumiesz podstaw, swoją "wiedzę"
    opierając na oszołomach z YT. Wszystko wygląda na to, że właśnie tak robisz.

    --
    Liwiusz

  • 189. Data: 2017-10-12 11:52:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 11:49, J.F. pisze:
    > % rezerwy obowiazkowej pozwala mu przyjac 5 mln lokat.

    O, kolejny co więcej pisze niż myśli.

    Wg ciebie % rezerwy cząstkowej determinuje to, ile bank może przyjąć
    lokat???

    --
    Liwiusz

  • 190. Data: 2017-10-12 12:11:11

    W dniu 2017-10-12 o 11:50, Liwiusz pisze:
    > Dzieciaku, czekam na liczby (niekoniecznie cyfry):

    No właśnie :-)

    Dalej to już tylko bluzgi ale przyznam że te z górnej półki.
    W tym jesteś także dobry :-)