  • 161. Data: 2017-10-11 13:23:35
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:orkbm7$sef$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-10-10 o 23:37, J.F. pisze:

    >To, co z niezapłaconą fakturą, plus kilka innych zalet (łatwiejsze,
    >tańsze i szybsze dochodzenie na drodze sądowej, możliwość zapłaty tym
    >wekslem w swojej transakcji,

    Teoretycznie, o ile ktos go zechce przyjac.
    A kto zechce - bo mialo byc praktycznie ?

    Co do faktur, to jest znany faktoring.

    >użycie jako zastaw przy swoich długach itp.).

    Teoretycznie, czy praktycznie ?

    J.

  • 162. Data: 2017-10-11 13:25:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 13:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Teoretycznie, o ile ktos go zechce przyjac.
    > A kto zechce - bo mialo byc praktycznie ?

    Ktoś, kto by nam zechciał sprzedać coś na fv z odroczonym terminem
    płatności, a w zamian za to dostanie weksel, z którego odpowiadamy my,
    jak i jeszcze jeden kontrahent.

    > Co do faktur, to jest znany faktoring.

    Fakoring nie oznacza ze dotyczy tylko faktur. Nie ma przeszkód, aby był
    weksloring :)

    > Teoretycznie, czy praktycznie ?

    I tak i tak.

    --
    Liwiusz

  • 163. Data: 2017-10-11 13:29:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 18:48, J.F. pisze:

    >Ech, masz pamięć psa - kilka sekund do tyłu i to wszystko.

    >Dyskusja zaczęła się od tego, że bankom zależy na ściąganiu pieniędzy
    >z rynku, bo im więcej ściągnął, tym więcej kredytu mogą udzielić lub
    >"wykreować".

    I jak zamiast rozliczyc w barterze czy kompensacie to zaplace
    przelewem kontrahentowi, a on mi na drugi dzien przeleje z powrotem,
    to taki wielki zysk dla banku ?

    Nie mowie nie, zawsze to jakies dodatkowe pieniadze na kontach, ale
    wydaje mi sie, ze znikome.

    Juz bardziej sie boja, ze im spadnie rynek kredytow, jak sie weksle
    upowszechnia.
    Albo chcieliby maly kredycik obrotowy udzielic, na ten pierwszy
    przelew.

    Ale to powinni lobbowac, aby odroczonej platnosci zabronic - znacznie
    wiecej by zarobili :-P

    J.

  • 164. Data: 2017-10-11 13:32:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 13:29, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > I jak zamiast rozliczyc w barterze czy kompensacie to zaplace przelewem
    > kontrahentowi, a on mi na drugi dzien przeleje z powrotem, to taki

    Oczywiście, bo pieniądze cały czas będą w systemie bankowym, być może
    nawet specjalnie do tego celu wpłacone, aby wykonać przelewy.

    > Nie mowie nie, zawsze to jakies dodatkowe pieniadze na kontach, ale
    > wydaje mi sie, ze znikome.

    Przecież nie mówimy o jednej konkretnej płatności, tylko o całej ich masie.

> [...]
    > Albo chcieliby maly kredycik obrotowy udzielic, na ten pierwszy przelew.
    >
    > Ale to powinni lobbowac, aby odroczonej platnosci zabronic - znacznie

    Kto wie... Kredytować zapłatę fv może tylko bank - rzuć głupi pomysł, to
    wprowadzą, a JFy jeszcze będą robić klakę, że to dobrze, bo nie trzeba
    bać się o płatność.

    --
    Liwiusz

  • 165. Data: 2017-10-11 13:36:00
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 11, 2017 at 8:25:10 PM UTC+9, Liwiusz wrote:

    > Ktoś, kto by nam zechciał sprzedać coś na fv z odroczonym terminem
    > płatności, a w zamian za to dostanie weksel, z którego odpowiadamy my,
    > jak i jeszcze jeden kontrahent.

    Spytam jeszcze raz, innymi słowami: czy omawiana ustawa penalizuje faktury z
    odroczonym terminem płatności zabezpieczone wekslem?

  • 166. Data: 2017-10-11 13:40:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 13:36, j...@j...org pisze:

    > Spytam jeszcze raz, innymi słowami: czy omawiana ustawa penalizuje faktury z
    odroczonym terminem płatności zabezpieczone wekslem?

    Nie.

    Ale penalizuje faktury płacone wekslem.

    --
    Liwiusz

  • 167. Data: 2017-10-11 15:03:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 13:23, J.F. pisze:

    >Ktoś, kto by nam zechciał sprzedać coś na fv z odroczonym terminem
    >płatności, a w zamian za to dostanie weksel, z którego odpowiadamy
    >my, jak i jeszcze jeden kontrahent.

    A znasz takiego ?
    Bo na ile ja znam, to sprzedawca chce pieniadze, a nie jakies dziwne
    kombinacje z wekslem nieznanej osoby.

    No i ciagle nie odpowiedziales na podstawowe pytanie - jak zamienic
    ten weksel na pieniadze, po uplywie oznaczonego terminu.

    P.S. Czy w ogole mozna nazwac takie wreczenie weksla zapłatą ?
    Bo pieniadze to jak rozumiem dopiero z tego beda ...

    >Fakoring nie oznacza ze dotyczy tylko faktur. Nie ma przeszkód, aby
    >był
    weksloring :)

    Nie ma, tylko po co komplikowac byty.
    Poza tym przeciez dobrze ci radzilem - idz do bankow, uswiadom ile
    zarobia na weksloringu, to zaraz zaczna lobbowac za zmianami w ustawie
    :-)

    >I tak i tak.

    To tak praktycznie - gdzie sie mam udac, aby pozyczyc pieniadze pod
    zastaw cudzego weksla ?

    P.S. pod zastaw ? To co dalej - pozyczkodawca sam sie uda do wystawcy
    po pieniadze, czy ja mam drugi raz pozyczyc pieniadze, oddac pierwsza
    pozyczke, odebrac weksel, udac sie do wystawcy, uzyskac pieniadze,
    oddac druga pozyczke :-)

    J.

  • 168. Data: 2017-10-11 15:13:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 15:03, J.F. pisze:

    > A znasz takiego ?
    > Bo na ile ja znam,

    JFie, naprawdę nie ma sensu dyskutować z twoim "nie wiem", "nie
    rozumiem", "nie znam się" - to akurat jest fakt powszechnie znany, że
    mało wiesz, a dużo piszesz.

    > to sprzedawca chce pieniadze, a nie jakies dziwne
    > kombinacje z wekslem nieznanej osoby.

    A znasz sprzedawców, którzy zgadzają się na odroczenie terminu płatności
    na fakturze? Potrafisz to sobie wyobrazić? Jeśli tak, no to tak samo
    jest z wekslem, tyle że to lepsza sytuacja dla sprzedawcy.

    > No i ciagle nie odpowiedziales na podstawowe pytanie - jak zamienic ten
    > weksel na pieniadze, po uplywie oznaczonego terminu.

    Przedstawić weksel do zapłaty lub dochodzić roszczenia przed sądem. W
    tym drugim przypadku sprzedawca jest w lepszej sytuacji, niżby został z
    samą fakturą z odroczonym terminem płatności.

    > P.S. Czy w ogole mozna nazwac takie wreczenie weksla zapłatą ?
    > Bo pieniadze to jak rozumiem dopiero z tego beda ...

    Można. Myślałem, że podstawy znasz.

    > To tak praktycznie - gdzie sie mam udac, aby pozyczyc pieniadze pod
    > zastaw cudzego weksla ?

    Najprościej do dłużnika wystawcy weksla.
    Sposobów jest wiele, jak nie widzisz potencjału, to szkoda pisania, to
    dla inteligentnych jest narzędzie :)

    > P.S. pod zastaw ? To co dalej - pozyczkodawca sam sie uda do wystawcy po
    > pieniadze,

    TO już zależy od umowy, ale jest to możliwe też tak, jak napisałeś.

    --
    Liwiusz

  • 169. Data: 2017-10-11 16:09:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >płatności na fakturze? Potrafisz to sobie wyobrazić? Jeśli tak, no to
    >tak samo jest z wekslem, tyle że to lepsza sytuacja dla sprzedawcy.

    Bardziej by mnie przekonal przyklad jednej (lepiej 3) firm, ktore
    informuja
    "przyjmujemy platnosc wekslami".

    >Przedstawić weksel do zapłaty lub dochodzić roszczenia przed sądem.

    Czyli mam zadzwonic do wystawcy, spytac czy jutro moge odebrac
    pieniadze z weksla,
    uslyszec "ojej, szkoda ze pan tak pozno zadzwonil, bo prezes juz
    wyszedl, ale jutro bedzie, to wyplace z banku pieniadze, pojutrze moze
    pan przyjechac", pojechac, odebrac gotowke, pojechac do banku, odstac
    swoje w kolejce, wplacic gotowke na konto ...

    i Ty mi smiesz zarzuty czynic i sugerowac, ze to straszna strata, jak
    sie tego ustawowo zabroni ?

    >Można. Myślałem, że podstawy znasz.

    Przy popularnosci operacji wekslowych u nas, nie poczuwam sie do winy,
    ze nie znam :-)

    >Najprościej do dłużnika wystawcy weksla.

    Najprosciej. Ale go nie znam.
    Co prawda jak pojade odebrac gotowke, to moze zobacze komu wysylaja
    towar i znajde ...

    >Sposobów jest wiele, jak nie widzisz potencjału, to szkoda pisania,
    >to dla inteligentnych jest narzędzie :)

    Ja tam podtrzymuje swoje zdanie, ze zaden przedsiebiorca nie bedzie
    żałowal, jak go zabronią.
    No dobra - prawie żaden.

    Za to dostrzegam swietne zrodlo zarobku dla bankow - takie centrum
    rozliczen, gdzie latwo znalezc chetnego na weksel.
    Oczywiscie jak piszesz - to nie musi byc bank.
    Ale banki sa od obracania pieniedzmi, wiec czemu nie mialyby i na tym
    zarobic ... a wiec powinny lobbowac za, a nie za zniesieniem :-)

    >TO już zależy od umowy, ale jest to możliwe też tak, jak napisałeś.

    Jak najbardziej, o ile terminy pasuja.
    Tylko czy wtedy to bedzie "pod zastaw" ?

    J.

  • 170. Data: 2017-10-11 16:36:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-10-17 o 09:17, z pisze:

    > Kolejny co rżnie głupa? :-)
    > Zarzuty są powszechnie znane od wielu lat tak samo jak zły wpływ kredytu
    > jako towaru na państwa, społeczeństwa, ludzi...

    Skoro są "powszechnie znane", to je wskaż.