  • 1. Data: 2022-11-05 17:23:15
    Temat: Opłata za prowadzenie konta
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czy to ma jakieś znaczenie, że banki, zamiast nic nie liczyć za
    prowadzenie konta po spełnieniu warunków, liczą:

    1. Opłata miesięczna 25 zł
    2. Zwrot opłaty miesięcznej -25 zł?

    I czy aby się nie okaże, że mam wykazać 25 zł dochodu...

    MJ

  • 2. Data: 2022-11-05 18:55:54
    Temat: Re: Opłata za prowadzenie konta
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 5 listopada 2022 o 17:23:33 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    >
    > 1. Opłata miesięczna 25 zł
    > 2. Zwrot opłaty miesięcznej -25 zł?
    >
    > I czy aby się nie okaże, że mam wykazać 25 zł dochodu...

    Albo w ogóle darowizna...
    Ja się też zastanawiam jak traktować umarzane odsetki na KK przy spłacie w GP.
    Tym bardziej jak w tym samym banku trzymam kasę, którą mi za darmo pożyczyli, i
    dostaję jeszcze odsetki ;>

  • 3. Data: 2022-11-05 18:59:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

> [...]
    >
    > 1. Opłata miesięczna 25 zł
    > 2. Zwrot opłaty miesięcznej -25 zł?
    >
    > I czy aby się nie okaże, że mam wykazać 25 zł dochodu...

    O ile dobrze pamiętam, to, o ile warunki są "automatyczne" i "niezależne
    od klienta" to nie ma się czym przejmować. Tak to przynajmniej było
    swego czasu interpretowane przy okazji karcianych cashbacków.

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2022-11-05 22:05:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-05-listopada-2022 o 17:23, Michał Jankowski pisze:
    > I czy aby się nie okaże, że mam wykazać 25 zł dochodu...

    To raz a dwa penie oszukują na podatkach

  • 5. Data: 2022-11-06 10:57:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.11.2022 o 17:23, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > 1. Opłata miesięczna 25 zł
    > 2. Zwrot opłaty miesięcznej -25 zł?
    > I czy aby się nie okaże, że mam wykazać 25 zł dochodu...

    Wydaje mi się, że ma to znaczenie przede wszystkim marketingowe. Gdyby
    Ci tej opłaty nie naliczali, to byś nei był tak szczęśliwy, jak jesteś,
    gdy Ci 25 zł oddają. To coś jak 500+. Można było odliczać od podatku,
    ale wówczas byś sobie raz do roku przypominał o dobrodziejstwie płynącym
    z pozostawaniu przy władzy PIS. Z podatkowego punktu widzenia
    potraktował bym to jak fakturę korygującą. Pomylili się naliczając opłatę.
    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-11-06 11:27:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    > To coś jak 500+. Można było odliczać od podatku,
    > ale wówczas byś sobie raz do roku przypominał o dobrodziejstwie płynącym
    > z pozostawaniu przy władzy PIS.

    Gdyby odliczać te 500 od podatku, to już nie byłoby 500+
    tylko co najmniej z 2500+

  • 7. Data: 2022-11-07 11:09:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Nov 2022 17:23:15 +0100, Michał Jankowski wrote:
> [...]
    >
    > 1. Opłata miesięczna 25 zł
    > 2. Zwrot opłaty miesięcznej -25 zł?
    >
    > I czy aby się nie okaże, że mam wykazać 25 zł dochodu...

    Prawdopodobne.

    A jaki bank - "panstwowy" ?

    J.

  • 8. Data: 2022-11-09 12:36:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Odliczaliby bogaci, a biedni nie mieliby z czego odliczać.
    BTW czy polucjanci i inni funkcjonariusze płacą podatki od wynagrodzeń? Nie wiem,
    ciekaw jestem, skoro są grupy zawodowe, które np.
    ZUS nie płacą.

    -----

  • 9. Data: 2022-11-09 14:52:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 listopada 2022 o 13:50:13 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Odliczaliby bogaci, a biedni nie mieliby z czego odliczać.

    Nie "bogaci", a pracujący. I nie "biedni" (bo ulgę na dzieci można odliczać nie tylko
    od podatku, ale i od zusu - hmm,
    ciekawe, czy wtedy "na koncie zus" zapisuje się mniej?), a patusy.

    > BTW czy polucjanci i inni funkcjonariusze płacą podatki od wynagrodzeń? Nie wiem,
    ciekaw jestem, skoro są grupy zawodowe, które np.
    > ZUS nie płacą.

    Kto nie płaci ZUS?
    Polucyjniaki podatki płacą na pewno - przecież z powodu nowego wału (pamięta to
    jeszcze kto? - ale nawet jak nie, to wkrótce sobie przypomni, w kocu obowiązywało to
    przez pierwsze pół roku, a za 2 miesiące zaczną się rozliczenia podatków - i trzeba
    będzie dopłacić, bo zaliczki szły "korzystniejsze", ale podatki będą
    "niekorzystniejsze") o mało nie wybuchł bunt piesków, bo oni pierwsi dostali (z góry)
    pensję z "obniżonym podatkiem" ;>

  • 10. Data: 2022-11-09 17:31:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP sędziowie i prokuratorzy.