  • 11. Data: 2022-11-15 09:01:03
    Temat: Re: Biometryczny MasterCard
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Wojtek <w...@m...mail.com> writes:

    > Możesz wytłumaczyć? :D Bo jeżeli ktoś spłaca w GP to raczej nie ma
    > sensu/różnicy? A jak ktoś potrzebuje kredyt to chyba i tak wziać
    > normalny niż z KK?

    A co tu jest do tłumaczenia?
    Jeśli ktoś (średnio) wydaje 5K kartę to znaczy, że owe 5000 może
    zapłacić 20+ dni później. I teraz, jeśli się to powtarza co miesiac to
    przy kredytówce może mieć ~5000 osadu na lokatach

    > To, że potrafią odróżnić to wiem i faktycznie jeszcze te 10-15 lat
    > temu w hotelu w Indiach miałem problem zrobić check-in bo chcieli
    > koniecznie kredytówkę. No ale właśnie pytałem _obecnie_ bo w sumie w
    > takich hotelach robią blokady na debetóce i tyle, podobnie przy

    Nie wiem. Dawno nie musiałem rezerwować.

    > wynajmie samochodów. No i zazwyczaj tą kwotę i tak trzeba zapłącić

    No właśnie "zazwyczaj". czasami w przypadku różnic zdań lepiej jest mieć
    wydane pieniądze z kredytu, a nie swoje.

    > więc różnica żadna?

    > No ale dalej - znowu trochę - blik działa tylko u nas, można przyjać,
    > że zapewne dla 95% (albo i więcej) ludzi nie miałoby różnicy czy płacą
    > MC/Visą czy Blikiem (zbliżeniowo)
    Do bliku trzeba mieć telefon. Naładowany. owszem zwykle mam. Ale czasami
    wolę go nie rozładowywać niepotrzebnie.
    No i słyszałem ostatnio jak jakiś szefunio blika stwierdził, że blik
    jest juz tak fajny, że "trzeba" podwyższyć stawki dla handlowców.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 12. Data: 2022-11-15 10:01:59
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-11-12, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    [...]

    > Nie "przechodzenie" na blika, świadczy o tym ze nie jesteśmy narodem
    > rozsądnym. więc co za problem takim lemingom wcisnąć kartę biometryczną?

    I tak w każdym kraju lokalny system, niekompatybilny z innymi? No super.
    Bardzo to "rozsądne". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 13. Data: 2022-11-15 10:18:53
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2022-11-15 o 08:42, Wojtek pisze:

> [...]
    > kredytówkę. No ale właśnie pytałem _obecnie_ bo w sumie w takich
    > hotelach robią blokady na debetóce i tyle, podobnie przy wynajmie

    W tym roku robiłem rezerwację w hotelu w Żyrardowie. Podałem numer
    debetówki z Pekao SA. Trzykrotna próba blokady na tej debetówce nie
    powiodła się i hotel odrzucił rezerwację. Pieniądze na koncie oczywiście
    były. Z kredytówką z mBanku nie było problemu. Więc nie tylko 15 lat
    temu w Indiach.

  • 14. Data: 2022-11-15 11:25:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-11-15, Wojtek <w...@m...mail.com> wrote:

> [...]
    > hotelach robią blokady na debetóce i tyle, podobnie przy wynajmie
    > samochodów. No i zazwyczaj tą kwotę i tak trzeba zapłącić więc różnica

    Gorzej jak masz podwójną blokadę (zdarza się). Na kredytówce "meh", na
    debetówce, nie możesz ruszyć środków przez ~tydzień, dopóki druga nie
    zejdzie.

    No i kredytówki to jednak mają fajne benefity. Ja mam np. b. dobre
    ubezpieczenie podróżne, ubezpieczenie OC, utraty bagażu (nawet w PL),
    Priority Pass, kurs wymiany wg VISA, a karta bezpłatna "za obroty".

    "Musieć" nie musisz, ale jest dużo wygodniej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2022-11-15 14:16:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > I tak w każdym kraju lokalny system, niekompatybilny z innymi? No super.
    > Bardzo to "rozsądne". :)

    Nie jest to w ogóle całkiem nierozsądne, jeśli zawsze byłaby inna
    możliwość. Tylko w czyim miałoby to być (obecnie) interesie? Jeśli tyle
    samo trzeba zapłacić i kartą, i BLIKiem, to klient (z dużym
    prawdopodobieństwem) wybierze kartę. Choćby dlatego, że BLIKa nie ma,
    podobnie jak aplikacji w telefonie.

    Jakby BLIK był tańszy - choćby niewiele - to pewnie byłoby inaczej,
    ludzie nie lubią płacić więcej nawet o grosz (wystarczy zapytać
    sprzedawców jak było (i jest) z torebkami foliowymi).
    Karta jest produktem lepszym (działa także za granicami, podejrzewam że
    wciąż znacznie więcej sklepów akceptuje karty niż BLIKa w Polsce,
    ochrona kupującego przynajmniej teoretycznie jest lepsza). Produkt
    lepszy w tej samej cenie co gorszy zwykle wygrywa.

    Niech BLIK zmniejszy prowizję pod warunkiem, że sklep przerzuci to
    zmniejszenie na płacących BLIKiem, to sytuacja będzie ciekawsza.
    Dodatkowo wyobrażam sobie, że zasady odpowiedzialności za fraudy
    "zdalne" powinny też zbliżyć się do tych karcianych (aczkolwiek
    przyznaję że zasady panujące w BLIKu znam tylko ze słyszenia).

    BLIK ma też swoje plusy - kontrolę nad wydatkami. Nie ma czegoś takiego,
    że ktoś może obciążyć BLIKiem konto na wybraną przez siebie kwotę.
    Chyba że ktoś zgubi telefon (wtedy podobnie jak z kartą).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2022-11-15 18:56:37
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    wtorek, 15 listopada 2022 o 10:02:02 UTC+1 Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    > I tak w każdym kraju lokalny system, niekompatybilny z innymi? No super.
    > Bardzo to "rozsądne". :)

    Blik jest juz podlaczony do Mastercarda, wiec bardziej kompatybilny niż ruski MIR,
    ale aby z niego korzystac potrzebne jest urządzenie z Androidem i aplikacja bankowa.
    Z drugiej strony patrząc odłączenie ruskich kart od systemow organizacji platniczych
    tez nie zajelo duzo czasu :D.

    MK

  • 17. Data: 2022-11-15 19:16:20
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    sobota, 12 listopada 2022 o 11:39:53 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

    Dyskusja poszła w trochę innym kierunku i nikt się nie wypowiedział nt karty i jej
    ceny. Ja mimo pewnych wątpliwości, kartę sobie zamówiłem. Jutro bedzie kurier z
    dokumentami, kiedy przyjdzie karta, jeszcze nie wiem, ale jestem ciekaw tego
    urzadzenia pozwalajacego wgrać dane biometryczne na kartę oraz dzialania jej w
    terminalach. W PL nie widzialem jeszcze bankomatu z ktorego karta wystaje, wiec
    transakcje gotowkowe odpadaja.

    MK

  • 18. Data: 2022-11-15 23:16:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-15 o 08:43, Wojtek pisze:

    > Możliwe, ale tutaj zakładając zakupy internetowe to zapewne już jakieś
    > mniej poważne strony więc samemu generuje się spore ryzyko?

    Bo ja wiem?
    Ostatni charge back (choć to bardziej reklamacja była)
    zarejestrowałem na ticketportal.hu, a wcześniej w PL nie mogłem się doczekać
    zwrotu za AGD na euro.com.pl więc powaga strony niczego nie gwarantuje.

  • 19. Data: 2022-11-15 23:52:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-11-15, Mac Ka <m...@i...pl> wrote:

    > Blik jest juz podlaczony do Mastercarda,

    To tym bardziej nie ma korzyści. Udziałowcami BLIKa (większościowym) nie
    są polskie podmioty :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2022-11-16 07:49:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-15 o 09:01, Kamil Jońca pisze:

    > No właśnie "zazwyczaj". czasami w przypadku różnic zdań lepiej jest mieć
    > wydane pieniądze z kredytu, a nie swoje.

    To też teoretycznie, bo większość takich operacji
    (reklamacja, charge back) i tak wymaga zapłacenia tej kwoty
    a dopiero potem procedury, więc finansowo różnicy nie ma
    żadnej oprócz tego, że przy KK płacisz nieco później.