  • 21. Data: 2016-05-23 19:06:06
    Temat: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 15:53:13 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:

    > http://www.rp.pl/Banki/301129870-EBC-podatek-bankowy
    -zacheci-do-transferu-aktywow-za-granice.html
    Styczeń tego roku. Nic dzwnego że EBC pisał co pisał w końcu to bankowcom zabrać chcą
    i lament trzeba podnosić;)
    Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów bankowych wytransferowano?
    Zajrzeć w dowody wylizanych sprzętów i aut czy polskie oddziały firm leasingowych czy
    zagramaniczne.

    > http://www.forbes.pl/podatek-bankowy-podatek-handlow
    y-analiza-skutkow,artykuly,202933,1,3.html
    Marzec 2016- analizują skutki czegoś co jeszcze praktycznie nie działa

    > Teraz jednak skala zjawiska będzie o wiele większa, prognozują
    > bankowcy.
    ...Prognozują bankowcy:)

    > A spadła bo...?
    >
    > Tak twierdzą mądrzejsi ode mnie:
    >
    > http://www.polskieradio.pl/42/1699/Artykul/1561078,W
    ojciech-Sobieraj-banki-udzwigna-podatek-bankowy-ale-
    kredyty-hipoteczne-stana-sie-dla-nich-nieoplacalne

    > Wojciech Sobieraj: banki udźwigną podatek bankowy, ale kredyty
    > hipoteczne staną się dla nich nieopłacalne
    A na gotówkowe i gospodarcze podatek wpływu nie ma?

  • 22. Data: 2016-05-23 19:34:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 May 2016 10:06:06 -0700 (PDT), w
    <8...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    chcą i lament trzeba podnosić;)
    > Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów bankowych wytransferowano?

    A czytać umiesz?

    Obserwujemy próbę osłabienia pozycji konkurencyjnej i
    naruszanie interesów akcjonariuszy polskich banków przez
    niektóre banki zagraniczne, które przenoszą udzielanie kredytów
    za granicę. Suma aktywów, która próbuje być wyprowadzona w ten
    sposób, jest znacząca - mówi Konrad Raczkowski, wiceminister
    finansów, tłumacząc, że doradcy proponują klientom zakup tych
    samych produktów taniej, bo za granicą.

  • 23. Data: 2016-05-23 19:50:33
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/24/2016 02:06 AM, Kris wrote:

    -zacheci-do-transferu-aktywow-za-granice.html
    > Styczeń tego roku. Nic dzwnego że EBC pisał co pisał w końcu to bankowcom zabrać
    chcą i lament trzeba podnosić;)

    Ale o czym ty piszesz? Nie trzeba być jakimś szczególnie bystrym, żeby
    zobaczyć, jaka jest skala tego podatku (10x większy niż w Niemczech), od
    czego ten podatek w Polsce jest (od aktywów, podczas gdy w krajach,
    gdzie są centrale największych banków działających w Polsce - od
    pasywów) - żeby przewidzieć, jak łatwe będzie przerzucanie bilansami z
    kraju do kraju, żeby uniknąć podatku.

    > Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów bankowych wytransferowano?
    > Zajrzeć w dowody wylizanych sprzętów i aut czy polskie oddziały firm leasingowych
    czy zagramaniczne.

    Pytaj Ministerstwa Finansów, dlaczego prognozy tak bardzo się
    przestrzeliły z oczekiwaniami wpływów.

    y-analiza-skutkow,artykuly,202933,1,3.html
    > Marzec 2016- analizują skutki czegoś co jeszcze praktycznie nie działa

    > ...Prognozują bankowcy:)

    A już wypowiedź ówczesnego wiceministra finansów skrzętnie usunąłeś, bo?

    Suma aktywów, która próbuje być wyprowadzona w ten
    sposób, jest znacząca - mówi Konrad Raczkowski, wiceminister
    finansów, tłumacząc, że doradcy proponują klientom zakup tych
    samych produktów taniej, bo za granicą.

    Zdaje się, mówił prawdę, czyli nie po myśli Partii, więc jakiś czas
    później go odwołali.

    ojciech-Sobieraj-banki-udzwigna-podatek-bankowy-ale-
    kredyty-hipoteczne-stana-sie-dla-nich-nieoplacalne

    > A na gotówkowe i gospodarcze podatek wpływu nie ma?

    Marże na kredytach hipotecznych są minimalne.

    A przy kredycie na telewizor czy wczasy - dość spore.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 24. Data: 2016-05-23 20:46:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 19:50:39 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:

    > Marże na kredytach hipotecznych są minimalne.
    >
    > A przy kredycie na telewizor czy wczasy - dość spore.

    Bo i szkodowość inna, i zapewniony dopływ z odsetek na długi czas i zabezpieczenie
    lepsze i....
    Najwyżej marże podniosą.
    W 2007-2009 marże były sporo niższe jak teraz. Wiem oczywiście że odsetki wyższe ale
    też więcej za depozyty płacili.
    Nie twierdzę uparcie że nie masz racji ale trzeba poczekać z rok na wyniki a tu tylko
    przewidywania lament głównych zainteresowanych i "bankowcy twierdzą"
    Straty banki księgowo porobiły co niektóre to i w tym roku może nie zapłacą. Ale ile
    lat po kolei mogą straty wykazywać bez utraty "wizerunku" itp
    No i akcjonariusze jeszcze na wyniki patrzą.
    Osobiście uważam że w ten podatek ładnie marketingowo bankom pomógł ceny podnieść bo
    zyski odsetkowe zmalały itp. Bez podatku też by podniosły- zresztą pisaliśmy tu o tym
    jeszcze zanim pomysł podatku ujrzał światło dzienne.
    Co do skali transferów za granice to prędzej czy później wyjdzie- ja uważam że jakiś
    znaczących przesunięć nie będzie. Ale poczekajmy.

  • 25. Data: 2016-05-23 20:51:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:

> [...]
    > samych produktów taniej, bo za granicą.
    >

    > Zdaje się, mówił prawdę, czyli nie po myśli Partii, więc jakiś czas
    Może lobbysta:)
    Wie ktoś co robił wcześniej, co teraz robi??

  • 26. Data: 2016-05-23 20:55:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 19:39:39 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Mon, 23 May 2016 10:06:06 -0700 (PDT), w
    > <8...@g...c
    om>, Kris

    -zacheci-do-transferu-aktywow-za-granice.html
    chcą i lament trzeba podnosić;)
    > A czytać umiesz?
    Ty zapewne umiesz. Na pytanie moje (Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów
    bankowych wytransferowano?) znalazłeś tam odpowiedz?

  • 27. Data: 2016-05-24 00:17:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 May 2016 11:55:30 -0700 (PDT), w
    <9...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    om>, Kris

    -zacheci-do-transferu-aktywow-za-granice.html
    zabrać chcą i lament trzeba podnosić;)
    > Ty zapewne umiesz. Na pytanie moje (Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów
    bankowych wytransferowano?) znalazłeś tam odpowiedz?

    A jak sprawdzisz i na jakiej podstawie? I kto za to zapłaci?
    Zapytaj ministra, chyba z powietrza sobie tego nie wziął.

  • 28. Data: 2016-05-24 00:18:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 May 2016 11:46:31 -0700 (PDT), w
    <9...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Straty banki księgowo porobiły co niektóre to i w tym roku może nie zapłacą. Ale
    ile lat po kolei mogą straty wykazywać bez utraty "wizerunku" itp

    Jakoś tak się składa, że te "narodowo-patriotyczne" banki słabo płacą podatki.
    No jak to możliwe?

  • 29. Data: 2016-05-24 04:54:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/24/2016 03:55 AM, Kris wrote:
> [...]
    om>, Kris

    -zacheci-do-transferu-aktywow-za-granice.html
    chcą i lament trzeba podnosić;)
    > Ty zapewne umiesz. Na pytanie moje (Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów
    bankowych wytransferowano?) znalazłeś tam odpowiedz?

    No, nie - wstępnie pytałeś, czy faktycznie tak jest, że banki faktycznie
    przerzucają duże kredyty / leasing za granicę.

    Słowa wiceministra finansów, które skrzętnie wyciąłeś, wskazują na to,
    że odbywa się to w stopniu znacznym.

    A skąd ktokolwiek tu na grupie ma wiedzieć, ile dokładnie tego jest,
    skoro takich danych MF nie opublikowało?

    Ale można się pokusić o zakres - podatek bankowy jest niby prosty jak
    budowa cepa: aktywa banków, do tej pory od upadku komunizmu rosnące co
    roku, po odjęciu środków własnych i obligacji rządowych * 0.44%.

    http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-04-26/wplywy
    -z-podatku-bankowego-zbyt-niskie-rzad-chce-zaostrzyc
    -przepisy/

    Po pierwszym miesiącu obowiązywania podatku od niektórych
    instytucji finansowych rządowi udało się uzyskać w ten sposób
    364 mln zł. To poniżej kwoty zakładanej przez resort finansów.
    Oznacza to, że przy utrzymaniu obecnego trendu wpływów, do
    końca roku do budżetu wpłynie o ok. 2 mld złotych mniej niż
    planowano na ten rok.

    Plan zakładał uzyskanie 5.5 mld zł, a już wiadomo, że będzie 2 mld zł
    mniej. Różnica olbrzymia, to ponad 35% mniej, niż miało być - w
    zestawieniu ze słowami wiceministra można spekulować, czy podatek
    planował ktoś, kto nie chodził na matematykę w szkole podstawowej czy
    ktoś mocno obdarzony myśleniem życzeniowym.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 30. Data: 2016-05-24 04:57:28
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/24/2016 03:46 AM, Kris wrote:

> [...]
    > racji ale trzeba poczekać z rok na wyniki a tu tylko przewidywania
    > lament głównych zainteresowanych i "bankowcy twierdzą"

    Czyli według ciebie wiceminister finansów jest w spisku z bankowcami i
    tylko "twierdzi", że "suma aktywów, która próbuje być wyprowadzona w ten
    sposób, jest znacząca"?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com