  • 11. Data: 2016-05-23 12:48:24
    Temat: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/23/2016 06:54 PM, r...@k...pl wrote:

    > Zadziwiający tok rozumowania :)

    Dlaczego?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 12. Data: 2016-05-23 14:12:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 May 2016 19:48:24 +0900, w <nhun5n$19ck$1@gioia.aioe.org>, Tomasz
    Chmielewski <t...@n...example.com> napisał(-a):

    > Dlaczego?

    A ja miałoby być możliwe?

  • 13. Data: 2016-05-23 14:42:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości
    Mon, 23 May 2016 19:48:24 +0900, w <nhun5n$19ck$1@gioia.aioe.org>,
    Tomasz

    >A ja miałoby być możliwe?

    No normalnie - przyjmujesz depozyty, udzielasz kredytow, ponosisz
    koszty, w tym na emisje reklam, wychodzi zysk.
    Z nowym podatkiem zysk moze sie juz zamienic w strate.
    I trzeba selekcjonowac operacje, klientow, i wydatki na reklame,
    tudziez jej celowosc ...

    J.

  • 14. Data: 2016-05-23 14:53:57
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/23/2016 09:12 PM, r...@k...pl wrote:

    > A ja miałoby być możliwe?

    A jak miałoby to być niemożliwe?

    Reklamy nie zostały całkowicie wycofane, do zera.

    Jest coś takiego jak zwrot z inwestycji, obojętnie, czy jest to reklama,
    otwarcie nowej placówki, czy wprowadzenie nowego produktu na rynek.

    Dość pokrewne pojęcia to malejąca użyteczność krańcowa, czy krzywa
    Laffera (podobny mechanizm, choć odnosi się do podatków).

    Skoro wydatek 1 zł na reklamę przynosi firmie 1.2 zł dochodu, to jak
    najbardziej na taką reklamę opłaca się wydawać dodatkowe pieniądze.

    W sytuacji zmiany otoczenia rynkowego (w tym przypadku: wprowadzenie
    podatku bankowego), może być tak, że wydatek 1 zł na reklamę przynosi
    już tylko 0.9 zł dochodu. W tym przypadku jak najbardziej sensowne jest
    ograniczenie budżetu na reklamę.

    Oczywiście ciężko powiedzieć, czy to jedynie podatek bankowy miał wpływ
    na zmniejszenie budżetów reklamowych banków.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 15. Data: 2016-05-23 14:56:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > A ja miałoby być możliwe?

    Np. reklama kredytow hipo. z marżą 1%. Przed podatkiem - produkt
    dochodowy, po podatku niekoniecznie..
    KJ

    To keep your friends treat them kindly; to kill them, treat them often.

  • 16. Data: 2016-05-23 15:08:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 14:57:02 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Np. reklama kredytow hipo. z marżą 1%. Przed podatkiem - produkt
    > dochodowy, po podatku niekoniecznie..
    Zrezygnują z reklamy czy podniosą marzę?

  • 17. Data: 2016-05-23 15:10:59
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/23/2016 10:08 PM, Kris wrote:

    > Zrezygnują z reklamy czy podniosą marzę?

    To nie jest zerojedynkowe.

    Mogą obciąć część budżetu na reklamę, podnieść marżę, zająć się
    naciąganiem ludzi na mniej wymagające karty kredytowe, kredyty na nowy
    telewizor i wakacje itd.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 18. Data: 2016-05-23 15:21:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 09:03:43 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:

    > - duże kredyty, leasing po części zostały przerzucone za granicę (teraz
    > na zysku z nich zarabia budżet Niemiec czy Francji, a nie Polski): czyli
    > bezpośrednia strata naszego budżetu
    Masz jakieś dane czy tylko tak gdybasz?(nie twierdze ze nie masz racji)

    > (takie kuriozum, Bank Ochrony Środowiska przestał udzielać kredyty
    > służące ochronie środowiska): czyli koszty przerzucone na klientów
    Z powodu podatku?
    > - oprocentowanie depozytów spadło,
    Bo spadła akcja kredytowa
    > - mocno spadła akcja kredytowa (i pewnie dlatego tną koszty na reklamę)
    Ale podatek to spowodował?

  • 19. Data: 2016-05-23 15:32:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Chmielewski napisał:
    >Masz jakieś dane czy tylko tak gdybasz?(nie twierdze ze nie masz
    >racji)

    Danych jestem ciekaw, ale dalej jestem ciekaw bilansu ... jesli banki
    maja jakies pieniadze, wlasne czy klientow, to one tak czy inaczej
    wystepuja rowniez po stronie aktywow.
    Trzeba by wypchac te pieniadze klientom do skarpety, do innego banku,
    lub oddac pozyczone gdzies miedzy bankami ...

    No chyba, ze wystarczylo troche przeorganizowac swapy, one modne
    ostatnio :-)

    J.

  • 20. Data: 2016-05-23 15:53:01
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/23/2016 10:21 PM, Kris wrote:

    > Masz jakieś dane czy tylko tak gdybasz?(nie twierdze ze nie masz racji)

    http://www.rp.pl/Banki/301129870-EBC-podatek-bankowy
    -zacheci-do-transferu-aktywow-za-granice.html

    Europejski Bank Centralny wydał we wtorek opinię na temat
    podatku bankowego, jakim od lutego mają być objęte niektóre
    instytucje finansowe w naszym kraju. Według EBC struktura
    podatku może być zachętą do transferu aktywów za granicę.

    http://www.forbes.pl/podatek-bankowy-podatek-handlow
    y-analiza-skutkow,artykuly,202933,1,3.html

    Z doświadczeń węgierskich wynika, że podatek bankowy może
    przełożyć się na ogólne skurczenie bankowych aktywów. Na
    Węgrzech w ciągu czterech lat sektor bankowy pomniejszył się o
    jedną czwartą. Największe i obarczone najniższymi marżami
    kredyty korporacyjne będą udzielane nie w polskich bankach, ale
    ich spółkach matkach.

    (...)

    Teraz jednak skala zjawiska będzie o wiele większa, prognozują
    bankowcy. Tę tendencję do wyciekania aktywów zauważyło już
    Ministerstwo Finansów.

    Obserwujemy próbę osłabienia pozycji konkurencyjnej i
    naruszanie interesów akcjonariuszy polskich banków przez
    niektóre banki zagraniczne, które przenoszą udzielanie kredytów
    za granicę. Suma aktywów, która próbuje być wyprowadzona w ten
    sposób, jest znacząca - mówi Konrad Raczkowski, wiceminister
    finansów, tłumacząc, że doradcy proponują klientom zakup tych
    samych produktów taniej, bo za granicą.

    > Z powodu podatku?

    Oficjalnie z powodu podatku bankowego to bankom nic nie wolno było
    zrobić. Ale wiele cenników i marż w dziwny sposób uległo zmianom tuż
    przed jego wprowadzeniem, również w tych państwowych (do tego stopnia,
    że PiS wzywał dyrektorów banków na dywanik, z czego oczywiście nic nie
    wynikło).

    Co do kuriozum z zaprzestaniem udzielania kredytów służących ochronie
    środowiska w Banku Ochrony Środowiska: stało się to niedługo przed
    wprowadzeniem podatku bankowego. Być może miały na tyle niskie marże, że
    po wprowadzeniu tego podatku stały się nieopłacalne.

    > Bo spadła akcja kredytowa

    A spadła bo...?

    > Ale podatek to spowodował?

    Tak twierdzą mądrzejsi ode mnie:

    http://www.polskieradio.pl/42/1699/Artykul/1561078,W
    ojciech-Sobieraj-banki-udzwigna-podatek-bankowy-ale-
    kredyty-hipoteczne-stana-sie-dla-nich-nieoplacalne

    Wojciech Sobieraj: banki udźwigną podatek bankowy, ale kredyty
    hipoteczne staną się dla nich nieopłacalne

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com