  • 1. Data: 2003-06-20 08:18:10
    Temat: BZ WBK czy zmniejszy oprocentowanie kr. hip?
    Od: "Harnas" <h...@i...pl>

    Witam Grupowiczow!

    Czy ktos moze slyszal z jakichs nie oficjalnych zrodel czy bankk BZ WBK
    zmniejszy oprocentowanie kredytow hipotecznych od 1 lipca? Obecnie wynosi
    ono 6.49 (promocyjne) a czy od lipca bedzie nizsze???

    Pozdrawiam:
    Harnas

  • 2. Data: 2003-06-20 08:23:38
    Temat: Re: BZ WBK czy zmniejszy oprocentowanie kr. hip?
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > zmniejszy oprocentowanie kredytow hipotecznych od 1 lipca? Obecnie wynosi
    > ono 6.49 (promocyjne) a czy od lipca bedzie nizsze???

    Tyle razy na grupie pisano o tzw. promocyjnych kredytach mieszkaniowych;
    poczytaj np. wątek "Sidła promocyjnych kredytów mieszkaniowych", w którym
    niecne praktyki BZWBK zostały całkowicie obnażone. Daj sobie spokój z
    promocjami i bierz kredyt w bankach, w których nie ma prowocji. Tensor1.

  • 3. Data: 2003-06-20 09:17:22
    Od: "Anders" <j...@i...pl>

    Witaj

    Moja rada wiem ze zaboli ale jest dobra.

    Zbieraj kase i kup za gotowe, po co masz tyrac przez 5 lat (doslownie
    wszystkie pensje) na bank.

    Przerabialem juz kredyt na samochod za 67000, a podliczajac koszty kredytu
    wyszlo w sumie 130000 zlotych po czterech latach.

    Czyli zamiast VW Golfa IV TDI mialbym za ta kase Jaguara X-Type.

    Pozdrawiam

    Dieter

  • 4. Data: 2003-06-20 09:26:12
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > niecne praktyki BZWBK zostały całkowicie obnażone. Daj sobie spokój z
    > promocjami i bierz kredyt w bankach, w których nie ma prowocji. Tensor1.

    Drogi Tensorze,

    Tak czesto pijesz do tych kredytow ze stopa procentowa ustalana przez
    wladze banku w oderwaniu od nazwijmy to niezaleznego wskaznika, jakim
    jest np. WIBOR, ze postanowilem zwrocic Ci uwage na pewien defekt w
    Twoim rozumowaniu. Otoz banki nie istnieja w prozni, tylko w swiecie w
    ktorym jest cos takiego jak konkurencja. Co za tym idzie mimo
    teoretycznej mozliwosci utrzymywania oprocentowania kredytow
    dlugookresowych na bardzo wysokim poziomie jednak tego nie robia.
    Oprocentowanie "niepromocyjne" jest w takim BZWBK na zupelnie srednim
    poziomie.

    Prawadziwa pulapka nie sa kredyty o oprocentowaniu ustalanym przez
    wladze banku w oderwaniu od niezaleznego wskaznika, ale te z tzw.
    doplata rzadawa.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2003-06-20 09:50:16
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > teoretycznej mozliwosci utrzymywania oprocentowania kredytow
    > dlugookresowych na bardzo wysokim poziomie jednak tego nie robia.

    Niestety robią, czego przykładem są prawie wszystkie tzw. "promocyjne oferty".

    > Oprocentowanie "niepromocyjne" jest w takim BZWBK na zupelnie srednim
    > poziomie.

    Drogi Kolego, jeżeli uważasz, że "niepromocyjne" oprocentowanie w wysokości

    8,24%
    Patrz żródło: http://www.bzwbk.pl/u235/navi/194358

    jest na "zupełnie średnim poziomie to ja nic nie rozumiem. Dla porównania
    kredyt w KB (przy wkładzie własnym 5% - 40% ) jest oprocentowany w wysokosci
    poniżej 7% a przy wkładzie powyżej 40% - poniżej 6,5%; Wibor3M+1,0%lub 1,5%
    Podobne "ciekawe" oferty (w PLN) ma np. mBank i wiele innych. Poczytaj ostatnie
    posty a przekonasz się, ze niestety mam rację. Z drugiej jednak strony bardzo
    nie chciałbym jej mieć.

    > Prawadziwa pulapka nie sa kredyty o oprocentowaniu ustalanym przez
    > wladze banku w oderwaniu od niezaleznego wskaznika, ale te z tzw.
    > doplata rzadawa.

    Pełna zgoda, że pułapka.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 6. Data: 2003-06-20 10:22:39
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > kredyt w KB (przy wkładzie własnym 5% - 40% ) jest oprocentowany w wysokosci
    > poniżej 7% a przy wkładzie powyżej 40% - poniżej 6,5%;

    No to badzmy precyzyjni, w BZ WBk przy wkladzie wlasnym ponad 50 proc.
    oprocentowanie spada o 0,5 pkt proc.

    > Podobne "ciekawe" oferty (w PLN) ma np. mBank i wiele innych. P

    Nie znam oprocentowania we wszytskich bankach, ale sam posrednio
    przyznajesz, ze oferta BZ WBK nie jest w srednia., a nie jakas bardzo
    zla. Poza tym o ile pamietam, to w Luksaie przed ostattia obnizka
    oprocentowanie bylo zupelnie kosmiczne pomimo uzaleznienia go od
    IWBOR-u. Po prostu byla kosmiczna prowizja.

    Swoja droga to jako glowny dyskutant na temat kredytow mieszkaniowych
    moze wiesz cos o ING BSK. Tam tez jest stopa promocyjna , a potem bazowa
    (dosc atrakcyjna). tyle ze od niedawna pojawilo sie sformulowanie na
    WWW, ze oprocentowanie jest "zalezne" od stopy bazowej. Kiedys pisali
    wprost, ze to stopa bazowa po okresie promocji. Czy to jakis perfidny
    zabieg marketingowy, czy niescislosc wypowiedzi?

  • 7. Data: 2003-06-20 12:34:50
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Anders wrote:
> [...]

    Jest jeden ważny aspekt tej sprawy - osoba nie mająca mieszkania ani
    wystarczającej gotówki na zakup musi wziąć kredyt albo płacić za wynajem
    nieruchomości.
    Ratę kredytu możesz ustalić na poziomie miesięcznego komornego za
    podobne mieszkanie w danym rejonie. Wówczas po X latach zostajesz z
    własnym spłaconym mieszkaniem, a przy wynajmowaniu - zostajesz z niczym.
    Nie wspominając o tym, że mieszkając u siebie masz nieporównywalnie
    wyższy komfort psychiczny i możesz w mieszkanie inwestować, urządzać je
    po swojemu itp.

    Tak więc nie wiem, czy nie opłaci się jednak pracować na bank kilka lat.

    To coś innego - samochód nie jest w większości przypadków niezbędny, a
    mieszkanie - tak.
    A nawet jeśli auto jest potrzebne np. do pracy czy dalekich dojazdów,
    można kupić dużo tańsze niż te o których napisałeś.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-06-20 12:54:33
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Piotr pisze:

> [...]
    > Nie wspominając o tym, że mieszkając u siebie masz nieporównywalnie
    > wyższy komfort psychiczny i możesz w mieszkanie inwestować, urządzać je
    Tak, ale kupując mieszkanie w dodatku za kredyt przywiązujesz się
    do danego miasta. W ten sposób ograniczasz się do ofert pracy z
    danego miasta.
    --
    '''..\
    < _| (

  • 9. Data: 2003-06-20 13:22:00
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    jaszczur wrote:
> [...]

    To prawda.
    Ale z drugiej strony - wynajmując mieszkanie dużo trudniej jest odłożyć
    sumę potrzebną na zakup własnego. Dodatkowo, jeśli kupisz mieszkanie "na
    wyrost" możesz je częściowo podnająć np. studentom i w ten sposób
    "zarobić" na kawałek raty.

    Tak jak przy wyborze banku - zależy co komu pasuje ;) Tylko decyzja dużo
    poważniejsza.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 10. Data: 2003-06-20 19:42:15
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wprost, ze to stopa bazowa po okresie promocji. Czy to jakis perfidny
    > zabieg marketingowy, czy niescislosc wypowiedzi?

    Nie pretenduje do "glownego dyskutanta na temat kredytow mieszkaniowych". Na
    tej liście jest jeszcze wielu innych znawców tego tematu (znacznie bardziej
    kompetentnych niż ja) plus kilku - kilkunastu pracowników poszczególnych banków
    udzielających kredyty mieszkaniowe. Część tych drugich to naganiacze a
    pozostali to uczciwi informatorzy podający czasami nawet niewygodne dla ich
    pracodawców dane. Tematykę kredytów mieszkaniowych śledzę od nie całego roku i
    na własny użytek sporządziłem sobie listę tych drugich ciągle ją weryfikując
    (bo człowiek jest istotą omylną). Nie będę jednak nigdy jej publikował, bo
    można by komuś wyrządzić krzywdę. A z drugiej strony obecność tutaj
    profesjonalistów pracujących w kredytach czasami jest przydatna (nie myślę tu o
    naganiaczach)

    Co do meritum sprawy. Ja też to zauważyłem i już o tym pisałem. Formalnie ta
    stopa bazowa nazywa się "roczna stopa bazowa" i wynosi 7,25%. Zmianę określenia
    na stwierdzenie, iż

    ***** oprocentowanie jest "zależne" od stopy bazowej ****

    jest moim zdaniem delikatną sugestią iż

    oprocentowanie= roczna stopa bazowa+marża (nie podana)

    Jednak nawet gdyby marża była równa zero, to wysokość tego oprocentowania
    trudno uznać za atrakcyjne. Pozdrowienia Tensor1.