  • 51. Data: 2006-01-03 09:50:58
    Temat: Re: [BPH] uslyszeli czy co?
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    [ciach]

    Tnę, żeby skupić się na meritum.

    > O, nareszcie padła pełna nazwa :) Dlaczego nie? Bo zwrócili Ci pieniądze
    > z datą pobrania, więc w teorii jest tak, że one tam cały czas były i
    > sobie procentowały (zgodnie z TOiP pobrali je prawidłowo, i - pomijając
    > sam sposób wprowadzenia i poinformowania klientów o nowej taryfie -
    > zrobili to legalnie). Jeśli natomiast z tego powodu, żę pieniędzy nie
    > było fizycznie poniosłeś jakąś stratę - IMHO jak najbardziej słusznie
    > możesz domagać się jakiejś formy rekompensaty.

    1. Nie odpowiadasz na pytanie dlaczego Twoja "opłata" jest cacy, moje "odsetki
    ustawowe" są be.

    2. Piszesz horrendalne bzdury. Oczywiście zupełnie obiektywnie.

    3. > pobrali je prawidłowo, i - pomijając
    > sam sposób wprowadzenia i poinformowania klientów o nowej taryfie -
    > zrobili to legalnie)
    Czyli zrobili to NIELEGALNIE.
    "Wysoki sądzie! Nie wiem czego Wysoki Sąd ode mnie chce. Pomijając, że ukradłem
    ten rower, to przecież jechałem po ścieżce dla rowerów."

    4. Z chwilą nilegalnego pobrania opłaty (sprzecznego z Par. 16 pkt 3. swojego
    regulaminu, z odesłaniem do Par. 44 i Art. 69 Prawa Bankowego)
    bank BPH stał się moim dłużnikiem.

    5. Nie muszę, jak piszesz, ponieść JAKIELKOLWIEK straty, żeby domagać się od
    banku BPH odsetek ustawowych (TAK!) za okres gdy nie mogłem dysponować swoimi 75
    zł.
    Kodes Cywilny:
    Art. 481. § 1. Jeżeli dłużnik opóźnia się ze spełnieniem świadczenia
    pieniężnego, wierzyciel może żądać odsetek za czas opóźnienia, chociażby nie
    poniósł żadnej szkody i chociażby opóźnienie było następstwem okoliczności, za
    które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
    § 2. Jeżeli stopa odsetek za opóźnienie nie była z góry oznaczona, należą się
    odsetki ustawowe. Jednakże gdy wierzytelność jest oprocentowana według stopy
    wyższej niż stopa ustawowa, wierzyciel może żądać odsetek za opóźnienie według
    tej wyższej stopy.
    § 3. W razie zwłoki dłużnika wierzyciel może nadto żądać naprawienia szkody na
    zasadach ogólnych.

    Brniemy dalej?

    --
    Pozdrawiam,