  • 1. Data: 2005-12-29 19:20:37
    Temat: jaki sens minimalnej kwoty transakcji kartą jak mają stałe łącze?
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Rozumiem sens ustalania minimalnej kwoty transakcji kartą płatniczą
    (najczęściej 10 PLN) tam gdzie połączenie z centrum autoryzacyjnym
    odbywa się przez wdzwonienie modemem po linii TPSA, wtedy 1 połączenie
    kosztuje 35 gr, czyli przy transakcji poniżej 10 PLN, stanowi powyżej
    3.5% kwoty transkacji, czyli ponad drugie tyle co prowizja dla
    acquirer'a.

    Natomiast na przykład w markecie Kaufland w Jabłonnej, gdzie mają POSy
    wbudowane w kase supermarketową, i z pewnością mają stałe łącze, i koszt
    komunikacji dla pojedyńczej transkacji jest znikomy lub żaden, również
    jest minimalna kwota transakcji kartą 10 PLN. Jaki jest tego sens?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 2. Data: 2005-12-29 19:56:49
    Od: Trzypion <_...@n...pl>

    On Thu, 29 Dec 2005 20:20:37 +0100, Miernik <m...@f...org> wrote:

> [...]
    >komunikacji dla pojedyńczej transkacji jest znikomy lub żaden, również
    >jest minimalna kwota transakcji kartą 10 PLN. Jaki jest tego sens?

    Żaden.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/Reporterka/II_

  • 3. Data: 2005-12-29 20:48:18
    Od: mm <m...@m...com>

    Chodzi o to żeby ludzie kupujący za małe kwoty nie opóźniali kolejki, bo
    przyjęcie karty debetowej trwa dłużej niż przyjęcie gotówki.

  • 4. Data: 2005-12-29 21:12:46
    Od: Miernik <m...@f...org>

    mm <m...@m...com> wrote:
    > Chodzi o to żeby ludzie kupujący za małe kwoty nie opóźniali kolejki,
    > bo przyjęcie karty debetowej trwa dłużej niż przyjęcie gotówki.

    W tym przypadku, gdzie jest terminal ze stałym łączem wbudowany w kasę,
    i autoryzacja następuje natychmiast, a kasjesrka nie musi przepisywać
    kwoty z kasy do terminala bo wszystko jest zintegrowane - wcale nie,
    zapłata kartą jest szybsza od zapłaty gotówką, no chyba że jest to równe
    2 czy 5 PLN które akurat mamy w ręce, ale rzadko tak jest.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 5. Data: 2005-12-29 21:44:15
    Temat: Re: jaki sens minimalnej kwoty transakcji kartš jak majš stałe łšcze?
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Trzypion napisał(a):

    > Żaden.

    Zachęta, żeby dołożyć coś do koszyka, aby "dobić" do tego dychacza :-) ?

    Przemek

  • 6. Data: 2005-12-29 22:03:05
    Od: mm <m...@m...com>

    Autoryzacja karty debetowej trwa z minutę a większość kart jest takich. To
    jest znacznie dłużej niż wydać resztę dla sprawnej kasjerki. Do tego
    trzeba doliczyć że ten czas może się znacznie wydłużyć w razie awarii
    banku wystawcy gdy klient wyjmuje zapasową kartę z innego banku.

  • 7. Data: 2005-12-29 22:22:42
    Od: Miernik <m...@f...org>

    mm <m...@m...com> wrote:
    > Autoryzacja karty debetowej trwa z minutę a większość kart jest
    > takich. To jest znacznie dłużej niż wydać resztę dla sprawnej
    > kasjerki.

    Żartujesz, chyba dawno nie płaciłeś w supermarkecie, tam gdzie są stałe
    łącza autoryzacja płaskiej Visy Electron nawet, trwa parę sekund,
    właściwie niezauważalnie. Wygląda to tak: po zakończeniu skanowania
    towaru, podaję kartę, kasjerka przejeżdża kartą czytnikiem w kasie, w
    ciągu jakichś 3 sekund od zakończenia skanowania towaru ja wbijam PIN,
    POS "myśli" może ze 2 sekundy, i drukuje slip, co zabiera mu 10-15
    sekund, bo drukarkę mają dość wolną. W ciągu max 20 sekund od
    zakończenia skanowania towaru odchodzę od kasy. Wysupływanie drobnych i
    wydawanie reszty często trwałoby dłużej. Gdyby jeszcze mieli drukarkę
    termiczną zamiast powolnej igłowej, to jeszcze z 10 sekund szybciej by
    było, żadna kasjerka by tego czasu nie pobiła.

    > Do tego trzeba doliczyć że ten czas może się znacznie wydłużyć w razie
    > awarii banku wystawcy gdy klient wyjmuje zapasową kartę z innego
    > banku.

    W dzisiejszych czasach to się już bardzo rzadko zdarza. O ile w latach
    2000 - 2002 to pamiętam często był "brak połączenia" i próbowało się
    inną kartą, to teraz ten problem właściwie nie istnieje, w 2005 roku
    zdarzyło mi się to 1 raz, a w 2004 ani razu.

  • 8. Data: 2005-12-29 22:43:03
    Od: mm <m...@m...com>

    Regularnie w Tesco obsługa karty trwa co najmniej minutę i ten proces
    często jest taki wolny.
    http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=26

  • 9. Data: 2005-12-29 23:02:03
    Od: Miernik <m...@f...org>

    mm <m...@m...com> wrote:
    > Regularnie w Tesco obsługa karty trwa co najmniej minutę i ten proces
    > często jest taki wolny.
    > http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=26

    No ale akurat w sklepie o którym mówię (Kaufland) obsługa karty trwa max
    20 sekund, a i tak mają dolny limit 10 PLN. Terminal jest Polcardu ze
    stałym łączem.

    Jak w Tesco mają jakiegoś Pekao z wdzwanianiem przez linię telefoniczną
    to inna sprawa.

  • 10. Data: 2005-12-29 23:15:16
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > jest minimalna kwota transakcji kartą 10 PLN. Jaki jest tego sens?

    Bo za kazda autoryzacje kazdy sobie liczy - wystawca, organizacja, ca oraz
    wszyscy krewni i znajomi krolika. Tak wiec generalnie jest obojetnie - czy
    transakcja jest na 1 zl czy na 1000 zl - i tak sa pewne stale koszta.

    Pozdr.,
    Piotr