  • 1. Data: 2007-09-05 14:52:24
    Temat: Anglia
    Od: "T...@g...com" <T...@g...com>

    jaki wybrać bank w Anglii?

    oczywiście zależy mi na koncie bezpłatnym i jak najtańszym w
    prowadzeniu (najlepiej darmowe) i z kartą debetową

    wazna również kwestia to dostepnosc do darmowych bankomatów

  • 2. Data: 2007-09-05 15:14:16
    Temat: Re: Anglia
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > jaki wybrać bank w Anglii?

    Dowolny.... Barcalys (WG. NOTOWAN NAJWIEKSZE ZYSKI ZA POPRZEDNI ROK - LIDER)
    HSBC (Hongkong Singapur Banking Corporation), Halifax (bank corka -czy jak
    to nazwac- Banku Szkockiego)
    Abbey, NatWest i wiele innych.

    > oczywiście zależy mi na koncie bezpłatnym i jak najtańszym w
    > prowadzeniu (najlepiej darmowe) i z kartą debetową

    Wszystkie konta bez dodatkowych uslug komercyjnych (ubezpieczenia, znizki na
    ubezpieczenia ) sa darmowe.
    Prowadzenie konta jest darmowe, karta debetowa czy kredytowa tez jest
    darmowa, karta bankomatowa oczywiscie tez darmowa.
    Czy karte debetowa dostaniesz od razu tego nie wiem. Nie wiem jakimi
    przeslankami kieruja sie banki, ja w HSBC dostalem vise electron (debetowka)
    od razu, na drugi tydzien Abbey dal mi jedynie karte bankomatowa:)) A po
    roku debetowke. Barcalys dal mi po 3 miesiacach kredytowke z limitem 2400
    funtow:)) Nie wiem na jakich zasadach przyznaja komu debetowka komu karta
    bankomatowa - chyba dowolnosc kazdego banku.
    Nic nie przeszkadza ci otworzyc konta w kilku bankach - ktores w koncu da ci
    debetowke - zwlaszcza, ze rachunki prowadzone sa za darmo!

    > wazna również kwestia to dostepnosc do darmowych bankomatów

    Banki w UK mja umowe, ze nie pobieraja oplat za wybieranie gotowki z
    bankomatow - mona wiec powiedziec, ze nie ma znaczenia jakiego banku uzyjesz
    bankomatu i tak bedzie za darmo.
    Oplaty pobierane sa przez bankomaty nalezace do LINK umieszczone sa glownie
    w pub'ach, na stacjach bezynowych, sklepach nocnych itp.
    Generalnie, jesli bankomat pobiera oplate zostaniesz o tym pinformowany na
    ekranie (na bankomacie tez musi pisac!) przed realizacja gotowki.
    Przelewy miedzybankowe - darmowe
    wplata, wyplata w banku kasy - darmowa
    Jak masz jakies pytanie apropo banku w Angli to smialo, to co bede wiedziec
    z wlasneo doswiadczenia to podpowiem:))
    ps.
    nie bierz kont typu "gold". "platinum" itp. Sa to konta zawierajace dodatki
    komercyjne jak ubezpieczenia podrozy zagranicznych... za ktore musisz placic
    abonament. Poza tym niczym innym sie nie roznia.

  • 3. Data: 2007-09-05 15:28:42
    Od: "T...@g...com" <T...@g...com>

    On 5 Wrz, 17:14, "swen" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > komercyjne jak ubezpieczenia podrozy zagranicznych... za ktore musisz placic
    > abonament. Poza tym niczym innym sie nie roznia.

    dzieki za wiele cennych informacji

    czy mam rozumiec ze karta debetowa typu VE lub Maestro nie nadają sie
    bankomatów? trza miec oddzielnną bankomatową?

    przyznam ze wolałbym miec jedną karte do wszystkiego ( sporo juz tych
    kart róznej maści w portfelu)

  • 4. Data: 2007-09-05 17:25:39
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > czy mam rozumiec ze karta debetowa typu VE lub Maestro nie nadają sie
    > bankomatów? trza miec oddzielnną bankomatową?

    hehe oczywiscie, ze sie nadaja:)

    > przyznam ze wolałbym miec jedną karte do wszystkiego ( sporo juz tych
    > kart róznej maści w portfelu)

    Moze ja sie niejasno wyrazilem. karta bankomatowa "cache card" sluzy
    wylacznie do podjecia gotowki w bankomacie, oraz do wplacania i wyplacania
    gotowki, czekow itp w banku. Jest to najnizszy poziom jesli mozna tak
    uproscic.
    Karta debetowa - oczywiscie nie tylko ma to samo co "cache card" ale w pelni
    mozna jej uzywac w sklepie (cache card nie!) internecie i innych czynnosci.
    Jesli dostaniesz "cache card" to nie dostaniesz debetowki i odwrotnie jak
    dostaniesz debetowke to nie dadza ci cache card bo po co?!
    Przy aplikowaniu o konto od razu nalezy zaznaczyc, ze chce sie miec konto z
    karta debetowa i czekami (nadal w UK uzywa sie czekow) bo byc moze twoj
    pracodawca bedzie ci placic w czekach!!! A i ty byc moze nie raz uzyjesz
    czeku. Wazne zwlaszcza w placeniu za np. telefon komorkowy na abonament czy
    np. oplacenie tv licence, ewentualnie zaltwianie spraw z urzedami (wysyla
    sie czeki - najwygodniej).
    Bankowosc w UK dzial inaczej niz w Polsce, bardzo popularne sa wycieczki do
    oddzialow, wersje elektroniczne raczej przebojami nie sa, choc kazdy bank
    takowa wersje posiada i napewno jest wygodnie. Ale przygotuj sie, na nie
    jedna wycieczke do swojego oddzialu banku:))
    Banki sa czynne od 9 lub 10 do 16; 16:30 lub 17 i w soboty do 12 lub 13.
    Godziny zaleza od oddzialu (maly oddzial - krotsze godziny) Najwiekszy tlok
    to sobota oraz lunch time w dni tygodnia (12:30 - 13:30). Hehe.
    Jakies dodatkowe pytania? :))

  • 5. Data: 2007-09-05 18:34:17
    Od: "T...@g...com" <T...@g...com>

    On 5 Wrz, 19:25, "swen" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > Godziny zaleza od oddzialu (maly oddzial - krotsze godziny) Najwiekszy tlok
    > to sobota oraz lunch time w dni tygodnia (12:30 - 13:30). Hehe.

    dzieki za info .jaki generalnie Bank polecisz . co wybrac

  • 6. Data: 2007-09-05 18:45:21
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Wed, 05 Sep 2007 11:34:17 -0700, T...@g...com napisał(a):

    > dzieki za info .jaki generalnie Bank polecisz . co wybrac

    Skoro wszystkie bankomaty są za darmo, to ten który jest najbliżej miejsca
    zamieszkania, ewentualnie który pierwszy da Ci kartę debetową.

  • 7. Data: 2007-09-05 19:18:39
    Od: "T...@g...com" <T...@g...com>

    On 5 Wrz, 20:45, smE <n...@n...com> wrote:

    > Skoro wszystkie bankomaty są za darmo, to ten który jest najbliżej miejsca
    > zamieszkania, ewentualnie który pierwszy da Ci kartę debetową.

    a moge zapytac w banku czy mi dadza czy najpierw wniosek itp a potem
    sie okaże

  • 8. Data: 2007-09-05 21:47:42
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > zamieszkania, ewentualnie który pierwszy da Ci kartę debetową.

    > a moge zapytac w banku czy mi dadza czy najpierw wniosek itp a potem

    Niestety dopiero potem sie okaze.
    Zreszta co ci szkodzi mimo wszystko zalozyc konto? Nie musisz tam zlamanego
    pena trzymac - nik cie za to nie skasuje... Wiec w czym problem, a wiesz jak
    czasem sie takie konto przydaje;) hehe

  • 9. Data: 2007-09-06 08:43:44
    Od: "T...@g...com" <T...@g...com>

    On 5 Wrz, 23:47, "swen" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > pena trzymac - nik cie za to nie skasuje... Wiec w czym problem, a wiesz jak

    czy w Anglii przy zakładaniu konta ma jakies znaczenie ze jest się
    studentem i ma się legitymacje ISIC

  • 10. Data: 2007-09-06 09:04:16
    Od: "Prof_Ex" <p...@W...gazeta.pl>

    swen <n...@n...com> napisał(a):

    > Moze ja sie niejasno wyrazilem. karta bankomatowa "cache card"

    Cache card? Czy moze jednak cash card? ;-)
    Bo to pierwsze okreslenie bardziej mi sie jednak kojarzy z komputerem :-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex