    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Anglia
    Date: Wed, 05 Sep 2007 17:25:39 GMT

    > czy mam rozumiec ze karta debetowa typu VE lub Maestro nie nadają sie
    > bankomatów? trza miec oddzielnną bankomatową?

    hehe oczywiscie, ze sie nadaja:)

    > przyznam ze wolałbym miec jedną karte do wszystkiego ( sporo juz tych
    > kart róznej maści w portfelu)

    Moze ja sie niejasno wyrazilem. karta bankomatowa "cache card" sluzy
    wylacznie do podjecia gotowki w bankomacie, oraz do wplacania i wyplacania
    gotowki, czekow itp w banku. Jest to najnizszy poziom jesli mozna tak
    uproscic.
    Karta debetowa - oczywiscie nie tylko ma to samo co "cache card" ale w pelni
    mozna jej uzywac w sklepie (cache card nie!) internecie i innych czynnosci.
    Jesli dostaniesz "cache card" to nie dostaniesz debetowki i odwrotnie jak
    dostaniesz debetowke to nie dadza ci cache card bo po co?!
    Przy aplikowaniu o konto od razu nalezy zaznaczyc, ze chce sie miec konto z
    karta debetowa i czekami (nadal w UK uzywa sie czekow) bo byc moze twoj
    pracodawca bedzie ci placic w czekach!!! A i ty byc moze nie raz uzyjesz
    czeku. Wazne zwlaszcza w placeniu za np. telefon komorkowy na abonament czy
    np. oplacenie tv licence, ewentualnie zaltwianie spraw z urzedami (wysyla
    sie czeki - najwygodniej).
    Bankowosc w UK dzial inaczej niz w Polsce, bardzo popularne sa wycieczki do
    oddzialow, wersje elektroniczne raczej przebojami nie sa, choc kazdy bank
    takowa wersje posiada i napewno jest wygodnie. Ale przygotuj sie, na nie
    jedna wycieczke do swojego oddzialu banku:))
    Banki sa czynne od 9 lub 10 do 16; 16:30 lub 17 i w soboty do 12 lub 13.
    Godziny zaleza od oddzialu (maly oddzial - krotsze godziny) Najwiekszy tlok
    to sobota oraz lunch time w dni tygodnia (12:30 - 13:30). Hehe.
    Jakies dodatkowe pytania? :))