    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Anglia
    Date: Wed, 05 Sep 2007 15:14:16 GMT

    > jaki wybrać bank w Anglii?

    Dowolny.... Barcalys (WG. NOTOWAN NAJWIEKSZE ZYSKI ZA POPRZEDNI ROK - LIDER)
    HSBC (Hongkong Singapur Banking Corporation), Halifax (bank corka -czy jak
    to nazwac- Banku Szkockiego)
    Abbey, NatWest i wiele innych.

    > oczywiście zależy mi na koncie bezpłatnym i jak najtańszym w
    > prowadzeniu (najlepiej darmowe) i z kartą debetową

    Wszystkie konta bez dodatkowych uslug komercyjnych (ubezpieczenia, znizki na
    ubezpieczenia ) sa darmowe.
    Prowadzenie konta jest darmowe, karta debetowa czy kredytowa tez jest
    darmowa, karta bankomatowa oczywiscie tez darmowa.
    Czy karte debetowa dostaniesz od razu tego nie wiem. Nie wiem jakimi
    przeslankami kieruja sie banki, ja w HSBC dostalem vise electron (debetowka)
    od razu, na drugi tydzien Abbey dal mi jedynie karte bankomatowa:)) A po
    roku debetowke. Barcalys dal mi po 3 miesiacach kredytowke z limitem 2400
    funtow:)) Nie wiem na jakich zasadach przyznaja komu debetowka komu karta
    bankomatowa - chyba dowolnosc kazdego banku.
    Nic nie przeszkadza ci otworzyc konta w kilku bankach - ktores w koncu da ci
    debetowke - zwlaszcza, ze rachunki prowadzone sa za darmo!

    > wazna również kwestia to dostepnosc do darmowych bankomatów

    Banki w UK mja umowe, ze nie pobieraja oplat za wybieranie gotowki z
    bankomatow - mona wiec powiedziec, ze nie ma znaczenia jakiego banku uzyjesz
    bankomatu i tak bedzie za darmo.
    Oplaty pobierane sa przez bankomaty nalezace do LINK umieszczone sa glownie
    w pub'ach, na stacjach bezynowych, sklepach nocnych itp.
    Generalnie, jesli bankomat pobiera oplate zostaniesz o tym pinformowany na
    ekranie (na bankomacie tez musi pisac!) przed realizacja gotowki.
    Przelewy miedzybankowe - darmowe
    wplata, wyplata w banku kasy - darmowa
    Jak masz jakies pytanie apropo banku w Angli to smialo, to co bede wiedziec
    z wlasneo doswiadczenia to podpowiem:))
    ps.
    nie bierz kont typu "gold". "platinum" itp. Sa to konta zawierajace dodatki
    komercyjne jak ubezpieczenia podrozy zagranicznych... za ktore musisz placic
    abonament. Poza tym niczym innym sie nie roznia.