  • 1. Data: 2004-11-11 10:14:07
    Temat: Ameryki nie odkryje, ale
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Mam niejasne wrazenie, ze pod przykrywka "robienia dobrze klientowi"
    banki, CA i sklepy ordynarnie nas wszystkich, jak to sie ladnie mowi,
    wyruchaly.

    Chodzi o potwierdzanie transakcji PINem:
    - sklep jest kryty, bo nie ma problemu z podwazaniem autentycznosci podpisu,
    - CA jest kryte (ale ono to zawsze jest kryte),
    - bank jest kryty, bo tylko klient zna PIN.

    A my klienci musimy sie martwic o wszystko. I jeszcze z tego co
    zauwazylem wielu ludziom to sie podoba, bo niby cholernie bezpieczne.
    Ot, co marketing robi ludziom w glowach.

    Bartol

  • 2. Data: 2004-11-11 10:22:06
    Temat: Re: Ameryki nie odkryje, ale
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-11 11:14, kiedy Bartol Partol
    napisał(a) co następuje:

    > A my klienci musimy sie martwic o wszystko. I jeszcze z tego co
    > zauwazylem wielu ludziom to sie podoba, bo niby cholernie bezpieczne.
    > Ot, co marketing robi ludziom w glowach.

    Ludziom się podoba, bo ludzie skłonni są silnie wierzyć w magię
    technologii, zapominając, że zawsze gdzieś siedzi świstak i zawija.
    Co do zasady masz rację, ale i ludzi zrozumieć trzeba (choć, broń Boże,
    nie naśladować). Sam się złapałem na tym, że pomysł płatności odciskiem
    palca (na stacjach benzynowych w Portugalii) wydał mi się szalenie
    atrakcyjny i nowoczesny. I dopiero kolega Nowicki mi uświadomił, że w
    naszym kraju dramatycznie by wzrosła ilość utraconych palców.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 3. Data: 2004-11-11 10:36:20
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2004 11:14:07 +0100, Bartol Partol naskrobał(a):

> [...]
    > - CA jest kryte (ale ono to zawsze jest kryte),
    > - bank jest kryty, bo tylko klient zna PIN.

    - klient jest kryty, bo tylko on zna PIN, bo ustawa ogranicza jego
    odpowiedzialność, bo jest ubezpieczony.

    > A my klienci musimy sie martwic o wszystko. I jeszcze z tego co
    > zauwazylem wielu ludziom to sie podoba, bo niby cholernie bezpieczne.

    jak ci się nie podoba to korzystaj z kart na podpis.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-11-11 10:52:29
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-11 11:36, kiedy Sebol napisał(a) co
    następuje:

    > jak ci się nie podoba to korzystaj z kart na podpis.

    To nie zawsze jest takie proste. Pisałem już tutaj o problemach z
    płaceniem kartami wypukłymi w Portugalii (co mam wrażenie silnie się
    problematyką podniesioną przez Bartola wiąże).
    Ostatnio zaś zabawna historia zdarzyła mi się w kinie SilverScreen,
    gdzie pan w kasie nie miał drobnych. Zaproponowałem kartę, a pan się
    zmieszał. Byłem czegóś bardzo zadowolony i przyjazny światu więc
    powiedziałem panu, żeby sobie wybrał kartę i wymieniłem z czego może
    wybierać. Pan rozkwitł i oczywiście wybrał płaskiego electrona,
    potwierdzanego pinem.
    Odrębną jest kwestią, że karty wypukłe nam (i sprzedawcom) z pinami się
    nie kojarzą. Pewnie dlatego, że większość to kk i bankomatach się ich
    raczej nie używa.

  • 5. Data: 2004-11-11 10:55:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote:
    > Odrębną jest kwestią, że karty wypukłe nam (i sprzedawcom) z pinami
    > się nie kojarzą. Pewnie dlatego, że większość to kk i bankomatach się
    > ich raczej nie używa.

    Hehehhe - tez tak myslalem az zaczalem tankowac na Neste ;)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 6. Data: 2004-11-11 11:05:07
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisal w wiadomosci
    > zauwazylem wielu ludziom to sie podoba, bo niby cholernie bezpieczne.

    szczególnie bezpieczne, jak paniusia wklepuje swój PIN wystawiajac
    klawiature na widok :)

  • 7. Data: 2004-11-11 11:10:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert Wicik <r...@p...onet.pl> wrote:
    > szczególnie bezpieczne, jak paniusia wklepuje swój PIN wystawiajac
    > klawiature na widok :)

    Albo jak u mnie w sklepie osiedlowym mozna jedynie pod nosem innych
    klientow ktorzy oczywiscie patrza co ja tam wklepuje... musze zaslaniac
    wszystko reka, ale i tak to raczej nic nie daje...

  • 8. Data: 2004-11-11 11:11:37
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Sebol napisał:

    > - klient jest kryty, bo tylko on zna PIN, bo ustawa ogranicza jego
    > odpowiedzialność, bo jest ubezpieczony.

    Przepisy przepisami, a jaka jest praktyka?

    > jak ci się nie podoba to korzystaj z kart na podpis.

    Tylko ze tendencja jest PINowa.

    Bartol

  • 9. Data: 2004-11-11 11:12:26
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Robert Wicik napisał:

    > szczególnie bezpieczne, jak paniusia wklepuje swój PIN wystawiajac
    > klawiature na widok :)

    Dokladnie. I wklepuje PIN powolutku jednym palcem.

    Bartol

  • 10. Data: 2004-11-11 11:48:49
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote in message

    > - klient jest kryty, bo tylko on zna PIN, bo ustawa ogranicza jego
    > odpowiedzialność, bo jest ubezpieczony.

    Tylko klient zna PIN ? a nie wiesz, ze w marketach sa kamery nad kasami, PIN
    mozna latwo podejrzec przy pomocy systemow do monitoringu. Kasjerka z reguly
    podaje pinpad, a klient stojac wklepuje kod. Widac to doskonale, bo kamery
    sa wysoko. Ale wiara sie cieszy, ze ma 'nowoczesne' karty w ktorych
    potwierdza sie transakcje PINem, chociaz tak naprawde jest to duzo mniejsze
    bezpieczenstwo.