eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę › Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Subject: Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d9c3356$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5d9c5ef7$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Date: Tue, 8 Oct 2019 13:18:18 +0200

    > wyprać kasę przez konto bankowe, trzeba móc ją jakoś wypłacić - jako warunek
    konieczny.

    Czy możesz wyjaśnić mi jak się pierze pieniądze wpłacając i wypłacając
    je z rachunku?

    > Więc jeśli już prać z użyciem konta bankowego, to trzeba mieć również - a może
    przede wszystkim - wymówkę na wypłacanie.

    Otóż nie. Trzeba mieć wymówkę na wpłacenie. Wypłacenie już jest nieistotne.

    > Ogólnie chodzi mi o to, czy zabronienie wpłaty we wpłatomacie przez podanie numeru
    konta ma jakiś rzeczywisty sens - czy to tylko głupi wymysł, który nic nie daje
    oprócz problemów.

    Sens ma taki, że utrudnia dokonywanie anonimowych wpłat.

    > Zaś ogólnie pranie kasy w skrócie:
    > 1) masz brudne pieniądze pochodzące z przestępstwa
    > 2) chcesz sobie za nie kupić dom lub samochód (bo bandyci, jako skądinąd rozsądni
    ludzie, odpowiadający na pytanie "jak się dorobić, żeby się nie narobić?", nie chcą
    niczego innego niż stać się "uczciwymi, szanowanymi - i bogatymi - członkami
    społeczeństwa") - ale masz problem, bo policja czy US mogą się zapytać - "skąd tą
    kasę miałeś?"
    > 3) jako że akceptowalny przelicznik kasy brudnej do czystej wynosi nawet 10:1, nie
    jest trudno wyprać - wystarczy zrobić jakieś działania pozorowane, aby na koncie - bo
    cała sztuka właśnie na tym polega, nie na walizce go?ówki - pojawiły się pieniądze,
    których pochodzenie można wytłumaczyć - a sama nazwa stąd, że np. taką operacją może
    być otworzenie pralni, gdzie trudno o kontrolę rzeczywiście wykonanych usług oraz
    kosztów - a obecnie są to sklepy z różnymi koszmarnie drogimi przedmiotami albo
    restauracje sushi, straszące pustkami.

    No więc sam widzisz, że ta operacja nie będzie polegać ani na wpłacie
    pieniędzy na konto, ani na ich wypłacie, tylko założeniu działalności
    gospodarczej - pralni - i sukcesywnym wklepywaniu na kasę fiskalną paru
    tysięcy złotych utargu dziennie, aby uczciwie zapłacić podatki i już po
    roku mieć wyprane milion złotych, minus podatki itp.

    Identyfikacja wpłacającego na konto na nic się zda, bo na konto nikt tu
    nie wpłaca.

    > Niech będzie, że to stąd.
    > Ale jeszcze raz - czy to naprawdę skuteczne w jakikolwiek sposób?
    > No i czy wpłacanie debetówką nie może być anonimowe?

    Jeśli jest przepis, że nie może, to nie może. W końcu nawet na poczcie
    jak robisz przelew/przekaz powyżej jakiejś tam sumy granicznej, to każą
    ci się legitymować i stricte wynika to z konkretnej ustawy.

    --
    Liwiusz