  • 21. Data: 2015-10-16 00:22:44
    Temat: Re: 800 milionów pln z ZUS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bolko" 4...@g...co

    : w 2012 roku było 18,5 mln zaświdczeń o L4

    : http://natemat.pl/72941,polak-na-l4-czyli-na-co-i-pr
    zez-ile-dni-w-roku-chorujemy

    W tym zero moich, choć wiosną 2012 roku ledwo chodziłem. Poratowałem
    się kolanową ortezą matki, którą matka otrzymała razem z refundacją.
    Pisałem o tym kiedyś. Dwie pary duraluminiowych blach z zawiasami
    w ?neoprenowej? szmacie... Bardzo użyteczna -- kosztowała jedyne
    700 pln. Matka otrzymała pełen zwrot. (czyli zapłacili podatnicy)

    Koszt produkcji? -- zapewne w granicach jednego dolara USA, choć ;)
    wyprodukowano to coś w Meksyku. Zonę w Meksyku (mieście) chyba każdy
    zna -- mądrość, wytrwałość, praca... To wszystko uczyniło miliarderami
    ludzi pokornych, miłujących Boga... ;)

    http://www.alekinoplus.pl/program/film/zona-teren-pr
    ywatny_30677

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2015-10-16 00:44:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bolko" 6...@g...co

    : Bo Zus to nie tylko renty i emerytury
    : za Gwiazdowskim np.:
    : - opracowanie prognoz i analizblabla bla

    Prognozy są proste -- wiek emerytalny w górę,
    emerytury (dla równowagi) w dół, składki
    w górę, podatki (dla równowagi) w górę. ;)

    : -kontrolowanie orzecznictwa o niezdolnosci do pracy

    W praktyce:

    -- lżej chorzy, zdolni do pracy otrzymują renty, o ile są potulni
    -- niezdolni do pracy nie otrzymują rent; są skazywani
    na śmierć jako nieprzydatni ,,społeczeństwu''

    to nazywane jest -- selekcją ;)

    Mój przykład:

    -- sam stan kręgosłupa był powodem wysłania mnie na prewencję rentową,
    ale
    -- ten sam stan kręgosłupa + wady wzroku (w tym niedowidzenie
    lewego oka) + astma na tle alergii dały w sumie wynik
    zdolności do pracy, który ZUS podtrzymuje mimo upływu
    kilkunastu miesięcy (może zmienił swe zdanie w dniach
    ostatnich?...) [niejedna osoba zmieniła swe zdanie
    w ,,dniach ostatnich'' ]

    Inne przykłady znam z TV, z netu i z rozmów:

    -- człowiek ledwo żywy (dawny kontroler NIK) był
    pozbawiany renty, choć:

    () miał pisemne (od poważnych lekarzy) zakazy pracowania
    i w pozycji siedzącej, i w pozycji stojącej
    (taki zafoliowany zakaz widziałem)

    () miał na piśmie (też sporządzonym przez poważnych ludzi)
    informację o tym, iż nie jest w stanie samodzielnie
    ubierać się i rozbierać

    () przeszedł wiele poważnych operacji (w tym -- ratujące życie)

    () ,,zaliczył sporo ciężkich wypadków

    rentę odzyskiwał, gdyż miał gadane i (jako były kontroler
    NIKu) znał ,,to i owo'' :) o orzecznikach, co im wypominał :)

    -- człowiek po fenestracji, z zakazem jakiejkolwiek pracy
    od prof. Podgórskiego nie otrzymał renty; późniejsza
    praca doprowadziła do takich uszkodzeń kręgosłupa, że
    ów prof. nie podjął się leczenia (widziałem wynik MR
    kręgosłupa wykonany po fenestracji)

    -- ,,wypatroszona'' kobieta (jak pojmuję -- niewiele zostało
    jej wnętrzności) została pozbawiona renty; odzyskała ponoć
    po niezbyt delikatnej interwencji prawniczej

    -- mężczyzna, który ponoć musiał oddychać powietrzem z butli;
    sprawę znam słabo, ale ponoć była omawiana w TV; ponoć po
    interwencji dziennikarskiej, mężczyzna otrzymał rentę
    wraz z przeprosinami

    -- wczorajszy program TV ukazuje starszego, bezdomnego człowieka
    bez prawej nogi, któremu cofnięto zasiłek (najwyraźniej z powodu
    seksu -- z równie wiekową kobietą, u której zamieszkał) nie miał
    renty; opowiadał, że przeżył 7 zawałów

    : - popularyzowanie wiedzy o ubezpieczeniach społecznych

    Głównie chyba o tym, na jakie konto ile wpłacić.

    () Składki uwzględniają rozkwit kraju,

    () ale świadczenia -- jedynie inflację, która obecnie ponoć
    przerodziła się w deflację, choć ,,opłaty eksploatacyjne''
    (tak zwane czynsze) nie maleją/tanieją, a stanowią nierzadko
    lwią część wydatków. Nie zauważyłem także tanienia leków. :)

    : -prowadzic prewencje rentowa

    Zakwalifikowano mnie na podstawie dwóch wyników MR (rezonansu
    magnetycznego) kręgosłupa. O wzroku nie miałem przy sobie niczego,
    zaś o astmie i alergii miałem kserokopie, których oficjalnie nie
    można było uznać. (ZUS żądał tylko oryginałów; nawet nie można
    było dać kopii podpartej oryginałem -- ZUS musiał mieć pewność
    tego, że kserokopia jest rzeczywistą kopią oryginału!!!)

    Ale przydzielono mi prewencję w Białymstoku, gdyż (jak mnie
    ZAPEWNIANO) ZUS nie miał podpisanych żadnych kontraktów dotyczących
    narządu ruchu (kręgosłup to niekwestionowany narząd ruchu) z uzdrowiskami.
    Zapewniano mnie, że choć rok wcześniej można było jechać z Białegostoku
    do Augustowa ,,na narząd ruchu'', w tym roku (w 2013) nie było żadnej
    możliwości korzystania z prewencji ,,na narząd ruchu'' poza Białymstokiem
    dla osób podlegających białostockiemu ZUSowi. Dodano też, że taka możliwość
    na pewno nie pojawi się do końca roku -- był przełom wiosny i lata. W sprawie
    możliwości wyjazdu rozmawiałem z co najmniej dwiema pracowniczkami ZUSu. Obie
    zapierały się (niezależnie; z każdą rozmawiałem osobno) co do niemożliwości
    wysłania mnie poza Białystok.

    Wkrótce ZUS wysłał moją matkę (wieloletnią emerytkę prowadzącą biuro
    rachunkowe) do Gołdapi -- z powodu złego stanu kręgosłupa. Matka była
    dobrze znana ZUSowi -- jako prowadząca biuro rachunkowe, które zajmuje
    się także sprawami ZUSowymi.

    W efekcie ja pojechałem do Gołdapi (po złożeniu pisemnego wyjaśnienia
    o moim stanie zdrowia i prośbie skierowania mnie do Gołdapi) a matka
    została w Białymstoku, choć ZUS zaproponował, abym i ja pojechał do
    Gołdapi, i aby matka tam pojechała.

    Czyli:

    swoi jadą na wakacje
    cudzasy ;) siedzą na miejscu.

    : -wykonywać egzekucje aministracyjne naleznosci z tytułu składek

    To chyba potrafią. A wyegzekwowane dobra przekazują
    sobie w postaci nagród, o czym była mowa na grupie.

    : - przekazywanie danych do US
    : -wydawanie decyzji ws rent emerytur

    Wydawanie pokwitowań, bo ani o przyznaniu emerytury, ani o przyznaniu
    renty nie decyduje ZUS. O przyznaniu emerytury decyduje DTusk, ;)
    o przyznaniu renty -- zwolnienia lekarskie.

    Orzecznik ZUS przyznał, że przysługuje mi renta na samo niedowidzenie
    lewego oka, ale skoro jakoś sobie radziłem ;) z tym niedowidzącym okiem,
    to on mnie nie uzna mnie za niezdolnego do pracy. O pozostałych zgłoszonych
    problemach (uszkodzeniach kręgosłupa i astmie na tle alergii) nie było mowy
    w czasie tego orzekania.

    : - ustalanie kapitału początkowego
    : - zasiłki 7 rodzajów
    : -przesyłanie pracodawcy kopi decyzji o braku prawa do zasiłku ubezpieczonego
    : -rejstr lekarzy
    : -przyjmowanie l4 i rejetr
    : itd.
    : itd.

    W kilkunastu słowach:

    niezmiernie ciężka (wyczerpująca i psychicznie, i fizycznie)
    i bardzo odpowiedzialna praca, od której zależy przyszłość
    całego narodu!!!

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2015-10-16 21:23:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-15 21:48, Bolko wrote:
    > - opracowanie prognoz i analizblabla bla

    Nie ma związku z przedstawioną tezą o 260mln dokumentów.

> [...]

    > - popularyzowanie wiedzy o ubezpieczeniach społecznych

    Nie ma związku z przedstawioną tezą o 260mln dokumentów.

    itd.

    Ja się pytam skad się wzięła liczba 260mln papierowych dokumentów do
    której obsługi potrzebne sa drony białkowe.

  • 24. Data: 2015-10-16 21:25:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> writes:

    [..]
    > Ja się pytam skad się wzięła liczba 260mln papierowych dokumentów do
    > której obsługi potrzebne sa drony białkowe.

    Ale jesteś pewien, że chodzi o _papierowe_ dokumenty, czy o _dokumenty_?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Prevent forest fires.

  • 25. Data: 2015-10-17 00:21:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" mvrirs$q3v$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > itd.

    > Ja się pytam skad się wzięła liczba 260mln papierowych dokumentów do której obsługi

    Uważam, że same wróżby (prognozy) mogą zająć więcej niż 260 milionów
    papierowych dokumentów. Toż ZUS ma ,,system informatyczny'' zdolny
    do produkowania tych przepowiedni czy proroctw...

    IMO dobrze by było, gdyby ludzie pojęli, że:

    'istnienie ZUS w kolejnych latach' ==> 'nieistnienie rent, emerytur
    itp. świadczeń polskiego państwa w tychże kolejnych latach'.

    istnienie ZUS implikuje nieistnienie świadczeń
    nieistnienie świadczeń spowodowane zostanie istnieniem ZUS

    ZUS ma pieniądze niemal na ,,wszystko'' -- na szkolenia/wakacje zagraniczne,
    okazałe budowle, wysokie pensje i jeszcze wyższe premie oraz nagrody, wysokie
    koszty zakupu i utrzymania ,,systemu informatycznego, lecz niestety tenże ZUS
    nie ma pieniędzy na emerytów, rencistów itp. osoby...

    Do pana byłego prezydenta RP mam pytanie zahaczające o zdrowie psychiczne. :)

    czy wg Bronisława Komorowskiego Polska jest krajem sukcesu
    (co ów pan chętnie podkreślał jako prezydent RP)

    czy może Polska jest krajem dotkniętym klęskami ekonomicznymi?

    Jeśli Polska odniosła sukcesy ekonomicznie -- dlaczego służba
    zdrowia i ZUS przędą tak cienko?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2015-10-17 19:21:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2015 21:25:42 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
    > Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> writes:
    > [..]
    > Ale jesteś pewien, że chodzi o _papierowe_ dokumenty, czy o _dokumenty_?

    Tak nawiasem mowiac - 260mln papierowych dokumentow to minimum
    100 tys pudelek takich po 5 ryz*500 kartek.

    Jakies 20*30*2.5m kazdego roku - mieliby to gdzie trzymac ?

    Sporo pewnie daloby sie zlikwidowac po 1-3 latach, ale sporo tez
    powinno zostac dluzej.

    J.

  • 27. Data: 2015-10-17 20:58:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." gp6t1vu62c17$.qf5888sqqfhm$....@4...net

    > Tak nawiasem mowiac - 260mln papierowych dokumentow to minimum
    > 100 tys pudelek takich po 5 ryz*500 kartek.

    > Jakies 20*30*2.5m kazdego roku - mieliby to gdzie trzymac ?

    5 ryz --> 2500 kartek
    100 tysięcy takich pudełek --> 250 milionów kartek

    Pudełko ma rozmiary 0,22 m na 0.31 m na 0,51 m?
    Na powierzchni 22 m na 31 m można ulokować 10 tysięcy
    pudełek w jednej warstwie wysokiej na 0,51 m? Pięć
    takich warstw to ponad 2.5 metra. Mamy zatem nie:

    20 na 30 na 2.5 m, ale 22 na 31 na ponad 5 metrów

    Mniej więcej 20 przeciętnych mieszkań.

    Zostaje jeszcze skromne 10 milionów... ;)

    Dobrze liczę czy źle?

    Zakładając, że -- jeden dokument mieści się na je
    kartce i wypełniamy pomieszczenia tak, by nie
    zostawiać wolnego miejsca.

    260 milionów dokumentów to niemal 7 na Polaka.

    260/38=6,84210526315789

    -=-

    ,,Albo'' inaczej. ;) 800 milionów to ile pięciusetzłotówek miesięcznie?...

    800/12=66,6666666666667
    milionów miesięcznie do wydania

    66666,6666666667/.500=133333,333333333

    Ponad 133 tysiące dzieci można dofinansowywać tymi pięciusetzłotówkami.
    Dobrze policzyłem?...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2015-10-17 21:40:29
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

> [...]
    > w ?neoprenowej? szmacie... Bardzo użyteczna -- kosztowała jedyne
    > 700 pln. Matka otrzymała pełen zwrot. (czyli zapłacili podatnicy)

    Ależ to dlatego kosztuje 700 zł bo tyle refunduje NFOZ. Gdyby NFOZ dawał
    mniej to kosztowało by mniej. Mam matkę po udarze z porażeniem czterech
    kończyn, czyli całkowitym. Przysługuje jej wózek inwalidzki. W sklepie
    przy Słonimskiej (Białystok) dowiedziałem się, że wózek kosztuje 850 zł,
    ale ja nic nie zapłacę bo NFOZ to zrefunduje. Jednak gdy sprzedawca
    dowiedział się, że matka ma paraliż czterech kończyn to doradził abym
    poprosił lekarza o zlecenie na wózek ze stabilizacją głowy. Tak też
    zrobiłem. Sprzedawca taki wózek sprowadził. Koszt 1700* zł. Całkowicie
    refundowany przez NFOZ. Czym taki wózek różni się od zwykłego? Ano
    zagłówkiem. Zwykły nie ma zagłówka a ten ma. Wychodzi, że za sam
    zagłówek trzeba dopłacić tyle ile kosztuje wózek bez zagłówka.
    * ceny z 2012 roku

  • 29. Data: 2015-10-17 21:59:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2015 20:58:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." gp6t1vu62c17$.qf5888sqqfhm$....@4...net

    > 5 ryz --> 2500 kartek
    > 100 tysięcy takich pudełek --> 250 milionów kartek
    >
    > Pudełko ma rozmiary 0,22 m na 0.31 m na 0,51 m?

    Nie, na ~25cm

    > 260 milionów dokumentów to niemal 7 na Polaka.

    Rocznie. Ja tyle nie skladam.

    J.

  • 30. Data: 2015-10-18 01:05:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." v0x953lc4hdi$.1dynvhc4qsz2n$....@4...net

    > Nie, na ~25cm

    Owszem -- mój błąd.

    Mniej więcej 10 przeciętnych mieszkań?
    Jak gęsto naprawdę można upakować takie dokumenty?
    Można dać współczynnik 0.1? Czy to za słabe upakowanie?...

    > Rocznie. Ja tyle nie skladam.

    Nie wiem, ile ja złożyem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.