    Date: Sat, 17 Oct 2015 21:40:29 +0200
    From: Dąbrowski <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 800 milionów pln z ZUS

    > W tym zero moich, choć wiosną 2012 roku ledwo chodziłem. Poratowałem
    > się kolanową ortezą matki, którą matka otrzymała razem z refundacją.
    > Pisałem o tym kiedyś. Dwie pary duraluminiowych blach z zawiasami
    > w ?neoprenowej? szmacie... Bardzo użyteczna -- kosztowała jedyne
    > 700 pln. Matka otrzymała pełen zwrot. (czyli zapłacili podatnicy)

    Ależ to dlatego kosztuje 700 zł bo tyle refunduje NFOZ. Gdyby NFOZ dawał
    mniej to kosztowało by mniej. Mam matkę po udarze z porażeniem czterech
    kończyn, czyli całkowitym. Przysługuje jej wózek inwalidzki. W sklepie
    przy Słonimskiej (Białystok) dowiedziałem się, że wózek kosztuje 850 zł,
    ale ja nic nie zapłacę bo NFOZ to zrefunduje. Jednak gdy sprzedawca
    dowiedział się, że matka ma paraliż czterech kończyn to doradził abym
    poprosił lekarza o zlecenie na wózek ze stabilizacją głowy. Tak też
    zrobiłem. Sprzedawca taki wózek sprowadził. Koszt 1700* zł. Całkowicie
    refundowany przez NFOZ. Czym taki wózek różni się od zwykłego? Ano
    zagłówkiem. Zwykły nie ma zagłówka a ten ma. Wychodzi, że za sam
    zagłówek trzeba dopłacić tyle ile kosztuje wózek bez zagłówka.
    * ceny z 2012 roku