  • 11. Data: 2020-06-11 16:26:20
    Temat: Re: weryfikacja klienta w PekaoSA
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:fdd60839-2d61-425b-9bf1-9285b1371a49o@googlegr
    oups.com>
    user MK pisze tak:

    > J.Kaczynski nie ma rachunku w banku, żeby żaden obcy człowiek nie
    > dokonał wpłaty I żeby niebyłe podejrzenia o łapówkę ;)

    Trzyma kasę w banku ziemskim? ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 12. Data: 2020-06-11 16:37:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Bank ma ustawowy obowiązek identyfikacji klientów dokonujących operacji.
    > Nie zależy on od kwoty. W wypadku wpłat w praktyce różnie bywa z

    Można prosić o podanie podstawy prawnej?

    MJ

  • 13. Data: 2020-06-13 11:23:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2020 o 16:37, Michal Jankowski pisze:
    > Można prosić o podanie podstawy prawnej?

    USTAWA z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    finansowaniu terroryzmu: Art. 33~34: "Instytucje obowiązane stosują
    wobec swoich klientów środki bezpieczeństwa finansowego. (...) Środki
    bezpieczeństwa finansowego obejmują: (...) identyfikację klienta oraz
    weryfikację jego tożsamości (...)". Reszta ustawy wyjaśnia, że bank jest
    instytucją zobowiązaną (art. 2.1.1) oraz wprowadza kary finansowe za
    niewywiązanie się z tego obowiązku.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2020-06-14 14:51:59
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

> [...]
    >- Miałam.
    >
    >w końcu przyjęła wpłatę. Całośc operacji trwała ok. 20 minut. Po przyjęciu wpłaty,

    "Kiedy właściciel First Security Co. Marriner Eccles spostrzegł pewnego ranka w 1932
    r., że tłum mieszkańców Ogden szturmuje sąsiedni bank Ogden State, pojął, że
    nadszedł dzień próby. Zebrał personel i każdemu przydzielił zadania. Najbardziej
    odpowiedzialną rolę - tak jak niegdyś gubernator Banku Anglii John Hanger - powierzył
    kasjerom. Będziecie wypłacać pieniądze. Ale będziecie wypłacać bardzo powoli -
    instruował ich. Znacie wielu właścicieli wkładów z widzenia i w przeszłości nie
    musieliście sprawdzać ich podpisów, ale dziś, kiedy przyjdą tu ze swoimi książeczkami
    wkładowymi, żeby zamknąć swoje rachunki, będziecie każdemu z nich sprawdzać wzór
    podpisu. I nie śpieszcie się z tym - mówił."

    Teraz sytuacja jest odwrotna - większe banki mają pod dostatkiem pieniędzy,
    nie spieszą się z przyjmowaniem wpłat :)
    Popyt na kredyty mały. A jak zabraknie gotówki to Glapiński każe jeszcze
    więcej dodrukować.

    " Potem przypomniał sobie trik z ,,Silberzugiem",
    więc zadzwonił do oddziału Fed w Salt Lake City, prosząc o szybkie wysłanie furgonu
    wyładowanego gotówką, z której obiecał nie uszczknąć ani centa. Późnym popołudniem
    worki pełne dolarów wyładowano z furgonu i strażnicy przepychali się z nimi przez
    tłum
    do budynku First Security Co. Wówczas Eccles wspiął się na kontuar i przyrzekł
    zaspokoić wszystkie roszczenia klientów, zaś ich wkłady wypłacać bez przerwy.
    Wtedy zmęczeni staniem cały dzień w kolejce ludzie po prostu rozeszli się do domów."

    >poinformowała, że są korzystne pożyczki.

    no właśnie

    Arek

  • 15. Data: 2020-06-14 15:58:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > weryfikację jego tożsamości (...)". Reszta ustawy wyjaśnia, że bank jest
    > instytucją zobowiązaną (art. 2.1.1) oraz wprowadza kary finansowe za

    A, czyli kolejny kamyczek do totalitarnego państwa PiS.

    Ciekawe, kiedy zaczną legitymować w sklepach. Pewnie na początku tylko
    tych kupujących kondomy.

    MJ

  • 16. Data: 2020-06-14 18:00:04
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 14.06.2020 o 15:58, Michal Jankowski pisze:
    > A, czyli kolejny kamyczek do totalitarnego państwa PiS.

    No, nieco przestrzeliłeś.
    http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2008/s/165/1028
    > Umowa międzynarodowa -- Konwencja Rady Europy o praniu, ujawnianiu, zajmowaniu i
    konfiskacie dochodów pochodzących z przestępstwa oraz o finansowaniu terroryzmu,
    sporządzona w Warszawie dnia 16 maja 2005 r.

    Większe firmy - w szczególności międzynarodowe - robią coroczne
    szkolenia dla pracowników z łapówek, beneficjentów rzeczywistych, PEP-ów
    itd. Nawet dla tych z backoffice, co to żadnego klienta nie obsługują
    ani płatności nie dotykają.
    A Stany są jeszcze bardziej wścibskie: wystarczy, żeby Polak kupił od
    Węgra ciężarówkę z Niemiec, ale zapłacił w dolarach USA - to już banki
    muszą o tym raportować.

    --
    Alf/red/

  • 17. Data: 2020-06-14 20:07:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A, czyli kolejny kamyczek do totalitarnego państwa PiS.

    Chyba raczej nie. Poprzednia była z 2000 roku i też był ten obowiązek.
    Zdaje się, że wówczas podpisaliśmy jakąś międzynarodowa konwencję
    zobowiązująca nas do wprowadzenia tego obowiązku. Tak więc PIS ma z tym
    mało wspólnego.

    > Ciekawe, kiedy zaczną legitymować w sklepach. Pewnie na początku tylko
    > tych kupujących kondomy.

    Jesteś zdecydowanie nie na bieżąco.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2020-06-14 20:09:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Zdaje się, że wówczas podpisaliśmy jakąś międzynarodowa konwencję
    > zobowiązująca nas do wprowadzenia tego obowiązku. Tak więc PIS ma z tym

    Znalazłem. Związane to było z dostosowywaniem naszego prawa do prawa
    Unii Europejskiej i stanowi realizację Dyrektywy.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2020-06-14 22:34:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.06.2020 o 18:00, Alf/red/ pisze:

    > No, nieco przestrzeliłeś.
    > http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2008/s/165/1028

    I naprawdę tam jest napisane, że trzeba legitymować kogoś wpłacającego
    10 zł?

    MJ

  • 20. Data: 2020-06-15 11:32:26
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]

    klientowi było prościej, a ja aby zarobić swoją prowizję wzięłam od klienta gotówkę

    jeżeli masz umowę z ubezpieczalnią to powinnaś przyjąć wpłatę i
    rozliczyć inkaso (sama jesteś wpłacającym a nie w imieniu klienta)

    a jeżeli umowy na przyjmowanie gotówki nie masz to tylko płatności
    bezgotówkowe

    --
    pozdrawiam
    Roberts