  • 1. Data: 2020-06-10 21:00:27
    Temat: weryfikacja klienta w PekaoSA
    Od: m...@g...com

    Byłam w PekaoSA w sprawie wpłaty gotówkowej w imieniu osoby trzeciej na rachunek
    firmy ubezpieczeniowej co ma rachunek w PekaoSA. Przyszła moja kolej,
    usiadłam przed okienkiem podałam kartke z danymi do wpłaty, mój dowód osobisty i
    gotówkę i czekam. Niby operacja prosta, ale Pani kasjerka klikała, klikała trzymając
    mój dowód osobisty w ręku w końcu zadała pytanie:
    - Pani ma u nas rachunek ?
    - Nie mam.
    - ale miała Pani ?
    - Miałam.

    w końcu przyjęła wpłatę. Całośc operacji trwała ok. 20 minut. Po przyjęciu wpłaty,
    poinformowała, że są korzystne pożyczki.

  • 2. Data: 2020-06-11 09:19:03
    Od: MK <m...@i...pl>

    J.Kaczynski nie ma rachunku w banku, żeby żaden obcy człowiek nie dokonał wpłaty I
    żeby niebyłe podejrzenia o łapówkę ;).
    Weryfikacja jest konieczna zgodnie z regulacjami AML. Jeśli kwota odpowiednia to jest
    także raportowana do GIIF.

    MK

  • 3. Data: 2020-06-11 10:59:42
    Temat: Re: weryfikacja klienta w PekaoSA
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 10 czerwca 2020 21:00:29 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
> [...]
    >
    > w końcu przyjęła wpłatę. Całośc operacji trwała ok. 20 minut. Po przyjęciu wpłaty,
    poinformowała, że są korzystne pożyczki.

    Ale co Cię zdziwiło?
    Dowód dałaś ot, tak sobie, czy kasjerka poprosiła?
    A skoro dowód - no to po to, by go sprawdzić.

    Mnie dziwi to, że chodziłaś do oddziału. Zapłaciłaś za tą wpłatę? Przelewu nie można
    było zrobić?

  • 4. Data: 2020-06-11 12:42:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Następnym razem idź na pocztę.
    Ile było prowizji od tej wpłaty?

    -----

  • 5. Data: 2020-06-11 13:30:00
    Od: Monika G <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 09:19:05 UTC+2 użytkownik MK napisał:
> [...]
    żeby niebyłe podejrzenia o łapówkę ;).
    > Weryfikacja jest konieczna zgodnie z regulacjami AML. Jeśli kwota odpowiednia to

    kwota 1045,88 zł

  • 6. Data: 2020-06-11 13:32:57
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 10:59:43 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    > A skoro dowód - no to po to, by go sprawdzić.
    >
    > Mnie dziwi to, że chodziłaś do oddziału. Zapłaciłaś za tą wpłatę? Przelewu nie

    bez prowizji, posiadacz rachunku ma umowę z bankiem, że wpłaty gotówkowe klientów są
    darmowe;
    przelew można było zrobić, oczywiście, klient mógł zrobić przelew, ale aby klientowi
    było prościej, a ja aby zarobić swoją prowizję wzięłam od klienta gotówkę

  • 7. Data: 2020-06-11 15:16:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2020 o 13:32, m...@g...com pisze:

> [...]
    > klient mógł zrobić przelew, ale aby klientowi było prościej, a ja aby
    > zarobić swoją prowizję wzięłam od klienta gotówkę

    Bank ma ustawowy obowiązek identyfikacji klientów dokonujących operacji.
    Nie zależy on od kwoty. W wypadku wpłat w praktyce różnie bywa z
    realizacją tego obowiązku. Czasem po prostu przy wpłacie niewielkiej
    kwoty pytają o tożsamość - zwłaszcza, że nie ma obowiązku noszenia dokumentu

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-06-11 15:48:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 15:16:09 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > realizacją tego obowiązku. Czasem po prostu przy wpłacie niewielkiej
    > kwoty pytają o tożsamość - zwłaszcza, że nie ma obowiązku noszenia dokumentu

    A jest obowiązek obsłużenia mimo braku dokomentu?
    Raczej podejrzewałbym w takiej sytuacji zakaz.

  • 9. Data: 2020-06-11 15:52:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 13:32:58 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
> [...]
    klientowi było prościej, a ja aby zarobić swoją prowizję wzięłam od klienta gotówkę

    To trochę wyjaśnia.
    A nie mogłaś wpłacić gotówki we wpłatomacie na własne konto i potem zrobić przelewu?
    Ciekawe, czy jakbyś w pekao wpłacała na własne konto to trwałoby to tyle samo.
    Albo gdybyś wpłacała na obce, ale miała aktywny rachunek.
    Ale cóż, tu pewnie poza spekulacje nie wyjdziemy.

  • 10. Data: 2020-06-11 16:15:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A jest obowiązek obsłużenia mimo braku dokomentu?
    > Raczej podejrzewałbym w takiej sytuacji zakaz.

    Jest kara za niezidentyfikowanie.

    --
    Robert Tomasik