  • 1. Data: 2020-06-16 11:53:23
    Temat: Co to jest BFF Banking Group?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    W rankingu lokat znalazłem takie coś i nie wiem, co o tym myśleć... A podobno oferują
    m.in. lokaty na 3, 6 i 9 m-cy z oprocentowaniem na obecne czasy rozsądnym 2% i 2.3%.
    Na pewno nie jest to nic pewniejszego niż inBank, ale trochę kasy zawsze można
    zaryzykować.

    Czy ktoś miał z nimi do czynienia?

    witrak()

  • 2. Data: 2020-06-16 12:53:20
    Temat: Re: Co to jest BFF Banking Group?
    Od: p...@g...com

  • 3. Data: 2020-06-16 12:54:58
    Od: p...@g...com

> [...]
    i 2.3%.
    > Na pewno nie jest to nic pewniejszego niż inBank, ale trochę kasy zawsze można

    Dzis chyba ostatnia szansa. Za nalepszelokaty.pl:

    "BFF Banking Group zapowiada znaczne obniżki oprocentowania na Lokacie Facto;
    depozyty zakładane od 3 do 9 miesięcy oprocentowane będą od 1,4% do 1,9%, natomiast
    od 18 miesięcy do 5 lat - na poziomie 1% w skali roku.
    Nowa tabela oprocentowania zacznie obowiązywać od 17 czerwca 2020 r."

  • 4. Data: 2020-06-16 13:27:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    p...@g...com writes:

> [...]
    od 18 miesięcy do 5 lat - na poziomie 1% w skali roku.
    > Nowa tabela oprocentowania zacznie obowiązywać od 17 czerwca 2020 r."

    To nie są ci, co na zwrot czeka sie 30 dni?
    KJ

  • 5. Data: 2020-06-16 14:55:32
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, June 16, 2020 at 1:33:04 PM UTC+2, Kamil Jońca wrote:

    oferują m.in. lokaty na 3, 6 i 9 m-cy z oprocentowaniem na obecne czasy rozsądnym 2%
    i 2.3%.

    > To nie są ci, co na zwrot czeka sie 30 dni?

    Dzięki za ostrzeżenie :-)

    witrak()

  • 6. Data: 2020-06-16 15:10:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 czerwca 2020 14:55:34 UTC+2 użytkownik witrak() napisał:

    oferują m.in. lokaty na 3, 6 i 9 m-cy z oprocentowaniem na obecne czasy rozsądnym 2%
    i 2.3%.

    > Dzięki za ostrzeżenie :-)

    Ale to chyba tylko w przypadku zerwania lokaty przed czasem - choć w sumie kto wie,
    bo jeszcze nikomu się ta 5-letnia raczej nie skończyła o czasie ;>

    Podobno Rzecznik Finansowy miał ich za to pogonić - zrobili coś czy to było tylko
    "nie strasz nie strasz, bo się ze*sz?" i umowy jednak naprawdę były zgodne nie tylko
    z unijnym (bo to włoski bank, a w PL działa na zasadzie "paszportu"), ale i z polskim
    prawem?

  • 7. Data: 2020-06-17 12:55:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :

    oferują m.in. lokaty na 3, 6 i 9 m-cy z oprocentowaniem na obecne czasy rozsądnym 2%
    i 2.3%.

    > Ale to chyba tylko w przypadku zerwania lokaty przed czasem - choć w sumie kto wie,

    Jak się zrywa lokatę, to zwykle z powodu niespodziewanych wydatków.
    Czyli takich na już. Czekać 30 dni? Śmiech na sali.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2020-06-17 13:14:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 czerwca 2020 12:55:42 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

> [...]
    >
    > Jak się zrywa lokatę, to zwykle z powodu niespodziewanych wydatków.
    > Czyli takich na już. Czekać 30 dni? Śmiech na sali.

    Śmiech na sali to jest trzymanie kasy na "niespodziewane wydatki" na lokacie
    5-letniej. Tak, 60-miesięcznej!
    I śmiech na sali to jest nieprzeczytanie regulaminu.
    Bo % był dobry. Ale greed może is good, ale tylko do czasu, aż rozsądek przesłoni.
    Bo oczywiście zerwanie tej lokaty (5-letniej) powoduje wypłatę tylko i wyłącznie
    kapitału, odsetek taki klient zobaczy okrągłe zero.
    I z kogo tu się śmiać?

    Miałem lokaty 4-letnie w śp. db - ale one były tak skonstruowane, że już po pół roku
    w przypadku wcześniejszego zerwania otrzymywało się pełne odsetki. Zachętą do
    utrzymywania były dodatkowe odsetki na każdą mijającą rocznicę. W regulaminie zostały
    jeszcze ślady tego, żeby nie było tak miło - czyli wymagania min. 100zł dopłaty
    miesięcznie - ale jak zakładałem, to już nie wymagali. A do tego % najlepszy na rynku
    - to była lokata idealna (i jeszcze maksymalny % dostawało się już za 10k na jednej
    lokacie, więc można było sobie pofragmentować), ale jak wszystko, co dobre, skończyła
    się :(

    Tak więc kasę na "nieprzewidziane wydatki" trzyma się na koncie oszczędnościowym. A
    że najlepsze obecnie oferty to 1% (nie licząc pitu-pitu np. 3%, ale tylko do 10k i
    tylko na pół roku - oraz nie licząc również klonów) to już cena dostępności kasy.

  • 9. Data: 2020-06-17 13:55:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :

> [...]
    tylko na pół roku - oraz nie licząc również klonów) to już cena dostępności kasy.

    Mylisz "nieprzewidziane wydatki" z "naprawdę nieprzewidzianymi
    wydatkami" ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 10. Data: 2020-06-17 14:04:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 czerwca 2020 13:55:57 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

> [...]
    tylko na pół roku - oraz nie licząc również klonów) to już cena dostępności kasy.

    > Mylisz "nieprzewidziane wydatki" z "naprawdę nieprzewidzianymi

    Na takie to i tak nie wystarczy (a odsetki wtedy to najmniejszy z problemów), pewnie
    i kredytu nie wystarczy ;>

    A na serio - to trzeba czytać regulaminy, a nie myśleć, że "będzie tak jak wszędzie"
    - i potem się przejechać. Nieznajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem.

    Naprawdę też jestem ciekawy, jak się ta sprawa skończy, Rzecznik Finansowy podobno
    się ostro do tego zabierał - a jakby wszystko rozeszło się po kościach.
    Może warto podrążyć - i okaże się, jakie to "kadry" ma obecnie RF - bo warto mieć
    świadomość, czy ma się prawdziwego obrońcę czy jednak żyje się ułudą...