    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: skoro jest tak źle
    Date: Thu, 16 Mar 2023 11:48:03 +0100

    W dniu 15 mar 2023 o 22:08, PiteR pisze:

    > Nie wiem. Nie znam się na tym. Czy teraz jest słaby czy wtedy był za
    > mocny. Chodzi mi o szybkie zmiany typu pan Biden kichnął, złoty się
    > osłabił.

    Może winna temu interferencja wielu czynników?...

    Przed wielu laty rynkowa cena naftowej ropy była w odwrotnej korelacji
    do ceny dolara, dlatego złotówkowa cena ropy nie zależała od rynkowej
    ceny ropy... (drożała w USD ropa, ale taniał USD względem PLZ czy PLN)

    Może trzeba wziąć pod uwagę nie tylko kichnięcia Bidena, lecz także
    wiele innych kichnięć?...

    -=-

    Ogólnie chyba USD umacnia się względem innych walut, co i nie dziwi,
    i dziwi zarazem... USA inwestują w wojnę -- pozornie osłabiając się,
    w istocie jednak rosnąc w tak zwaną siłę... Około 2007 roku mieliśmy
    jakiś krach w USA, rozpatrywano nawet upadłość tychże... Chyba Obama
    dodrukował wówczas chyba 700 mld USD, ratując sprawę... Później była
    aneksja Krymu -- wywracająca światową politykę i gospodarkę, a teraz
    mamy pełnoskalową wojnę na Ukrainie, w której USA rozdają karty, czy
    inne rekwizyty... Stepowcy lubili pozorowane ucieczki podczas bitew;
    jakby podobną taktykę obrały USA -- zachęcając swych przeciwników do
    przedwczesnego ataku, którego celem ma być totalny pogrom najeźdźców
    i zbudowanie nowego świata, rzecz jasna proamerykańskiego...

    Iran nadmiernie wzbogaca uran; Rosja od dawna wspiera Syrię al-Asada
    zagrażającą Izraelitom i straszy świat ruskim mirem; Pekin rozszerza
    swe panowanie nad Chińczykami, także Hong Kongiem czy Tajwanem; PłnK
    nie rezygnuje z konfrontacyjnej linii, grożąc Ameryce; niezadowoleni
    dominacją USD jednoczą się w BRICS -- chyba wokoło RUB...

    Trump zgasił dążenia Macrona słowami -- ostatnim razem, gdy Europa
    posiadała własne siły zbrojne, Francuzi w Paryżu musieli uczyć się
    niemieckiego języka... (może podobnymi słowami)

    -=-

    Podczas gdy Kacuski boksują się z Donaldami -- Amerykanie postępują
    rozsądnie... Dążenia polskich polityków są płaskie -- to utrzymanie
    bądź przejęcie władzy... Amerykanie mają swoją dalekosiężną, dobrze
    wyważoną politykę -- nie machają szabelkami (czy chorągiewkami) po
    omacku, nie stroją się w wielkie/patetyczne słowa, nie tracą
    inicjatywy, lecz rozumnie (z wyciąganiem wniosków i obserwacją
    świata) narzucają innym swoje scenariusze...

    -=-

    Złotówka w tym wszystkim znaczy ~tyle, co ja znaczę w obecnej sytuacji,
    czyli niewiele więcej niż nic. Kacuskowata RP biernie dryfuje -- zależna
    od historycznych: powiewów, trendów czy prąd_ów... Może pomachać swymi
    skrzydełkami czy poprzebierać nóżkami pod powierzchnią wody, może nieco
    pokłapać swym dziobem, lecz nie zdoła wyznaczyć sobie kierunku swej
    ,,podróży''... Ja także mogę pomachać czy pokłapać -- nic ponadto... :)

    -=-

    Boski świat jest autoreperowalny -- Rosja czy Północna Korea zagrażają,
    Amerykanie stabilizują, więc Bóg przekazuje władzę Amerykanom?... Przed
    setkami lat Rzeczpospolita Obojga Narodów stabilizowała... Także różnie
    radziła sobie z różnymi problemami, ale ogólnie nie zagrażała światu...
    Dziś żandarmem świata są Amerykanie?...

    -=-

    IMO złotówka podlega władzy wielu kichnięć... Sama nie kichając... ;)

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'