  • 11. Data: 2020-10-08 11:44:56
    Temat: Re: karta wielowalutowa
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Mi jeszcze weryfikują konto (założyłem o 10) - ciekawe, do kiedy się wykokoszą -
    więc mam czas na zastanowienie, bo dopóki nie zweryfikują (ciekawe w sumie jak mają
    zamiar to zrobi - może muszę zrobić jakąś transakcję?) to nie mogę karty zamówić.
    > Ale chyba jednak biała (nie dajmy się wrobić apple, że to jedynie ich kolor ;) - bo
    jest biała z jasnoszarymi rysunkami, a ta niby czarna wygląda jednak na ciemnoszarą z
    czarnymi rysunkami.

    konto mam tam od lat, musiałem tylko zaktualizować dowód osobisty

    > Hmm, a ta wirtualna to niby jak działa?
    > Mają własne HCE w apce?
    > Czy tylko do płatności netowych?

    ma służyć do płatności w necie, ale podpiąłem pod curve, dało się, teraz
    muszę sprawdzić czy działa

    > Ale ja miałem na myśli to, kto obsługuje transakcje kartami wydanymi przez
    cinkciarza?
    > Jakiś regulamin takich płatności musiałem zatwierdzić zanim mi pozwoliło "wejść" w
    zamawianie karty - więc być może ta Conotoxia też im obsługuje karty, które wydają
    (tak jak getout obsługuje idei, santander - wtedy jeszcze bzwbk - obsługiwał vw
    bankowi, do niedawna też curve korzystał z usług jakiejś firmy i przez to mieli dzień
    przerwy w działaniu kart, jak brytyjski nadzór zawiesił tamtej firmie licencję).

    ta conotoxia to chyba właściciel kantoru, kojarzę że nawet drużyny z NBA
    sponsorują

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 12. Data: 2020-10-08 12:30:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 11:45:04 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

> [...]
    ciemnoszarą z czarnymi rysunkami.

    > konto mam tam od lat, musiałem tylko zaktualizować dowód osobisty

    Po dwóch godzinach już mogłem kartę zamówić.
    Jeszcze rozkminka, czy kazać nadrukować imię i nazwisko - ale nie, anonimowej jeszcze
    nie mam ;>

    > ma służyć do płatności w necie, ale podpiąłem pod curve, dało się, teraz
    > muszę sprawdzić czy działa

    O, przedni pomysł ;)
    Sprawdź koniecznie, czy działa.
    Kiedyś w curve trzeba było kartę sfotografować (choć nie jest w 100% pewien, czy to
    było absolutnie wymagane i było jedyną metodą dodania karty), teraz chyba wystarczy
    wpisać numer itd. więc i wirtualną pewnie dodać można - ale nie wiadomo, czy dadzą
    radę ją obciążyć (hmm, sprawdzał ktoś, w jaki limit wpadają transakcje curve -
    "normalnych" płatności, czy może IO?).

    Do google pay dodawać pewnie jeszcze nie można.

    Z tego, co się pojawiło po zamówieniu karty, wynika jednak, że nie jest tak lekko, że
    płacisz bezpośrednio z tego, co masz w "portfelu" w cinkciarzu - najpierw trzeba
    jednak "doładować kartę".
    Można więc zapomnieć. Jeszcze nie doczytałem, co się dzieje, gdy brakuje "na karcie"
    danej waluty płatności - czy odrzuca od razu, czy jakoś przeliczają na inną - i w
    jakiej cenie - a dopiero jak się nie da przeliczyć to odrzuca.
    Hmmm, ciekawe, czy wprowadzą "automatyczne doładowanie"?

> [...]
    > >
    > ta conotoxia to chyba właściciel kantoru, kojarzę że nawet drużyny z NBA

    Jest ciekawiej - conotoxia sp. z o.o. jest własnością cinkciarz.pl sp. z o.o., który
    to z kolei jest własnością conotoxia holding sp. z o.o., która jest własnością
    prezesa tych wszystkich spółek (szacun, gość młodszy ode mnie).

    Z punktu widzenia biznesowego to pewnie dobrze, bo cinkciarz zajmuje się wymianą
    walut (ma licencję NBP), a conotoxia usługami płatniczymi (zarówno przyjmowaniem
    płatności kartami i innymi wynalazkami, jak i obsługą płatności kartami wydawanymi
    przez cinkciarza) - ale z punktu klienta minus, bo dlatego właśnie konieczne jest
    "doładowanie" karty przed płaceniem - kasa musi przejść z konta należącego do
    cinkciarz.pl na konto należące do conotoxia.

    Ciekawe swoją drogą ile trzeba wpłacić na takie chicago bulls żeby pozwolili swoje
    logo umieścić na stronie.
    W NBA chyba nie wolno mieć reklam na koszulkach, ale może gdzieś na świecie grają
    piłkarze z logo cinkciarza na koszulkach? ;>
    To też jest biznes - np. Kamil Stoch ma sprytną żonę, która doczytała, że ileś tam %
    powierzchni reklamowej na kostiumie skoczka należy do jego macierzystego klubu
    sportowego - więc założyli sobie w 2014 własny klub i dochód z tej powierzchni na
    kostiumie 3-krotnego złotego medalisty olimpijskiego mają dla siebie ;>

  • 13. Data: 2020-10-08 13:01:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    > przyjdzie zająć wypłatę u pracodawcy.

    No nie zawsze. Info idzie chyba z ZUS.

    > na cinkciarza bez pośrednictwa banku nie wpłacisz

    Ale to może być dowolny bank (na upartego i poczta), czy tylko z jakiegoś określonego
    przez nich "portfela" banków, gdzie C. ma na
    siebie rachunki?

  • 14. Data: 2020-10-08 13:01:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    kostiumie 3-krotnego złotego medalisty olimpijskiego mają dla siebie ;>

    Stary jestem, za komuny wychowany. Nie ogarniam jakim cudem komukolwiek
    się opłaca płacić za to, że ktoś coś tam ma na koszulce
    napisane/namalowane :)
    Albo, że jak ktoś zrobi jakiś durny filmik to może na tym zarobić krocie.

    Ale wiem, że czasem reklamy trafiają do ludzkiej pamięci. Pamiętam, że
    jak się pierwsze reklamy w naszej TV pojawiły to ciągle leciała reklama
    firmy Beneton. Kolejne pozy jakichś ludzi i pstryk, pstryk...
    Przez kilka lat myślałem, że gdzieś są do kupienia jakiś lustrzanki
    Benetona.
    P.G.

  • 15. Data: 2020-10-08 13:12:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pierwszy to był chyba Prusakolep ;-)
    Był na reklamach w kasetach wideo i zrobił karierę w Rosji dzięki szaremu eksportowi
    tych kaset.

    Ale pamiętam z głębokiej komuny reklamy telewizyjne latarki.
    Już nie pamiętam nazwy tej latarki, dodawali słowo "projektorowa".
    Kupiłem i sporo używałem.
    Na dwie baterie R14 i żarówkę z kołnierzem (rzadkość wówczas).
    Plastikowa była, kiedyś wreszcie pękła, chyba od upadku na twarde, kwadratowy
    pierścień wokół szyby.

    -----

  • 16. Data: 2020-10-08 13:17:40
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 08.10.2020 o 13:01, ąćęłńóśźż pisze:

    > Ale to może być dowolny bank (na upartego i poczta), czy tylko z
    > jakiegoś określonego przez nich "portfela" banków, gdzie C. ma na siebie
    > rachunki?

    w aplikacji rejestrujesz konto, z którego ma iść przelew, jak robisz
    zlecenie to oni wskazują na jaki rachunek masz przelać, zwykle to ten
    sam bank, aby kasa była od razu na koncie

  • 17. Data: 2020-10-08 13:20:31
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    radę ją obciążyć (hmm, sprawdzał ktoś, w jaki limit wpadają transakcje curve -

    działa, można manualnie dane karty wprowadzić,
    podpiąłem i wykonałem płatność

> [...]
    i w jakiej cenie - a dopiero jak się nie da przeliczyć to odrzuca.
    > Hmmm, ciekawe, czy wprowadzą "automatyczne doładowanie"?

    tylko z salda, które przekazałeś na kartę, reszta kasy jest bezpieczna

> [...]
    "doładowanie" karty przed płaceniem - kasa musi przejść z konta należącego do
    cinkciarz.pl na konto należące do conotoxia.

    jak dla mnie to plus, bo mogę mieć na koncie np. 10k USD, płacę w sieci
    i max obciążenie może być na kwotę jaka ma być, żadne internetowe
    kradzieje mi z "głównego" konta kasy nie ściągną

  • 18. Data: 2020-10-08 13:21:57
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 08.10.2020 o 13:01, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > firmy Beneton. Kolejne pozy jakichś ludzi i pstryk, pstryk...
    > Przez kilka lat myślałem, że gdzieś są do kupienia jakiś lustrzanki

    to ja chyba starszy jestem bo pamiętam reklamy prusakolep i emitowane w
    tv przekazy z rodzaju "zgaś zbędną żarówkę"

    teraz nawet nie wiem jak reklamy w tv wyglądają, mam do czynienia tylko
    z tymi z netu

  • 19. Data: 2020-10-08 13:59:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 13:17:44 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > w aplikacji rejestrujesz konto, z którego ma iść przelew, jak robisz
    > zlecenie to oni wskazują na jaki rachunek masz przelać, zwykle to ten
    > sam bank, aby kasa była od razu na koncie

    Wygląda na to, że poprawili.
    Kiedyś pewnie trzeba było zarejestrować konto, żeby wiedzieli, czyją wpłatę dostali
    na to swoje konto - identyfikowali po numerze konta nadawcy.

    Teraz nadal można rejestrować konta, ale ma się też "identyfikator portfela" - piszą,
    że zawsze jest taki sam - i podaje się go w tytule przelewu.

    Wygląda więc na to, że i na poczcie wpłacisz.

    Oczywiście warto wpłacać na konto, które cinkciarz ma w tym samym banku co klient
    (uwaga na mBąk!) - będzie szybciej, zwykle natychmiast, i na pewno nie drożej, a
    czasem i za darmo.

  • 20. Data: 2020-10-08 14:02:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 13:01:34 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > No nie zawsze. Info idzie chyba z ZUS.

    Ale jak pracujesz legalnie to ZUS też raczej będzie zapłacony, więc pójdzie do ZUSu
    info o podstawie oraz o wysokościach składek.

    A jak to teraz jest, za jakiegoś pracownika można nie płacić ZUSu - emeryta,
    rencistę, studenta? Nawet zdrowotnej?
    Ale nawet w takim przypadku zapewne przez program płatnika do ZUSu pójdzie info o
    zatrudnieniu, a może i podstawie (no chyba że zerowa, bo i składka zerowa) - albo
    nawet i o sumie wynagrodzenia brutto - bo o tym do US pójdzie na pewno.