    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 8 Oct 2020 03:30:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: karta wielowalutowa
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 11:45:04 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]
    więc mam czas na zastanowienie, bo dopóki nie zweryfikują (ciekawe w sumie jak mają
    zamiar to zrobi - może muszę zrobić jakąś transakcję?) to nie mogę karty zamówić.
    bo jest biała z jasnoszarymi rysunkami, a ta niby czarna wygląda jednak na
    ciemnoszarą z czarnymi rysunkami.

    > konto mam tam od lat, musiałem tylko zaktualizować dowód osobisty

    Po dwóch godzinach już mogłem kartę zamówić.
    Jeszcze rozkminka, czy kazać nadrukować imię i nazwisko - ale nie, anonimowej jeszcze
    nie mam ;>

    > ma służyć do płatności w necie, ale podpiąłem pod curve, dało się, teraz
    > muszę sprawdzić czy działa

    O, przedni pomysł ;)
    Sprawdź koniecznie, czy działa.
    Kiedyś w curve trzeba było kartę sfotografować (choć nie jest w 100% pewien, czy to
    było absolutnie wymagane i było jedyną metodą dodania karty), teraz chyba wystarczy
    wpisać numer itd. więc i wirtualną pewnie dodać można - ale nie wiadomo, czy dadzą
    radę ją obciążyć (hmm, sprawdzał ktoś, w jaki limit wpadają transakcje curve -
    "normalnych" płatności, czy może IO?).

    Do google pay dodawać pewnie jeszcze nie można.

    Z tego, co się pojawiło po zamówieniu karty, wynika jednak, że nie jest tak lekko, że
    płacisz bezpośrednio z tego, co masz w "portfelu" w cinkciarzu - najpierw trzeba
    jednak "doładować kartę".
    Można więc zapomnieć. Jeszcze nie doczytałem, co się dzieje, gdy brakuje "na karcie"
    danej waluty płatności - czy odrzuca od razu, czy jakoś przeliczają na inną - i w
    jakiej cenie - a dopiero jak się nie da przeliczyć to odrzuca.
    Hmmm, ciekawe, czy wprowadzą "automatyczne doładowanie"?

    w zamawianie karty - więc być może ta Conotoxia też im obsługuje karty, które wydają
    (tak jak getout obsługuje idei, santander - wtedy jeszcze bzwbk - obsługiwał vw
    bankowi, do niedawna też curve korzystał z usług jakiejś firmy i przez to mieli dzień
    przerwy w działaniu kart, jak brytyjski nadzór zawiesił tamtej firmie licencję).

    > ta conotoxia to chyba właściciel kantoru, kojarzę że nawet drużyny z NBA
    > sponsorują

    Jest ciekawiej - conotoxia sp. z o.o. jest własnością cinkciarz.pl sp. z o.o., który
    to z kolei jest własnością conotoxia holding sp. z o.o., która jest własnością
    prezesa tych wszystkich spółek (szacun, gość młodszy ode mnie).

    Z punktu widzenia biznesowego to pewnie dobrze, bo cinkciarz zajmuje się wymianą
    walut (ma licencję NBP), a conotoxia usługami płatniczymi (zarówno przyjmowaniem
    płatności kartami i innymi wynalazkami, jak i obsługą płatności kartami wydawanymi
    przez cinkciarza) - ale z punktu klienta minus, bo dlatego właśnie konieczne jest
    "doładowanie" karty przed płaceniem - kasa musi przejść z konta należącego do
    cinkciarz.pl na konto należące do conotoxia.

    Ciekawe swoją drogą ile trzeba wpłacić na takie chicago bulls żeby pozwolili swoje
    logo umieścić na stronie.
    W NBA chyba nie wolno mieć reklam na koszulkach, ale może gdzieś na świecie grają
    piłkarze z logo cinkciarza na koszulkach? ;>
    To też jest biznes - np. Kamil Stoch ma sprytną żonę, która doczytała, że ileś tam %
    powierzchni reklamowej na kostiumie skoczka należy do jego macierzystego klubu
    sportowego - więc założyli sobie w 2014 własny klub i dochód z tej powierzchni na
    kostiumie 3-krotnego złotego medalisty olimpijskiego mają dla siebie ;>