  • 1. Data: 2022-06-17 10:41:09
    Temat: Wzory pism przeciwko bankom
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Namnożyło się komercyjnych ofert i na wybieraniu może zejść kilka miesięcy.
    Polecicie jakiś link, gdzie można znaleźć przykładowe proste pisma, typu zestawienie
    dokonanych wpłat rat, czy wezwanie banku przez
    kredytobiorcę do zapłaty?

  • 2. Data: 2022-06-17 11:07:30
    Temat: Re: Wzory pism przeciwko bankom
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 17 czerwca 2022 o 10:41:21 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Polecicie jakiś link, gdzie można znaleźć przykładowe proste pisma, typu
    zestawienie dokonanych wpłat rat, czy wezwanie banku przez

    W dawnych dobrych czasach, to jak ktoś za coś zapłacił w necie, to potem wrzucał to
    na torrenty, żeby inni płacić nie musieli.
    Teraz jakoś tak po hamerykańsku, własność intelektualna, za komuny tak nie było
    (potem był jeszcze okres giełdy na Grzybowskiej, gdzie kradzione się sprzedawało -
    mix komuny z kapitalizmem).

    Po hamerykańsku też poziom - skoro ktoś sam nie potrafi napisać pisma, które sam
    określa jako "proste", to co o kimś takim sądzić?

    Takie cuś przeczytałem ostatnio na mistrzowie.org:
    "Przyszła dziś do nas do firmy kobieta i miała dwa pytania:
    1) Czy mamy jakąś pracę dla programisty, bo jej syn robi pracę dyplomową i będzie
    szukał pracy?
    2) Czy mamy jakiegoś programistę, który by napisał synowi program do pracy
    dyplomowej, bo on nie umie?"

  • 3. Data: 2022-06-17 12:00:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    szukał pracy?
    > 2) Czy mamy jakiegoś programistę, który by napisał synowi program do pracy

    Kiedyś do firmy kolegi (siedziałem i piłem tam kawę) przyszedł jakiś
    przedstawiciel handlowy i proponował mu reklamę. To były czasy, gdy
    Internet tak sobie działał. Reklama miała polegać na tym, że jak ktoś o
    reprezentowanej przez niego firmy zadzwoni i zapyta o usługi świadczone
    przez mojego kolegę, to oni polecą akurat kolegę, a nie konkurencję.

    Problem był w tym, że już o firmie tego reklamodawcy nikt nie słyszał
    (by tam dzwonić), a po za tym przedstawiciel nie potrafił wyjaśnić, jak
    to zadziała, jak kilka firm o tym samym profilu zleci im reklamę. To
    było w Krakowie, a tam firm o podobnym profilu multum.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-06-17 14:17:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> writes:

> [...]
    > Polecicie jakiś link, gdzie można znaleźć przykładowe proste pisma,
    > typu zestawienie dokonanych wpłat rat, czy wezwanie banku przez

    Tzn. potrzebujesz pisma o mniej-więcej takiej treści?

    Miejscowość, dnia 32 lutego 1234 r.

    Imie i nazwisko
    adres

    Super Bank S.A.
    adres

    Uprzejmie proszę o sporządzenie dla mnie zestawienia dokonanych przeze
    mnie wpłat rat kredytu XXX, oraz o przesłanie mi go w pasmie 40 m,
    kodowanie CW z CSV, Base64 i UTF-8.

    własnoręczny podpis

    Albo
    Wzywam Was do zapłaty kwoty 1234567 zł na moje konto XXX w terminie
    7 dni jako odszkodowania za utracone zdrowie.

    Naprawdę teraz takich rzeczy nie uczą w podstawówce?
    Czy może źle zrozumiałem pytanie?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 5. Data: 2022-06-17 15:07:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 17 Jun 2022 14:17:35 +0200, w <m...@i...localdomain>,
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Naprawdę teraz takich rzeczy nie uczą w podstawówce?
    > Czy może źle zrozumiałem pytanie?

    Po sposobie pisania na newsy widać, że facet niewiele opanował...

  • 6. Data: 2022-06-17 15:29:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 17 czerwca 2022 o 15:10:59 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Po sposobie pisania na newsy widać, że facet niewiele opanował...

    Po głębszym przemyśleniu i przeczytaniu przykładów Krzysztofa podejrzewam,
    że potrzebne są pisma o 110% skuteczności (żeby było podobnie do LTV ;) - czyli
    takie, że bank odpowie/zapłaci jeszcze przed wysłaniem takiego pisma,
    bo dowiedział się, że będzie wysłane tak skuteczne pismo (a pismo jest z gatunku
    tak skutecznych, że bank musiał się dowiedzieć, choćby nie chciał - np. "poczuli
    drgnienie Mocy" ;)

  • 7. Data: 2022-06-17 18:42:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O takiej, żeby postawienie przecinka zamiast średnika nie udupiło sprawy.
    Ale widzę, że należycie do innej grupy: pl.biznes.jebanki

    -----

  • 8. Data: 2022-06-17 20:23:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 17 czerwca 2022 o 18:42:09 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > O takiej, żeby postawienie przecinka zamiast średnika nie udupiło sprawy.

    Dobrze czułem - żeby takie mieć, musisz użyć Mocy.
    Internety nie wystarczą.

  • 9. Data: 2022-06-18 13:51:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ty się schylasz po wszystko: uzasadnij, czy a jeśli tak to dlaczego zestawienie spłat
    (kredytu denominowanego) ma być podzielone na
    część odsetkową i kapitałową (w zł).
    Przykładowo gościu otrzymał 300 tys. zł jako ponoć równowartość 150 tys. franków (w
    zaokrągleniu 2 zł/franka).
    Spłacił już fizycznie 350 tys. zł (czyli zostało mu jeszcze jakieś marne 250 tys. zł
    ;))
    Z tych 350 tys. zł to 280 tys. można określić jako spłata kapitału, a 70 tys. jako
    spłata odsetek (no nie każdy bank daje Ci taki
    jasny podział rat).
    To spłacił te otrzymane 300 tys. zł z nawiązką (350 tys. zł), czy jeszcze nie spłacił
    (280 tys.).
    Oczywiście powyższe zakładając unieważnienie umowy z uwagi na klauzule niedozwolone.
    Składając z pozwem wniosek o wstrzymanie dalszych rat.

    -----

  • 10. Data: 2022-06-18 13:53:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czekam, aż na stronie P0 (lub choćby LSD) pojawią się wzory pism dla ludu.

    -----