  • 1. Data: 2022-06-13 17:59:27
    Temat: wakacje kredytowe: hit czy kit?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    ustawa już raczej przejdzie, opozycja się w Sejmie nie czepiała

    skorzystać będzie mógł każdy (złotówkowicz), czy czy dla niektórych nie
    będzie to strzał w kolano?

    rozważania macie w tekście:

    https://robertsierant.pl/2022/06/10/wakacje-kredytow
    e-czy-to-sie-bedzie-oplacac-jakie-sa-zagrozenia/

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2022-06-13 18:24:42
    Temat: Re: wakacje kredytowe: hit czy kit?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 17:59:27 +0200, Robert_DF wrote:
> [...]
    >
    > rozważania macie w tekście:
    >
    > https://robertsierant.pl/2022/06/10/wakacje-kredytow
    e-czy-to-sie-bedzie-oplacac-jakie-sa-zagrozenia/

    Zaraz zaraz:
    -a co z odsetkami przy takich wakacjach? znikaja za dany miesiac,
    naliczaja sie?

    -co z parametrami dla banku - nie bedzie sie liczyl taki kredyt jako
    przeterminowany?

    -proponujesz skorzystac z wakacji i nadplacic kredyt?
    Da sie tak? Moze sie i da w swietle ustawy, ale oplaty bankowe
    pomyslu nie zabiją?

    -straszysz, ze bank nie da kolejnego kredytu ... obawiam sie, ze i tak
    predko nie da, bo nie bedzie zdolnosci kredytowej. A potem ... jak
    bank nie zapomni, to zawsze mozna inny bank spytac.
    Do BIK informacja chyba nie trafi.

    -piszesz o grubych oszczednosciach ... a to by jeszcze inflacje
    nalezalo uwzglednic. Bo wydatki bedą w przyszlosci, nadplata juz
    teraz.

    J.

  • 3. Data: 2022-06-13 19:05:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-06-13 o 17:59, Robert_DF pisze:
> [...]
    >
    > rozważania macie w tekście:
    >
    > https://robertsierant.pl/2022/06/10/wakacje-kredytow
    e-czy-to-sie-bedzie-oplacac-jakie-sa-zagrozenia/

    Brak mi podstawowej informacji aby odnieść się do takich dywagacji. A ta
    podstawowa informacja - na czym faktycznie mają polegać te wakacje
    kredytowe?

    Przypuszczam, że jest to po prostu prawo do nie zapłacenia iluś tam rat.
    Ale rozumiem, że odsetki cały czas są naliczane.

    Jeśli tak to takie wakacje kredytowe oznaczają po prostu wydłużenie
    czasu trwania kredytu (i w sumie więcej zapłaconych przez tego klienta
    odsetek).
    To jest według mnie praktycznie obojętne dla banku - ma pieniądze
    ulokowane u klienta na dłużej, czyli później będzie musiał szukać
    kolejnego kredytobiorcy. Co za różnica dla banku, czy odsetki mu płaci
    poprzedni klient czy następny?
    Dla klienta to jest korzystne, bo daje mu chwilowy oddech w spłacaniu
    kredytu kosztem konieczności zapłacenia więcej odsetek.
    Jedyny problem dla banku to trochę zamieszania i trudniejsze planowanie.

    Jeśli tak to działa to nie sądzę, aby jakieś kombinacje typu zamiast
    zapłacić ratę spłacam kapitał mogły dać jakiekolwiek oszczędności
    kredytobiorcy.

    Chyba, że jest inaczej i wakacje kredytowe miałyby polegać na
    zawieszeniu na ten czas odsetek, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne.
    P.G.

  • 4. Data: 2022-06-13 20:12:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 19:05:15 +0200, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    >
    > Przypuszczam, że jest to po prostu prawo do nie zapłacenia iluś tam rat.
    > Ale rozumiem, że odsetki cały czas są naliczane.

    https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=2269

    "11. W okresie zawieszenia spłaty kredytu nie są naliczane odsetki ani
    pobierane opłaty inne niż wskazane w potwierdzeniu, o którym mowa w
    ust. 9."

> [...]
    >
    > Jeśli tak to działa to nie sądzę, aby jakieś kombinacje typu zamiast
    > zapłacić ratę spłacam kapitał mogły dać jakiekolwiek oszczędności

    Nawet jakby bylo tak jak piszesz - normalna rata zmiejsza kwote
    kredytu powiedzmy w połowie, bo z grubsza polowa idzie na odsetki.
    A tak to calosc idzie na splate kredytu, a odsetki potem mniejsze.

    Pare rat w kredycie hipo na 20-30 lat wiele by tu jednak nie
    zmnienilo.

    A zgodnie z projektem, to dodatkowo brak odsetek na miesiac :-)

    > Chyba, że jest inaczej i wakacje kredytowe miałyby polegać na
    > zawieszeniu na ten czas odsetek, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne.

    Jak widac ... a co - nie bedziemy oszczedzac tych zlych bankow, w
    dodatku zagranicznych. Pare miesiecy odsetek moga wziac na klate :-)

    Tylko ... im mniejsze stopy, tym mniej "stracą", a premiera dzis
    slyszalem, ze namawia banki do podniesienia oprocentowania depozytow
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-06-13 20:52:48
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 13.06.2022 o 18:24, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz:
    > -a co z odsetkami przy takich wakacjach? znikaja za dany miesiac,
    > naliczaja sie?

    nie ma, nie płacisz cały rat, okres kredytowania się wydłuża,

    > -co z parametrami dla banku - nie bedzie sie liczyl taki kredyt jako
    > przeterminowany?

    nie, bo przecież uzgodnione z bankiem,

    > -proponujesz skorzystac z wakacji i nadplacic kredyt?
    > Da sie tak? Moze sie i da w swietle ustawy, ale oplaty bankowe
    > pomyslu nie zabiją?

    jest taka opcja, a opłaty dlaczego miałyby pomysł zabić?

> [...]
    > predko nie da, bo nie bedzie zdolnosci kredytowej. A potem ... jak
    > bank nie zapomni, to zawsze mozna inny bank spytac.

    cały czas ludzie biorą kredyty, mniej, niższe kwoty, ale nadal banki ich
    udzielają

    > -piszesz o grubych oszczednosciach ... a to by jeszcze inflacje
    > nalezalo uwzglednic. Bo wydatki bedą w przyszlosci, nadplata juz
    > teraz.

    nie da się wszystkich parametrów wymyślić i brać pod uwagę również
    wartości pieniądza w czasie, bo jednemu wydłużony kredyt skończy się za
    5 lat a innemu za 25

  • 6. Data: 2022-06-14 02:04:09
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2022-06-13 o 17:59, Robert_DF pisze:

    > https://robertsierant.pl/2022/06/10/wakacje-kredytow
    e-czy-to-sie-bedzie-oplacac-jakie-sa-zagrozenia/

    Jakoś nie bardzo przekonuje mnie teza o rezygnacji w przyszłości
    z klienta który wykorzystał wakacje do nadpłacenia kredytu.
    To nie instytucje kierujące się emocjami tylko rachunkiem ekonomicznym,
    koszty i tak pokryją wszyscy klienci, z wakacji skorzysta zdecydowana
    większość kredytobiorców, kredytobiorca spłacający raty jest
    bezpieczniejszy od klienta który kredytu nie miał (ani wakacji),
    a jak słusznie zauważyłeś banki ryzyka nie lubią.

  • 7. Data: 2022-06-14 11:25:19
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.06.2022 o 02:04, MarcinF pisze:

> [...]
    > bezpieczniejszy od klienta który kredytu nie miał (ani wakacji),
    > a jak słusznie zauważyłeś banki ryzyka nie lubią.

    a stanowisko analityka, z którym się już kilka razy spotkałem:
    "korzysta pan z wakacji więc ma problem ze spłatą zobowiązania i
    jednocześnie wnioskuje o nowe zobowiązanie?"

    to nie chodzi o to, że banki ryzyka nie lubią, one mają obowiązek nim
    zarządzać, dbać o portfel itp...

  • 8. Data: 2022-06-14 14:02:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >"korzysta pan z wakacji więc ma problem ze spłatą zobowiązania i
    >jednocześnie wnioskuje o nowe zobowiązanie?"

    Stanowisko bardzo rozsądne, tylko
    ... te wakacje to na dwa lata, teraz pewnie i tak klienta na drugi
    kredyt nie stac,
    a potem roznie moze moze byc ...

    Chyba, ze masz na mysli, aby obywatel nie korzystal z przyslugujących
    mu darmowych odsetek, gdy nie ma takiej potrzeby :-)

    >to nie chodzi o to, że banki ryzyka nie lubią, one mają obowiązek nim
    >zarządzać, dbać o portfel itp...

    I maja zabezpieczenie.

    J.

  • 9. Data: 2022-06-14 14:13:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >nie ma, nie płacisz cały rat, okres kredytowania się wydłuża,

    >nie, bo przecież uzgodnione z bankiem,

    No fakt.

    >jest taka opcja, a opłaty dlaczego miałyby pomysł zabić?

    Bo banki lubia wydoic klienta :-)

    W efekcie za te nadpłaty jest prowizja, a ze mowa o jednej racie, to
    nawet drobny procent moze zrobić sie nieoplacalny.

    >cały czas ludzie biorą kredyty, mniej, niższe kwoty, ale nadal banki
    >ich udzielają

    Ale czy tym, ktorzy wzieli duzy hipo, a teraz kwiczą, ze im raty
    podniesli, tez ?

    Nie da sie.

    J.

  • 10. Data: 2022-06-14 15:59:43
    Temat: Dość socjalistycznej pomocy NIEZARADNYM, Nie umiejącym LICZYĆ i innym DEBILOM
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ja brałem na pół mieszkania, z małą ratą aby się nie zadusić bo cholera
    wie na 30 lat.

    Nikt mi teraz nie da dofinansowania.

    Trzeba było brać 2 razy większe (bank chciał dać) i golić
    socjalistycznych eunuchów po bandzie ;-)

    Ja to głupi jestem... Bo biedny jestem... i liczę każdą złotówkę.

    Moja rata to 500 zł. a dofinansować będą tych co mają raty 2-3 tysie.... MAĆ