  • 71. Data: 2020-09-20 19:24:23
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Sep 2020 02:19:37 +0200, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> wrote:
    > To wg Ciebie co jest, jak nie stan prawny?

    Wskaż gdzie jest w niej napisane, że nie mogę się logować jednym
    hasłem.

    --
    Marek

  • 72. Data: 2020-09-20 19:28:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 20 września 2020 19:24:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Wskaż gdzie jest w niej napisane, że nie mogę się logować jednym
    > hasłem.

    A nie możesz?
    Ja w większości banków mogę.

  • 73. Data: 2020-09-20 19:32:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Wskaż gdzie jest w niej napisane, że nie mogę się logować jednym
    > hasłem.

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Art. 32i. 1. Dostawca stosuje silne uwierzytelnianie użytkownika, w przypadku gdy
    płatnik:

    1) uzyskuje dostęp do swojego rachunku w trybie on-line;
    [...]
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    ,,26aa) silne uwierzytelnianie użytkownika - uwierzytelnianie zapewniające ochronę
    poufności danych w oparciu o zastosowanie co najmniej dwóch elementów należących do
    kategorii:

    a) wiedza o czymś, o czym wie wyłącznie użytkownik,

    b) posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie użytkownik,

    c) cechy charakterystyczne użytkownika

    - będących integralną częścią tego uwierzytelniania oraz niezależnych w taki sposób,
    że naruszenie jednego z tych elementów nie osłabia wiarygodności pozostałych;",
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    Nie musisz ddziękować.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Force it!!!

  • 74. Data: 2020-09-20 22:13:21
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-09-20 o 19:32, Kamil Jońca pisze:

    > Art. 32i. 1. Dostawca stosuje silne uwierzytelnianie użytkownika, w przypadku gdy
    płatnik:

    > 1) uzyskuje dostęp do swojego rachunku w trybie on-line;

    Po prostu dostaje KOD w wiadomości na telefon i musi go wpisać w okienku
    przeznaczonym do tego celu, aby móc korzystać, tzn przejrzeć historię,
    wykonać przelew czy zajrzeć co siedzi w zablokowanych płatnościach. To
    się nazywa silne uwierzytelnienie.

    --
    animka

  • 75. Data: 2020-09-22 23:27:25
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Myślę że dużo łatwiej zrobić sobie krzywdę apką na androidzie niż
    > logując się na www w PCecie.

    A to to akurat nie wiem. Należałoby na czymś się oprzeć.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 76. Data: 2020-09-22 23:29:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > b) posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie użytkownik,

    To co to takiego? :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 77. Data: 2020-09-22 23:30:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Ale to jest atak on-line, już nie modny i wykorzystywał błędy w
    > przeglądarkach, które już w większość poprawiono.

    Bajki jakieś. No może za wyjątkiem tej mody.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 78. Data: 2020-09-22 23:32:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Systemy korporacyjne nie są najbezpieczniejsze, tylko mają największy
    > bezwład przy wprowadzaniu zmian. W co niektórych korporacjach nadal masz
    > soft korzystający z Silverlight, albo wymagający IE do działania.

    Ale firmy rozumieją (często) problem i nie mają pecetów do wszystkiego -
    maszynka do zlecania przelewów jest w zamkniętym pomieszczeniu i nie
    odpala się na niej randomowego softu z torrentów.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 79. Data: 2020-09-22 23:33:26
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Chyba żartujesz, wiesz ile takich prób jest w samym mBanku?
    > Kilkanaście tygodniowo.

    Tzn. udanych prób?
    Jakie jest źródło tej informacji?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 80. Data: 2020-09-23 05:24:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > To co to takiego? :-)

    token, telefon na który przyjdzie sms, apka na tym telefonie itp

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.