  • 11. Data: 2022-01-03 14:36:36
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 13:33:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > [...]
    > jak to co? Zamrożenie stopy z momentu wzięcia kredytu.

    A, no jasne. Będzie prawie jak w PRL - tam wszyscy składali się (tzw. "państwo
    płaciło") na odsetki dla tych, którzy dostali przydział na mieszkanie.
    A może nawet lepiej niż w PRL, bo wtedy trzeba było jednak wkład wpłacić, a teraz
    będzie "gwarantowany".
    Z drugiej strony co komu przeszkadzały kredyty 100% LTV? Klient, który kupił ode mnie
    norkę, dostał na 99% (resztę dopłacił mi gotówką u notariusza i jeszcze stówę za dużo
    było - ciekawe, czy się pomylił przy wkładaniu do koperty czy "wygrał" dodatkową
    stówkę w bankomacie - no to mu oddałem), i to rzutem na taśmę, bo załatwił kredyt w
    grudniu 2013, a umowę podpisywaliśmy już w 2014.
    A żeby nikt nie przegapił pełnego odniesienia do PRL - słowo-klucz "przydział"
    zapewne zaraz wróci.

    W sumie to taki postulat powinny sobie wpisać do programu wszystkie partie.
    Bo wiadomo, że żadna tego nie zrealizuje.
    Tylko pytanie, jak na to zareagują elektoraty tych partii.
    Bo może być niewypał - pisiory uwierzą i od pisu nie odejdą. Ale inni mogą z takiego
    powodu odejść od innych partii...

  • 12. Data: 2022-01-03 14:40:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 13:16:31 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Ponieważ dobra zmiana konsekwentnie realizuje program Turcja+, należy
    > sądzić, że kredyty będą w lirach.

    Czemu nie - a jak tam na lirze inflacja i stopy obecnie?
    Z pobytu w Istambule zapamiętałem jedno - u prywaciarza można było płacić bez
    problemu zarówno lirami jak i euro (wtedy - to był chyba 2013 - nawet się łatwo
    liczyło, euro za 2 liry, tak jak w Prusach Wschodnich podczas rosyjskiej ofensywy w
    1914 - rubel - oczywiście w złocie - to były 2 marki - i ten kurs to chyba się długo
    utrzymywał, bo na świnkach po dziadku, tej samej wielkości, na jednej jest 10 rubli i
    car a na drugiej 20 marek i kaiser) - ale w przedsiębiorstwach państwowych tylko
    lirami.

  • 13. Data: 2022-01-03 15:01:00
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 14:31, J.F pisze:

    > No ale widzisz - Piotr pisal, ze mu sie zapis o kursie z tabeli banku
    > nie podobal ... i co - myslisz, ze mogl zmienic?
    > Albo dopisac, ze klient moze splacic rate bezposrednio w CHF.

    1. mógł wybrać bank, który dawał możliwość spłaty od razu w CHF i to bez
    żadnego aneksu
    2. tym razem wątek dotyczy wzrostu wibor, może nie mieszajmy do
    wszystkiego zapisów z umów frankowych

    > A teraz np - jaki wskaznik będzie, jak Wibor zniknie?
    >
    > A niech klient sp* - takie jest podejscie banku.

    będzie taki jak sobie nadzór finansowy (nie banki) wymyśli, tak samo jak
    z libor i saron

    > Nie ma, bo wyszly poprzednio, a zreszta kredyty walutowe zablokowano.

    są nadal dostępne, ale nie tak powszechne

    > Ale zobaczymy co wyskoczy przy okazji wiboru.
    >
    > Tak czy inaczej - zgadzamy sie co do tego, ze klient umawial sie na
    > zmienne odsetki w/g Wibor, ten podskoczyl i sie zrobil problem ...
    >
    > J.
    tak, ale niech klient nie udaje, że nie wiedział i nikt go o niczym nie
    informował

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 14. Data: 2022-01-03 15:06:21
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > 1. mógł wybrać bank, który dawał możliwość spłaty od razu w CHF i to
    > bez żadnego aneksu
    E-e. Może trzymajmy się faktów. Nie kojarzę[1], żeby którykolwiek bank przy
    braniu kredytu w 2006 roku to umożliwiał. Co więcej zostało to w końcu
    wymuszone ustawowo, a nawet wtedy banki kombinowały (50 PLN za
    "zaksięgowanie franków" w Getinie o ile pamiętam)

    KJ
    [1] Jeśli się mylę to chętnie poznam kontrprzykład.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 15. Data: 2022-01-03 15:08:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 3 Jan 2022 05:40:35 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > a jak tam na lirze inflacja i stopy obecnie?

    Jest gorzej niż w 2013, bo euro po prawie 15 lir, a inflacja właśnie
    przebiła 36%. Tam akurat winny nie jest Tusk, tylko ekonomiści, którzy
    wprowadzają suwerena w błąd komentarzami na temat inflacji.
    https://www.money.pl/gospodarka/kryzys-w-turcji-erdo
    gan-apeluje-o-trzymanie-oszczednosci-w-lirach-minist
    er-finansow-namawia-do-pozwow-przeciwko-ekonomistom-
    6721403229870944a.html

    Ponieważ władza ludowa działa z rozmachem, trzeba się oddać w opiekę
    Dzieciątku Jezus, żebyśmy płynnie nie przeszli do etapu Wenezuela+.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2022-01-03 15:33:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 15:09:07 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > "zaksięgowanie franków" w Getinie o ile pamiętam)
    >
    > KJ
    > [1] Jeśli się mylę to chętnie poznam kontrprzykład.

    Jakoś tak pół-mitycznie i z trzeciej ręki (czyli chyba coś mi na grupie mignęło) to
    podobno milek był takim jedynym sprawiedliwym wśród banków w PL - tzn. jednak
    pół-sprawiedliwym tylko, bo spłacać w CHF można było (choć pewnie tylko
    "denominowane", "indeksowanych" pewnie nie), ale połowy spreadu przy wypłacie kredytu
    nie omieszkał pobrać (wirtualnie, dopisując do kwoty długu) i sobie w zyski wpisać
    (oraz jak najbardziej realnie je sobie wypłacić).

    Ale czemu akurat w 2006?
    Być może w 2006 jeszcze nie było "denominowanych" - ale jak ktoś wziął w 206 to i tak
    jest w stosunku
    do złotówkowego mocno do przodu, choć nie aż tak, jak sobie wymarzył i mu niby
    obiecano.
    Prawdziwe szaleństwo było w 2008, gdy franek zaczynał od góry dobiegać 2zł.

  • 17. Data: 2022-01-03 15:42:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Ale czemu akurat w 2006?
    Bo w okolicach 2006 ja brałem kredyt i się tym najbardziej
    interesowałem. :) 2008 też może być - sporo znajomych bralo.

    Czyli jak rozumiem "być może" mille pozwalało.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 18. Data: 2022-01-03 16:06:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 06:33:45 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > wśród banków w PL - tzn. jednak pół-sprawiedliwym tylko, bo spłacać
    > w CHF można było (choć pewnie tylko "denominowane", "indeksowanych"

    Chyba nawet ja pisalem - ale powtarzalem za Milkiem.
    Nie pomoglo mu to przegrac paru spraw w sądzie - wiec nie wiadomo -
    klamie z tym splacaniem, sądy wydaly wyrok rutynowo, chodzilo o inne
    zarzuty, czy o inne kredyty :-)

    > ale połowy spreadu przy wypłacie kredytu nie omieszkał
    > pobrać (wirtualnie, dopisując do kwoty długu) i sobie w zyski
    > wpisać (oraz jak najbardziej realnie je sobie wypłacić).

    No ale mozna argumentowac, ze na to sie z klientem umowil - gdzies tam
    w umowie zapisane, ze tak sie liczy.

    J.

  • 19. Data: 2022-01-03 16:48:34
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 15:06, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > "zaksięgowanie franków" w Getinie o ile pamiętam)
    >
    > KJ
    > [1] Jeśli się mylę to chętnie poznam kontrprzykład.

    bardzo proszę, umowa z DB z 2007 r.

    dwa numery konta:
    1. do spłaty w PLN,
    2. dla CHF

  • 20. Data: 2022-01-03 23:44:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" f...@g...c
    om

    : Czemu nie - a jak tam na lirze inflacja i stopy obecnie?

    Nie wiem, co ze stopami, ale szaman podniósł swe obie ręce, wyciągnął przed
    siebie, wypowiedział zaklęcie... i stało się... Lira z 18 USD skoczyła na 12...
    Sami zobaczcie, jak w Turcji czynione są cuda rękami (dosłownie) Erdogana...
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Potezne-umocnienie-
    tureckiej-liry-Erdogan-ma-plan-walki-z-dolaryzacja-8
    247075.html

    Gdyby nasz szaman tak podniósł obie ręce... Mielibyśmy dolara za 2.67 pln?
    Zamiast tego najprawdopodobniej jutro centralbak podniesie stopy -- tak
    czyni cywilizowany świat, chcąc tłumić inflację...

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/we-wtorek-
    decyzja-w-sprawie-stop-procentowych-adam-glapinski-i
    -czlonkowie-rpp/490fxvx

    Podkreślał, że "zduszenie" inflacji do akceptowalnego poziomu mogłoby oznaczać
    podniesienie stóp procentowych do nawet 4,5 proc. Dziś jest to "zaledwie" 1,75
    proc.

    --