    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wroclawskie biletomaty
    <5f5f302f$0$19680$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f5f54bb$0$512$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <c...@g...com>
    <5f6b2a43$0$17361$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5f6b9fa5$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5f6c3377$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5f6d0863$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 25 Sep 2020 16:18:26 +0200

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Tak, ale nie było pomniejszonych środków,
    > bo musiałem zadbać o odpowiednie saldo
    > na koniec miesiąca.

    No ale jedno nie wyklucza przecież drugiego.
    Oczywiście blokady były zakładane tylko wtedy, gdy były zakładane
    - karty z odpowiednim kodem serwisu umożliwiały dokonywanie transakcji
    offline (do ok. 300 zł), i w takich okolicznościach blokad nie było.

    > Też tak sądzę, że obecnie nie ma to kosztowo znaczenia
    > a kiedyś być może zakładano, że obsługa tłoczonej
    > jest droższa, bo jakieś właśnie transakcje ręcznie obsługiwane itp

    To nie miało znaczenia, za to płacił zawsze sklep (druga strona).
    Jedyny powód wydawania płaskich kart był taki, że kartą wypukłą można
    było przeprowadzać transakcje offline, co byłoby w kontekście wielu
    klientów zbyt ryzykowne dla banków.
    W sytuacji, gdy do dokonania chargebacku wystarczy bankowi to, że
    sprzedawca nie uzyskał autoryzacji (nawet jeśli klient nie wypiera się
    transakcji i ma środki na koncie), płaskie karty przestały mieć sens.
    --
    Krzysztof Hałasa