  • Data: 2003-11-13 00:37:48
    Temat: Re: [mBank] czas konczyc ten absurd
    Od: Witold Przygoda <p...@n...mi.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Markus Sprungk <z...@c...cy> wrote:

    (...) wprawdzie bedzie to juz gadanie czysto akademickie, ale... ;-)

    > Ja po prostu nigdy się nie spotkałem z jakimś poważnym problemem z MBankiem

    Opierasz sie na swoich doswiadczeniach - a ja na swoich.
    Ani ty, ani ja, nie przeprowadzilismy badan statystycznych, zeby
    wykazac jaka jest skala problemu (i czy problem w ogole jest).
    Coz, znam kilka osob z kontem w mBanku, wszystkie jednak zakladaly
    to konto dawno temu - kiedy to mBank sie wrecz uganial za klientami.
    Znam tez jedna osobe, ktora tez "zaklada konto" i konca nie widac,
    podobnie jak w moim wypadku.

    > i wielu moich znajomych, którym poleciłem założenie tam konta są mi do
    > dzisiaj zobowiązani za poradę

    Nie mam nic przeciwko posiadaniu konta w mBanku.
    Mam wiele przeciwko procedurom zakladania konta oraz
    zupelnie bezmyslnego podejmowania decyzji (mniej wiecej
    odnosze wrazenie, ze rzeczy dzieja sie tam na zasadzie
    "komputer zadecydowal", albo "komputer wylosowal", no
    i rzecz jasna "nic sie nie da zrobic" w takiej sytuacji,
    bo to przeciez "komputer").

    > uuuuu.....nawet podyskutować już nie wolno

    Nie wygladalo to na dyskusje - raczej na kontenstacje.

    > A nie sądzisz, że Twoja opinia może rozczarować do MBanku wiele ludzi
    > całkiem niesłusznie?

    ...nieslusznie z czyjego punktu widzenia? Gdybym byl pieniaczem, ktory
    zawodowo lubuje sie w komplikowaniu innym zycia, czy szkodzeniu instytucjom -
    ale nie jestem! Z mojego zas punktu widzenia, i tak nalezy odczytywac
    wszytko co pisze, mBank dal plame na calego. I z otwieraniem konta,
    i z tymi bajkami o "max. 10 dniach roboczych", i - tak uwazam - z decydowaniem
    o przyznaniu lub nie kredytu. Klapujesz, ze jakbym zlozyl wniosek kredytowy
    w grudniu, to - z duza doza prawdopodobienstwa - dostalbym kredyt bez problemu?
    Bo wtedy "pracowalbym w 1. miejscu pracy min. 3 miesiace i mial przed soba
    umowe na wiecej niz rok". W listopadzie zas "pracuje mniej niz 3 miesiace".
    Dla mnie to jest nienormalne, dla mBanku to sa "procedury". Nikt o tych
    "procedurach" mnie oczywiscie nie poinformowal, choc wypelnialem w tym celu
    specjale formularze. Po co one sa i po co sa w ogole w internecie???

    > jednostkom. Zresztą tak to wygląda w Twoim opisie jakby Mbank celowo
    > utrudniał na siłę zalożenie konta, uzyskanie kredytu, otrzymanie karty itd.

    Nigdzie nie napisalem, ze mBank cos robi celowo przeciwko mnie.
    Napisalem zas, ze mBank jest najprawdopodobniej ofiara wlasnego sukcesu
    ( = naplywu masowego klienta).

    > Przecież to bzdura. Jeśli spełniasz wszystkie wymogi to kredyt dla Ciebie
    > to pestka. Skoro go nie otrzymałeś to widocznie nie spełniasz wymogów.

    Jak wyzej. Tak, nie spelnilem wymogow. Niech jeszcze wprowadza
    wymog wzrost min. 190 cm to tez nie spelnie. To bedzie jeszcze
    jeden madry "wymog proceduralny". A najlepiej, niech informuja
    o tym w momencie odrzucania wniosku. Tak, z zaskoczenia, zeby
    klient byl bardziej zbaranialy... ;-)

    > Właśnie ciekawe dlaczego? Jeszcze nie spotkałem osoby, która by odradzała

    ...ciekawe dlaczego przestrzegali mnie, ze moze byc dlugo i ze trzeba
    byc cierpliwym? - no chyba to jest klarowne w swietle chyzosci zalatwiania
    mBankowych formalnosci.

    > Tak. Dopuszczam taką możliwość. Na prawo jazdy też się czeka po 3 miesiące
    > a nikt z tego powodu jakoś się nie burzy. Po prostu trzeba swoje odczekać

    Krolu zloty :) przyznam ci 100 x racje, jak mBank na 1. swojej stronie obwiesci, ze
    procedura otwierania konta, otrzymania hasel jednorazowych oraz karty VE to tylko 1.5
    miesiaca "drobnych formalnosci". Dla szczesliwcow - moze szybciej. Dla niektorych -
    jeszcze dluzej (sic!!!) Bedzie uczciwie, bez pretensji, bez rozczarowan. Jak przy
    okazji napisze rowniez, ze "oddzwanianie odbywa sie do 2 dni w godzinach 8-22" o
    losowej zupelnie porze, a jak nie da rady, to trzeba prosic sie o ponowna tego typu
    akcje, jak napisze, ze wyslanie "hasle jednorazowych" to procedura 2-3 tygodniowa od
    chwili zamowienia, jak nie bedzie balamutnie zachecal do wplacania srodkow na konto,
    ktore jest ale ktorego jeszcze tak naprawde dlugo jeszcze nie bedzie... no i jeszcze
    koniecznie napisze ludziom, ktorzy maja roczne umowy o prace, ze chocby pracowali 10
    lat i zarabiali po 10.000 zl to i tak kredytu, chocby na 100 zl nie dostana. Bo takie
    "procedury"... ...jak wszystko to mBank napisze na swojej pierwszej stronie - a w
    kazdym razie w postaci _czytelnej_ informacji dla ludzi, ktorzy "jeszcze w to nie
    wdepneli", to ja wtedy zlego slowa nie napisze! Jednak... konta w takim banku nawet
    nie zaczne zakladac! Last but not least - twoj przyklad z prawem jazdy nie jest
    trafiony. Porownywac nalezy produkty tej samej kategorii - a zatem sposob i czas
    otwierania konta w dowolnym innym banku!

    > A czytałeś choć kiedykolwiek dlaczego MBank taką właśnie wybrał drogę?

    Czy nie wydaje ci sie lekka przesada - zeby przymuszac klienta, zwlaszcza
    nowego, do studiowania ton jakichs opisow "dlaczego tak"? Coz mnie to obchodzi, jesli

    poczta polska to jest bardzo kulawy posrednik, potrzebujacy na przekazanie zwyklego
    mBankowego listu co najmniej tygodnia! Czy nie da sie takich listow wysylac chocby ze

    statusem "priorytetowy"? Ilez czasu by sie zaoszczedzilo!

    > Po co? Skoro Ci zależy na czasie to od tego jest kurier a nie poczta.

    Nie rozumiem. Wystarczy poczta - polecony priorytet - znacznie taniej,
    a dostarczenie w czasie bardzo zblizonym. No ale przeciez to nie klient
    ustala "procedury postepowania" - tylko bank. Dlatego obwinialbym mBank
    rowniez za szkody powstale w wyniku porednictwa poczty. Sami sobie wybrali.

    wp