  • Data: 2021-03-29 14:08:10
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:9t2kbktl8bb6.15k0j7ye4s1i1$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Fri, 26 Mar 2021 17:39:27 +0100, J.F. napisał(a):

    >Ale dziwiłem się, skąd wziąłeś owe ~1-2 miesiące w zeszłym roku,
    >zamiast 13
    >wyliczone przez GUS.

    Normalnie, czyli w 2019 umieralo nam ok 7-8 tys ludzi tygodniowo.
    Czyli ~1000 dziennie.

    I mimo szalejacego wirusa, to w 2020 bylo podobnie ... az do
    pazdziernika.

    W listopadzie siegnelismy 15 tys zgonow tygodniowo.
    Czyli jakies 2000 dziennie, czyli dwa razy wiecej niz normalnie.
    Z czego wirus zabijal ok 500 dziennie - przynajmniej takie oficjalne
    dane.

    Mielismy wiec 2 miesiace podwojnej smiertelnosci.
    Czy to moglo skrocic srednie zycie 13 miesiecy ?
    Jak widac moglo - gdyby wirus atakowal mlodych, to bym sie nie dziwil,
    ale wirus grzecznie dobija glownie emerytow.

    >"Tegorocznym" emerytom wypłaty się zwiększy, bo zmalała oczekiwana
    >długość
    >życia. Kiedy epidemia minie i zostanie lepszy materiał genetyczny,
    >przechodzący na emeryturę w następnych latach dostaną mniej.

    A tym, co przejda w tym roku?
    Jak szczepionki zadzialaja, to oni w przyszlosci wcale nie powinni byc
    bardziej narazeni niz wczesniej.

    No chyba, ze jakas mutacja kolejna okaze sie grozna.

    J.