  • 1. Data: 2021-03-26 09:48:25
    Temat: będa wyższe emerytury!
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Od zakończenia II Wojny Światowej przeciętna prognozowana długość życia
    Polaków i Polek - z małymi wyjątkami - niemal bez ustanku rosła. W 2019
    roku przeciętny polski 60-latek miał przed sobą jeszcze blisko 22 lata
    życia - konkretnie 261,5 miesiąca. W 2020 roku nastąpiło jednak solidne
    tąpnięcie.

    Zgodnie z opublikowanymi w czwartek przez Główny Urząd Statystyczny (GUS)
    danymi, w roku pandemii koronawirusa oczekiwany czas życia polskiego
    60-latka zmalał o ponad rok: aż 13,8 miesiąca.

    Spadek dotyczy zresztą nie tylko osób w wieku emerytalnym. Przewidywana
    długość życia dzisiejszego 30-latka także jest krótsza - o ponad 15
    miesięcy.

    Tablice aktualizowane co roku przez GUS są podstawą do wyliczania wysokości
    emerytur. A to oznacza, że te wzrosną, bo zgromadzony kapitał dzielony
    będzie przez mniejszą liczbę miesięcy. Przechodząca na emeryturę 60-letnia
    kobieta na nowych tablicach zyska przeciętnie o 5,6 proc. wyższą emeryturę,
    a 65-letni mężczyzna - o 6,5 proc.

    Oznacza to także, że ze złożeniem wniosku o przyznanie emerytury nie należy
    się spieszyć. Nowe tablice obowiązują od 1 kwietnia br."

    https://wyborcza.biz/biznes/7,159911,26919610,pandem
    ia-skrocila-nam-zycie-o-rok-za-to-emerytury-beda-wyz
    sze.html?_gl=1*ppw8ti*_ga*MTYwOTI1MTI2Ni4xNTk1NTg4MD
    gw*_ga_WQB1X4MJHS*MTYxNjc0NDIwNy42NjUuMS4xNjE2NzQ3Mz
    IxLjE5&_ga=2.191767337.2022849575.1616399843-1609251
    266.1595588080

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-03-26 13:57:08
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]
    >danymi, w roku pandemii koronawirusa oczekiwany czas życia polskiego
    >60-latka zmalał o ponad rok: aż 13,8 miesiąca.

    Hm, w listopadzie zmarlo 2x wiecej ludzi niz normalnie, w grudniu
    chyba tez ... ale to chyba powinno dac ~1-2 miesiace, a nie 13.

    No chyba ze ... mlodszych zaatakowalo, i skrocilo im zycie powaznie
    ... no ale to przeciez jakies nieliczne przypadki ...

> [...]
    >60-letnia
    >kobieta na nowych tablicach zyska przeciętnie o 5,6 proc. wyższą

    A za rok sie znow wydluzy i co - obnizka?

> [...]

    Dgw*_ga_WQB1X4MJHS*MTYxNjc0NDIwNy42NjUuMS4xNjE2NzQ3M
    zIxLjE5&_ga=2.191767337.2022849575.1616399843-160925

    Hm, czy wlasnie sie spieszyc ... bo za rok sie wydluzy, czy nawet za
    pare miesiecy.
    Ale do kwietnia oczywiscie poczekac ...

    J.

  • 3. Data: 2021-03-26 14:26:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 26 Mar 2021 13:57:08 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > No chyba ze ... mlodszych zaatakowalo, i skrocilo im zycie powaznie
    > ... no ale to przeciez jakies nieliczne przypadki ...

    Jak to wyliczyłeś?
    Wszystko właśnie zależy od rozkładu liczby zmarłych w zależności od wieku.
    Skąd wiesz, jak on był?

    > A za rok sie znow wydluzy i co - obnizka?

    Niechybnie; chyba że się nie wydłuży, ale to niemożliwe, bo cały świat nam
    zazdrości wzorowej walki z wirusem, który zresztą już kilka razy został
    pokonany.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2021-03-26 17:39:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Jak to wyliczyłeś?
    >Wszystko właśnie zależy od rozkładu liczby zmarłych w zależności od
    >wieku.
    >Skąd wiesz, jak on był?

    Tak jakos zalozylem, ze gdyby nam w roku umarlo dwa razy wiecej osob
    niz normalnie, no to przeciez nadmiarowa liczba zmarlaby w kolejnym
    roku.

    Ale to chyba faktycznie zle liczenie - jak wezmiemy te ofiary wirusa i
    chorob towarzyszacych, to one czesto zmarly na wiele lat przed
    "terminem" i zanizyly srednia wieku smierci o tych wiele lat.
    A ci co nie umarli .. to sie na razie nie wliczaja w statystyki :-)

> [...]
    >świat nam
    >zazdrości wzorowej walki z wirusem, który zresztą już kilka razy

    Ja tam bardziej licze na szczepionke.
    Albo jak widac - jedni umra, inni nabiora odpornosci, i beda zyc dlugo
    i szczesliwie.

    Pytanie tylko czy nas nie bedzie jakas nowa mutacja co roku zaskakiwac

    Tak czy inaczej ... wiek sie wydluzy, i co z tymi, co przejda na
    emeryture w tym roku?
    Zmniejszy im sie wyplaty, czy los dla nich juz do smierci bedzie
    szczesliwy ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-03-26 18:29:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 26 mar 2021 o 17:39, J.F. pisze:

    > Tak jakos zalozylem, ze gdyby nam w roku umarlo dwa razy wiecej osob niz
    > normalnie, no to przeciez nadmiarowa liczba zmarlaby w kolejnym roku.

    Zabijałaby tęsknota do zmarłych?

    > A ci co nie umarli .. to sie na razie nie wliczaja w statystyki :-)

    A ci co nie umarli nadal żyją? Piłeś? -- nie pisz...

    Zwłaszcza Chiny.

    Amerykanie chcą szczepnąć 200 mln w 100 dni.
    Brytyjczycy zaszczepili ponad połowę, Żydzi
    chyba od dawna są po szczepieniach...

    Na oko Polacy są na końcu...

    Chińczycy i Rosjanie mają swe własne szczepionki, świat
    zachodni -- tym bardziej...

    > Ja tam bardziej licze na szczepionke.
    > Albo jak widac - jedni umra, inni nabiora odpornosci,

    Wirus mutuje -- grypa nie uodparnia właśnie dlatego, że mutuje,
    więc być może powstaną mutacje obecnej zarazy takie, które
    pokonają i zabezpieczenia ozdrowieńców, i obecne szcze_pionki...

    > i beda zyc dlugo i szczesliwie.

    Z przeróżnymi powikłaniami -- choćby zwłóknieniem płuc,,,

    > Pytanie tylko czy nas nie bedzie jakas nowa mutacja co roku zaskakiwac ...

    > Tak czy inaczej ... wiek sie wydluzy,

    Dlaczego? -- staną się nieśmiertelni w efekcie zwalczenia CVD19?

    > i co z tymi, co przejda na emeryture w tym roku? Zmniejszy im
    > sie wyplaty, czy los dla nich juz do smierci bedzie szczesliwy ? :-)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2021-03-26 18:58:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 26 mar 2021 o 09:48, Olin pisze:

    > Tablice aktualizowane co roku przez GUS są
    > podstawą do wyliczania wysokości emerytur.

    [do pustego kieliszka tylko Salomon
    nie nasika -- czy jakoś podobnie...]

    Wysokość emerytur zależeć będzie od stanu
    finansów, a ten -- od gospodarki, ten zaś
    będzie uzależniony od obecnej polityki...

    Czy dyskutantów dopada schizofrenia? Nie
    tak dawno rozmawiano tu o inflacji -- ta
    skutecznie ureguluje nie tylko emerytury
    itp. socjalki, ale ogólniej -- wszystko,
    co związane jest z forsą, czyli wszystko
    po prostu...

    -=-

    Nie zabraniam nikomu rozważania typu -- iść
    na emeryturę czy czekać, bo rzecz jasna bez
    względu na inflację lepiej dostać 5 Rubinów
    niż 4 Rubiny, lecz zauważam, że rzeczywiste
    wysokości emerytur (czyli składników pensji
    jakby nie patrzeć) ustalają w wolnorynkowej
    gospodarce politycy....

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 7. Data: 2021-03-29 11:12:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zabijałaby tęsknota do zmarłych?

    Zle sie wyrazilem - gdyby covid i inne zabil drugie tyle, to gdyby
    covidu nie bylo, to oni by zmarli w kolejnym roku.
    Ok - to jest zle zalozenie, bo przeciez mogliby jeszcze dlugo zyc, tym
    niemniej co roku iles tam umiera.

    >A ci co nie umarli nadal żyją? Piłeś? -- nie pisz...

    Ale w statystyki pewnie nie sa wliczani.
    Umra - to sie ich wtedy wliczy.
    Tzn w statystyki dlugosci zycia ...

    >Zwłaszcza Chiny.

    >Amerykanie chcą szczepnąć 200 mln w 100 dni.

    My tez chcemy, ale nam szczepionek dostarczaja za malo :-)

    >Brytyjczycy zaszczepili ponad połowę, Żydzi
    >chyba od dawna są po szczepieniach...

    Izrael dwie dawki podal ledwo polowie na razie.
    Ale to na tyle duzo, ze teraz szukaja chetnych na szczepionke, a nie
    ukladaja kolejki.

    Przy czym - i Izrael i UK nie czekali na zatwierdzenie przez unijna
    agencje, wiec mogli zaczac troche wczesniej, a Izrael to maly kraj -
    wiec im tam pierwsza probna partia wystarczyla.

    >Na oko Polacy są na końcu...

    >Chińczycy i Rosjanie mają swe własne szczepionki,

    Maja, nie wiadomo na ile dobre.

    >świat zachodni -- tym bardziej...

    No i w tym "swiecie zachodnim" uczestniczymy.
    A ponoc szczepimy na jednym z wyzszych unijnych poziomow.

    >Wirus mutuje -- grypa nie uodparnia właśnie dlatego, że mutuje,
    >więc być może powstaną mutacje obecnej zarazy takie, które
    >pokonają i zabezpieczenia ozdrowieńców, i obecne szcze_pionki...

    Jest tez wersja, ze wraz z mutacja oslabnie, albo szczepionka
    zmniejszy szkodliwosc takze mutacji ...

    >Z przeróżnymi powikłaniami -- choćby zwłóknieniem płuc,,,

    Tez do konca nie wiadomo jak to jest - skutek wirusa, czy
    zaniedbania/braku wiedzy w leczeniu.
    Poza tym - sportowcem wyczynowym nie bedzie, ale pracowac moze.
    Chocby w ZUS :-)

    > Pytanie tylko czy nas nie bedzie jakas nowa mutacja co roku
    > zaskakiwac ...

    >Dlaczego? -- staną się nieśmiertelni w efekcie zwalczenia CVD19?

    Nie - ci co mieli umrzec na Covid, umra, reszta bedzie odporniejsza, i
    smiertelnosc wroci do normy ..

    J.

  • 8. Data: 2021-03-29 11:29:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 26 Mar 2021 18:58:08 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Wysokość emerytur zależeć będzie od stanu
    > finansów, a ten -- od gospodarki, ten zaś
    > będzie uzależniony od obecnej polityki...

    Liczę na to, że moja emerytura zostanie sfinansowana z pieniędzy zabranych
    mafiom watowskim, dlatego nie przystąpiłem do PPK. Skąd pewność, że po 2
    latach nie zostaną przekształcone w PKP, a po kolejnych 3 w KPP, co będzie
    wiązało się z opłatą przekształceniową, za każdym razem po 40%.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2021-03-29 11:37:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Mar 2021 11:12:35 +0200, J.F. napisał(a):

    > My tez chcemy, ale nam szczepionek dostarczaja za malo :-)

    Dlaczego właściwie czekamy na kolanach na zagraniczne szczepionki i jeszcze
    ulotka do nich jest w obcych językach?
    Taki Pfizer niby amerykański, ale założony przez Niemców, a BioNTech nie
    dość, że niemiecki, to wiodącą rolę odgrywa w nim małżeństwo naukowców o
    tureckich korzeniach: Ugur Şahin i Özlem Türeci.

    Narodowy koncern paliwowo-parówkowo-prasowy powinien produkować rodzime
    szczepionki z husarskimi skrzydłami i zadziwić nimi cały świat.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2021-03-29 11:42:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 26 Mar 2021 17:39:27 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tak jakos zalozylem, ze gdyby nam w roku umarlo dwa razy wiecej osob
    > niz normalnie, no to przeciez nadmiarowa liczba zmarlaby w kolejnym
    > roku.

    Ale dziwiłem się, skąd wziąłeś owe ~1-2 miesiące w zeszłym roku, zamiast 13
    wyliczone przez GUS.

    > Tak czy inaczej ... wiek sie wydluzy, i co z tymi, co przejda na
    > emeryture w tym roku?
    > Zmniejszy im sie wyplaty, czy los dla nich juz do smierci bedzie
    > szczesliwy ? :-)

    "Tegorocznym" emerytom wypłaty się zwiększy, bo zmalała oczekiwana długość
    życia. Kiedy epidemia minie i zostanie lepszy materiał genetyczny,
    przechodzący na emeryturę w następnych latach dostaną mniej.