eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot za wadliwy towar płacony kartą › Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!adek.88net.trzepak.PL!not-for-mail
    From: A_Zet <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Date: Thu, 15 Jan 2004 10:42:55 +0100
    Organization: 9
    Lines: 50
    Message-ID: <i...@4...com>
    References: <1...@e...icnet> <bu5hn3$atv$1@news.polbox.pl>
    <bu5kf3$mps$1@topaz.icpnet.pl> <bu5krn$nl0$1@news.onet.pl>
    <bu5l99$nkp$1@topaz.icpnet.pl>
    Reply-To: a...@p...onet.pl
    NNTP-Posting-Host: adek.88net.trzepak.pl (62.111.232.203)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de 1074159982 14772488 62.111.232.203 ([187366])
    X-Newsreader: Forte Agent 1.91 PL/32.564
    User-Agent: Hamster/2.0.0.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:278049
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 15 Jan 2004 10:07:45 +0100, "RobertS"
    <u...@o...pl> napisał(a):

    >bu5krn$nl0$...@n...onet.pl,
    >Lopez <l...@p...onet.pl>:
    >
    >>> Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego
    >>> obowiazku.
    >>>
    >>
    >> Wydaje mi sie, ze nie masz racji. Rozporzadzenie o prawach konsumenta
    >> chyba ich obliguje do przyjecia zwrotu w ciagu 7dni bez wzgledu na
    >> powod.
    >
    >Podaj prosze namiary na to rozporządzenie - coś przespałem ;)
    >
    >P.S. Pomylilo Ci sie moze z podobnym prawem dla umów zawartych zdalnie, a
    >Media Markt chyba nie prowadzi takiej dzialalnosci.
    >
    >Fakt, przyjmuja zwroty, ale to raczej praktyka i obyczaj sklepu, nie maja
    >takiego obowiazku.

    Jak zwykle dyskusja sie rozbiegla i kazdy mowi o czym innym. :-)

    Jesli sprzedawca sie zobowiaze na okreslonych warunkach do przyjecia
    towaru i zwrotu zaplaty, to m u s i przyjac towar po spelnieniu
    przez nabywce tych warunkow.

    Jesli sprzedawca nie okresli precyzyjnie ze zwrot zaplaty ma sie odbyc
    identycznym sposobem jak jej przyjecie, to m u s i zwrocic gotowke
    badz przelac na dowolne konto/karte, albowiem dowodem zakupu jest
    paragon/rachunek a nie sposob zaplaty.

    Inna sprawa, to wygoda a takze mentalnosc urzednikow (a do tej
    kategorii tzreba tu zaliczyc sprzedawce) wszelkiej masci w Polsce, ich
    kompetencja. Do kawalow z dluga broda nalezy napis u fryzjera, jakoby
    on nie odpowiadal za okrycie pozostawione na wieszaku...

    I na koniec, wszelkie gdybania sa tylko dowolna interpretacja zarowno
    swiadomosci kupujacego jak i sprzedajacego a nie trzeba dodawac, ze w
    tym wypadku (zwrotu gotowki) silniejsza strona jest sprzedawca. Zatem
    przewaznie to on wygrywa bo trudno ganiac po sadach grodzkich czy
    innych z kazda duperela. Najlepiej na miejscu strzelac do pianisty...

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}
    http://adek124.republika.pl/
    http://w.domku.prv.pl
    http://www.paliwa.tutaj.pl/index.php

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1