  • Data: 2004-01-15 09:42:55
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 15 Jan 2004 10:07:45 +0100, "RobertS"
    <u...@o...pl> napisał(a):

    >bu5krn$nl0$...@n...onet.pl,

    >Podaj prosze namiary na to rozporządzenie - coś przespałem ;)
    >
    >P.S. Pomylilo Ci sie moze z podobnym prawem dla umów zawartych zdalnie, a
    >Media Markt chyba nie prowadzi takiej dzialalnosci.
    >
    >Fakt, przyjmuja zwroty, ale to raczej praktyka i obyczaj sklepu, nie maja
    >takiego obowiazku.

    Jak zwykle dyskusja sie rozbiegla i kazdy mowi o czym innym. :-)

    Jesli sprzedawca sie zobowiaze na okreslonych warunkach do przyjecia
    towaru i zwrotu zaplaty, to m u s i przyjac towar po spelnieniu
    przez nabywce tych warunkow.

    Jesli sprzedawca nie okresli precyzyjnie ze zwrot zaplaty ma sie odbyc
    identycznym sposobem jak jej przyjecie, to m u s i zwrocic gotowke
    badz przelac na dowolne konto/karte, albowiem dowodem zakupu jest
    paragon/rachunek a nie sposob zaplaty.

    Inna sprawa, to wygoda a takze mentalnosc urzednikow (a do tej
    kategorii tzreba tu zaliczyc sprzedawce) wszelkiej masci w Polsce, ich
    kompetencja. Do kawalow z dluga broda nalezy napis u fryzjera, jakoby
    on nie odpowiadal za okrycie pozostawione na wieszaku...

    I na koniec, wszelkie gdybania sa tylko dowolna interpretacja zarowno
    swiadomosci kupujacego jak i sprzedajacego a nie trzeba dodawac, ze w
    tym wypadku (zwrotu gotowki) silniejsza strona jest sprzedawca. Zatem
    przewaznie to on wygrywa bo trudno ganiac po sadach grodzkich czy
    innych z kazda duperela. Najlepiej na miejscu strzelac do pianisty...

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}