eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot za wadliwy towar płacony kartą › Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
  • Data: 2004-01-15 10:10:22
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W artykule news:iinc00549oj6r3mfdcgr7f7m2f9m83jsoh@4ax.com,
    niejaki(a): A_Zet z adresu <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dnia Thu, 15 Jan 2004 10:07:45 +0100, "RobertS"
    > <u...@o...pl> napisał(a):
    >
    >> bu5krn$nl0$...@n...onet.pl,
    >> Lopez <l...@p...onet.pl>:
    >>
    >>>> Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego
    >>>> obowiazku.
    >>>>
    >>>
    >>> Wydaje mi sie, ze nie masz racji. Rozporzadzenie o prawach
    >>> konsumenta chyba ich obliguje do przyjecia zwrotu w ciagu 7dni bez
    >>> wzgledu na powod.
    >>
    >> Podaj prosze namiary na to rozporządzenie - coś przespałem ;)
    >>
    >> P.S. Pomylilo Ci sie moze z podobnym prawem dla umów zawartych
    >> zdalnie, a Media Markt chyba nie prowadzi takiej dzialalnosci.
    >>
    >> Fakt, przyjmuja zwroty, ale to raczej praktyka i obyczaj sklepu, nie
    >> maja takiego obowiazku.
    >
    > Jak zwykle dyskusja sie rozbiegla i kazdy mowi o czym innym. :-)
    >
    > Jesli sprzedawca sie zobowiaze na okreslonych warunkach do przyjecia
    > towaru i zwrotu zaplaty, to m u s i przyjac towar po spelnieniu
    > przez nabywce tych warunkow.
    >
    > Jesli sprzedawca nie okresli precyzyjnie ze zwrot zaplaty ma sie odbyc
    > identycznym sposobem jak jej przyjecie, to m u s i zwrocic gotowke
    > badz przelac na dowolne konto/karte, albowiem dowodem zakupu jest
    > paragon/rachunek a nie sposob zaplaty.
    >
    Tu bym się raczej nie zgodził. Żadne domyślne prawo nie może zmusić
    sprzedawcy do ponoszenia dodatkowych kosztów z powodu widzimisię
    klienta. Bo jeśli klient zapłacił kartą, a żąda gotówki, to równie
    dobrze mógłby żądać zwrotu w złocie albo w dolarach (oczywiście
    przesadzam :) ). IMO każda operacja anulowania transakcji jest domyślnie
    dopuszczalna, jeśli nie rodzi dodatkowych kosztów po którejś ze stron.
    Zwłaszcza że zwrot w postaci cofnięcia transakcji i przelania pieniędzy
    w to samo miejsce, z którego zostały pobrane jest operacją logiczną i
    nie związaną z żadnymi szykanami, czy to fiannsowymi, czy
    organizacyjnymi.

    --
    woy

    'Jeżeli chcesz fabuły, to przed zamordowaniem
    jakiejś postaci zawsze możesz z nią porozmawiać'
    [Feanor, prgkr]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1