  • Data: 2022-01-03 15:33:45
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 15:09:07 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > E-e. Może trzymajmy się faktów. Nie kojarzę[1], żeby którykolwiek bank przy
    > braniu kredytu w 2006 roku to umożliwiał. Co więcej zostało to w końcu
    > wymuszone ustawowo, a nawet wtedy banki kombinowały (50 PLN za
    > "zaksięgowanie franków" w Getinie o ile pamiętam)
    >
    > KJ
    > [1] Jeśli się mylę to chętnie poznam kontrprzykład.

    Jakoś tak pół-mitycznie i z trzeciej ręki (czyli chyba coś mi na grupie mignęło) to
    podobno milek był takim jedynym sprawiedliwym wśród banków w PL - tzn. jednak
    pół-sprawiedliwym tylko, bo spłacać w CHF można było (choć pewnie tylko
    "denominowane", "indeksowanych" pewnie nie), ale połowy spreadu przy wypłacie kredytu
    nie omieszkał pobrać (wirtualnie, dopisując do kwoty długu) i sobie w zyski wpisać
    (oraz jak najbardziej realnie je sobie wypłacić).

    Ale czemu akurat w 2006?
    Być może w 2006 jeszcze nie było "denominowanych" - ale jak ktoś wziął w 206 to i tak
    jest w stosunku
    do złotówkowego mocno do przodu, choć nie aż tak, jak sobie wymarzył i mu niby
    obiecano.
    Prawdziwe szaleństwo było w 2008, gdy franek zaczynał od góry dobiegać 2zł.