    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <60bc8852$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60bcbdb2$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60bf8b73$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60c36cd8$0$4958$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60c51288$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60c79ab8$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60cca309$0$4958$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60d0ecfe$0$507$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60d34f56$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60d38055$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Date: Thu, 24 Jun 2021 23:51:29 +0200

    W dniu 24.06.2021 o 18:45, Krzysztof Halasa pisze:

    > To jest bardzo możliwe, ale to jest zupełnie inna sprawa niż
    > informacje o kredytach uzyskanych przy pomocy nieuczciwych
    > pracowników i fałszywych dokumentów (lub samych danych innej osoby).

    To, z jakiego powodu banki (czy inne instytucje) dają pieniądze
    niezidentyfikowanej osobie, to temat na osobną dyskusję. Natomiast bez
    względu na przyczyny zaistniałej sytuacji nie może być tak, że to osoba,
    której danymi się posłużono ma to prostować, bo bank jako
    profesjonalista nie umie nawet sobie ustalić komu wypłaca kasę.

    > Widocznie nie ma szkody :-)

    Szkody są, tylko takie trochę trudno wymierne. Jak wycenić szkodę
    polegającą na tym, że ktoś nie dostanie kredytu?

    > A po co kolejne konta? Konto to problem, ktoś może przejąć.
    > Informacje, oczywiście. Ale w sposób pewny dostarczane.

    Jeśli przez bank zostanie zarejestrowany SM i na niego pójdzie
    informacja o zapytaniu, to moim zdaniem będzie to wystarczająco pewne.
    Coś, jak dwustopniowe logowanie.

    > Natomiast informacje publiczne powinny być przede wszystkich
    > wiarygodne, firma powinna za to odpowiadać - i to nie tylko w teorii.
    > Natomiast takie firmy powinny mieć prawo do "przetwarzania" tego typu
    > informacji, żadne zastrzeżenia nie powinny wchodzić w rachubę (chyba
    > że na etapie podpisywania umowy kredytowej).

    Ale w wielu wypadkach do żadnego podpisywania nie dochodzi. Idzie kasa
    na rachunek bankowy podany przez Internet.

    --
    Robert Tomasik