  • Data: 2020-06-19 09:56:04
    Temat: Re: Są jeszcze konta za 0?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W santanderze mam "główne" konta - ale mam tam 4 ROR.
    > (indywidualne, wspólne)*(przeniesione z dawnego db, czyli Deutsche Bank, który
    został kupiony przez santander - oraz "generic santander" "konto jakie chcę).

    > Funkcjonalności są różne - konta z dawnego db mają darmową obsługę kasową ("konta
    jakie chce" - płatną) - ale za to "konta jakie chcę" mają darmowe przelewy express
    elixir (a robione z kont z b. db kosztują 5zł).

    Czyli "b. db" to "były db".

    > W santaderze nie mam też żadnej debetówki (nie licząc HCE, ale ona jest zrobiona na
    tablecie, którego z sobą nie noszę).

    > Więc siłą rzeczy na wszelki wypadek jakaś kasa leży na koncie z byłego db - tam
    przychodzi pensja, na nim kumuluje się historia i ew. można iść po wypłatę do kasy,
    albo zrobić blikiem (bo niestety trzeba wskazać konto, z którego idą operacje blik -
    a jak masz 4 ROR, to jak na wskazanym jest pusto, a na innych pełno, to i tak nie
    wypłaci).

    > Jako że nie mam przy sobie terminala cały czas - a i tak bym nie ufał - to po 1k
    "na wszelki wypadek" leży też sobie na kontach, do których debetówki noszę ze sobą -
    obecnie to citi oraz mBąk.
    > I jak coś wypłacę, to warto z powrotem do tego 1k uzupełnić - czyli przelać w
    santanderze wewnętrznie z konta z byłego db na "konto jakie chcę" - a potem z "konta
    jakie chcę" darmowym express elixirem np. do citka.

    > A jak zacznę wypłacać czekami blik to pieniądze będą schodzić bezpośrednio z
    "najgłówniejszego" konta.

    Nie dziwię się, że nie załapałem.
    Nie wiedziałem np., że zakładasz, że uzupełnienie musi/powinno być
    express i dlatego zupełnie nie rozumiałem co ma ten express do wypłat
    blikiem.
    Jakoś od 2..3 lat w ogóle przestałem się bawić w pilne działania w
    bankach, wpłacanie czegoś na jakieś procenty na kilka dni itp.

    > Więc jak jesteś już "zakliencony" w santander, to pewnie możliwość blika i tak już
    masz. Dodatkowe "konto jakie chcę" też możesz wyklikać bez potrzeby łażenia do banku
    - iść trzeba jedynie w sytuacji, jakbyście chcieli założyć konto wspólne.

    Nie wiem, co mogę w Santander. Mamy tam wspólne konto z b. BZWBK
    ("Aktywni 50 czy jakoś tak) i służy ono tylko do wpłacenia tam co
    miesiąc 2k (warunek promocji KH) i przelania nadmiaru do mBanku.
    szczerze mówiąc zakładałem, że jak tylko KH się spłaci to rozstanę się z
    Santanderem bo pamiętam, informacje, że jak ktoś kupował coś w sklepie
    na raty to był łapany w jakieś pułapki zastawiane przez Santandera - to
    po co pchać się w pułapki.

    > W milku można zakładać przez kuriera - dodatkowy feature to to, że kurier od razu
    przywozi też debetówkę, nie trzeba czekać (nie wiem dlaczego żaden inny bank,
    przynajmniej z tych, które probówałem, nie potrafi czegoś takiego zrealizować).
    > Podobno teraz można nawet bez kuriera, w 100% przez telefon, za pomocą selfie (i
    zdjęcia dowodu).

    Nie lubię wersji przez kuriera, który chce aby bez czytania od razu coś
    podpisywać, a selfie jeszcze nigdy nie robiłem. Wiem, że komórka ma
    drugi aparat z przodu (gorszy) i zapewne jakoś bym znalazł jak to się
    przełącza :)
    P.G.