  • Data: 2021-09-06 16:41:30
    Temat: Re: Rezygnacja z karty kredytowej
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Ale co jest w nim takiego fajnego, czego nie ma w innych bankach?
    > Pewnie, że jest lepszy niż "zwykły" fizolski ROR + nędzny firmowy,
    > gdzie płatne są nie tylko przelewy zewnętrzne, ale również wewnętrzne, nawet na
    własne rachunki.
    > Ale czy lepszy w czymś niż brak tej opłaty za przelewy wewnętrzne?

    Jest kompletnie darmowy (oczywiscie do limitu, chyba 20 przelewów na
    miesiąc, ale mieszczę się w nim ze sporym zapasem). Nie płacę za konto
    i za przelewy, czy to wewnętrzne, czy zewnętrzne.

    A z warunków darmowości: mam wykonać 2k obrotu kartą (dowolną, czy to
    kredytową, czy debetową, prywatną czy firmową) i opłacić ZUS. Innych
    warunków niet. I to jest warunek za oba konta, firmowe i prywatne.

    A co do samego intensive, to kiedyś mieli fajny program doradztwa
    inwestycyjnego - w tym kierunku bardziej szukam. I taka platforma
    mInwestor jest b. fajna (ale mInwestor, nie eMakler), co też mnie
    trzyma przy mBanku.

    Do tego intensive daje Ci dostęp do mLinki w 20 sekund, a nie 20 minut,
    czy 2 godziny, jak mają standardowe konta. Znaczy że jak ja chcę
    zadzwonić i coś załatwić, to nie trwa to wieki z katarynką przy uchu. ;)
    Niby mała rzecz, ale cieszy.

    > Eee, w citi nie ma assistance, jest tylko concierge. Cóż, jak kazałeś im
    > świętego grala szukać... A sam takiego ślusarza z terminalem znalazłeś? ;>

    Po co bank mi daje usługę za którą nie mogę zapłacić jego kartą?
    Bezzęzu. Tak czy siak mogli chodziaż powiedzieć, że nie znaleźli i czy
    chcę takiego z gotówką, a nie olać totalnie. :)

    A program punktowy na www przestał działać (ten ichni, nie ten z
    priceless specials). Jak chcę wybrać sobie punkty i kupić voucher, to
    mnie wylogowuje.

    > Ja póki co raz korzystałem z assistance, przyszli hydraulicy, poprawili
    > baterię nad wanną i nawet nie wzięli za nowe uszczelki ;> - oraz dwa
    > razy z lekarza.

    Z lekarzy to akurat mam pakiet medicover + stomatologia, którego nie
    ruszę, bo ze względu na tą stomatologię (darmowe leczenie, plombowanie,
    czy kanałówka) i tak mi wychodzi bardzo korzystanie, a miesięczny koszt
    to jakieś 250 zł.

    > Ubezpieczenia są nie tylko podróżne.

    No wiem. Ale banki nie dają do kart niczego fajnego.

    Ubezpieczenia od sprzętu IT mam w leasingu i to dużo lepsze.

    Kiedyś zalałem komputer herbatą i naprawę pokryło ubezpieczenie, a to
    był topowy Macbook Pro, sama naprawa wyszła 8k. :) Porównując OWU,
    to samodzielnie takiego ubezpieczenia bez miliona haczyków nie miałbym
    szansy zgarnąć, a już tym bardziej w produktach typu karty.

    Dodatkową gwarancję mam np. na zen.com (płatność 0.99EUR/m-c za kartę,
    ale mają solidne cashbacki, więc się zwraca chociażby płacąc za pyszne.pl).
    A karta ma też parę innych, fajnych ficzerów i można ją doładować z
    kredytówki mBąka. ;)

    Na życie mam umowy negocjowalne, a nie takie koszykowe.
    Samochodu nie mam. :)

    To co jeszcze mam ubezpieczyć? :D

    [...]

    > A z ciekawostek raz żonie nie zadziałał chip w ikei i poszło z paska - to
    > od czasów pierwszych kart z mBąka, jeszcze bez chipa, była pierwsza
    > i ostatnie płatność z paska ;>

    Od momentu wprowadzenia Apple Pay (w mBanku jako jeden z pierwszych)
    płacę i wypłacam gotówkę tylko w ten sposób (zegarkiem lub telefonem).
    Gotówkę mam od wielkiego dzwona.

    Fizyczne plastiki leżą w szufladzie i mają bardziej rolę
    kolekcjonersko-zbieracką, jak znaczki pocztowe. Robię >100 transakcji
    miesięcznie i się nie zdarzyło mi jeszcze by się coś nie udało z
    przyczyn innych niż "terminal nie działa"

    > A tam, nawet niewidomy może podróżować, co prawda widoków podziwiać nie będzie,
    > ale powietrze na Krecie ma inny zapach, zaś pomidory i arbuzy w Bułgarii
    > też są warte wyjazdu.

    De gustibus. Mnie to nie kręci, ja jestem z gatunku nerdus totalus
    i ew. podróze jakie robię to są na linii Poznań <-> Warszawa w celach
    zazwyczaj towarzyskich. :)

    > Warto więc mieć dla samej przyjemności (visę infinite ma również
    > getout, ale zabawa w KK z tym parabankiem to jest specyficzny
    > sport, fajną mc world elite - metalową i wyciętą w kształt lwa -
    > widziałem w gablotce - miał też śp. lion's) - a może się okazać,
    > że skorzystasz.

    Chwilowo mam fazę na metalowe, więc w PL tylko PKO wchodzi w grę.
    Ale może się skuszę na N26, bo tam chyba tez jakiegoś metala mają.

    > Z takim FastTrack nie musisz bać się lotniska, doprowadzą
    > od drzwi taksówki na miejsce w samolocie i to w pół godzinki.

    Z białą laską na lotnisku Chopina też - nawet mi otworzyli przejście
    do bramek security tak, ze ominąłem wszystkic, i cały onboarding miałem
    w chyba 20 minut. A to były czasy covidowe (zeszłe lato) już i kolejka
    była spokojnie na 2-3h - tu akurat bardzo pozytywnie się zdziwiłem.

    Ale z drugiej strony mam zniżkę na pociągi na poziomie 51%/95%. Wprawdzie
    jedzie się te 3h, a nie 30 min, ale mi się nigdzie nie spieszy. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com