  • Data: 2020-10-11 23:09:01
    Temat: Re: Paypal - opłata za nieaktywne konto?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ma Pan pełną rację, pod warunkiem, że rozpatrujemy idealnie sferyczną krowę w
    prostym ruchu harmonicznym.
    > Słowem kluczem jest "powinno", więc nie wiem, czy kpisz, czy o drogę pytasz?
    >
    > Umowa NIE zostala zakończona z powodu zawartych w niej zapisów
    > (zapewne w regulaminie, który jest częścią umowy), że jak konto nie
    > jest opróżnione to rozwiązanie nie następuje.
    > Wtedy zapewne taki zapis nie był zabroniony, nie wiem, czy jest teraz.
    > "Powinno" musi mieć oparcie w zapisach prawa.

    Widziałeś gdzieś w ogóle taki zapis? Podaj namiary.
    Tylko żeby później mieć możliwość udowodnienia swoich racji, trzeba
    dysponować dowodami. W szczególności nie należy umów zawartych
    w formie pisemnej rozwiązywać ustnie, albo pisząc "proszę o coś tam".
    Potwierdzenia przyjęcia (albo odmowy przyjęcia, na jedno wychodzi)
    oświadczeń woli należy przechowywać praktycznie do śmierci.

    > Np. teraz kłócę się z zarządem wspólnoty, czy na 2020 mamy składkę na
    > fundusz remontowy 30gr/m^2 czy zero.

    Nie wiem co to ma do rzeczy, ale podpowiem, że w takim przypadku
    istnieje droga "przedsądowa", i ew. sądowa. Psychologicznie rzecz
    ujmując, jeśli masz rację w sposób oczywisty, jest mała szansa, by
    zarząd (czy cokolwiek by to nie było) zdecydował się na to drugie.

    > No i jest kłótnia, czy stawka z uchwały z 2019 nadal obowiązuje czy
    > nie (zniesiona na mocy par. 3 uchwały z 2019 - więc nie tylko dlatego,
    > że nie ma jej w uchwale z 2020 - zarząd kombinuje, że skoro nie była
    > zmieniona to ważna jest stara).

    Obawiam się że bez ugody lub wyroku nikt tego nie ustali. Szczerze
    mówiąc pierwszego rozwiązania raczej bym nie obstawiał.

    > 2) uchwała przeszła dzięki temu, że zarząd, niby z uwagi na lockdown,
    > zwołał pod koniec marca "zebranie właścicieli lokali" "bez obecności
    > właścicieli" (sic!) - w zebraniu uczestniczył tylko zarząd
    > (powierzony), a to, że niby bylo to "zebranie", ma w mojej WM dużo
    > większe znaczenie niż normalnie.

    Nie rozumiem co masz dokładnie na myśli, ale nic to. Normalnie we WM
    decyzje podejmowane są większością (wszystkich) udziałów, kwestia ew.
    statutu.
    --
    Krzysztof Hałasa