  • Data: 2010-03-16 13:35:30
    Temat: Re: KK Citi a PIN
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Ale przerzuci to ryzyko także w przypadku złożenia podpisu przez osobę
    > nie będącą posiadaczem karty.

    Ale nie na sklep (bo nie moze), tylko na swojego wlasnego klienta.

    > I to jest jedyna różnica między potwierdzeniem transakcji przy pomocy
    > pinu i podpisu.

    I to jest wlasnie ten brak roznicy. W obu przypadkach klient dostaje
    w d*.

    No chyba ze zastrzeze karte (zglosi jej utrate) i obejmie go jakis tam
    72-godzinny lub inny okres przed zastrzezeniem. Wtedy roznica PIN vs
    nie-PIN jest istotna. Ale to raczej wyjatek niz regula.

    > Jednakowoż wyciek pin wskutek okoliczności, za które
    > klient nie ponosi odpowiedzialności nie powoduje przerzucenia nań
    > odpowiedzialności.

    Tylko ciekawe kto to ma udowodnic. To moze byc jasne w przypadku
    "duzego" skimmingu np. w bankomacie (gdzie wydawca karty nie placi tak
    czy owak), ale juz niekoniecznie nawet przy wycieku danych z banku,
    o ktorym bank wie (mam na mysli wczesniejsze transakcje, bo blokady
    kart, zmiany PINow itd. w takiej okolicznosci bank raczej wykona).
    --
    Krzysztof Halasa