  • Data: 2010-03-16 12:42:56
    Temat: Re: KK Citi a PIN
    Od: Sebastian <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-16 11:35, Olgierd pisze:
    > Dnia Tue, 16 Mar 2010 10:12:44 +0100, Sebastian napisał(a):
    [...]
    > Po trzecie przepis, na który jak sądzę chciałbyś się powołać (art. 28
    > ust. 1 EIP) brzmi "Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby,
    > którym udostępnił kartę płatniczą lub ujawnił kod identyfikacyjny".
    > Tam nie jest napisane "przy użyciu kodu" albo "przy użyciu karty
    > sfałszowanej" -- odpowiedzialność będzie tylko wówczas, kiedy użyto
    > *udostępnionej* karty lub przy pomocy *ujawnionego* kodu.
    >
    > Ergo: pociągi potrafią rozwijać prędkość nawet ponad 300 km/h, ale
    > przecież nie w Polsce, gdzie każdy wie, że przy tej prędkości pasażerowie
> [...]

    Pozostaje poczekać na jakąś aferę skimmingową i zobaczyć czy i jak
    szybko uda się odzyskać pieniądza za transakcje potwierdzone pinem.
    Czytałem, że nowe przepisy jasno precyzują kto ponosi koszty takich
    oszustw ale jakoś nie mogę się pozbyć obaw, że jeśli ofiar nie będzie
    setki albo przynajmniej dziesiątki z np. jednego bankomatu to bank
    bardzo niechętnie uzna że są podstawy uznania skimmingu.

    Sebastian