  • Data: 2020-11-19 10:37:26
    Temat: Re: DOS na AliorKantor?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Ano. Nie słyszałem być ktoś odpalił CP/M na zwykłym Spectrum, to
    >wymagało praktycznie 60 KB RAM, od zerowych adresów.

    >Różnica między Timeksem 2048 ("zwykłym") i Spectrum była w tym
    >kontekście żadna. Zresztą długi (2068) też tu nic nie wnosił. Chyba
    >że
    >chodzi o grafikę 512x192 (czy jakoś tak)? Stacja to była FD 3000 (czy

    Dokladnie - znacznie powiekszalo ilosc liter na ekranie.
    A CP/M lubil duzo - tzn programy pod niego ...

    >jakoś tak), i typowo miała 16 KB RAM, potrzebna była wersja z 64 KB
    >RAM,
    >wtedy można było na niej odpalić (podobno) CP/M. A może to ta starsza
    >stacja (z 3 pudełek) miała 16 KB, a nowsza (duża, blacha) miała 64
    >KB?
    >Nie pamiętam.

    Jakos tak to musialo byc - tak czy inaczej - komputer wlasciwy byl w
    stacji, dolaczony Spectrum czy Timex robil tylko za terminal.

    >Pamiętam że jakiś Sokoban czy jak mu tam był. Tylko wymagał
    >specjalnych
    >terminali, ale może jakby na Timeksie mieć terminal hi-res (z tym
    >układem ULA SMD), to może dałoby się to odpalić?

    CP/M w ogole nie przewidywal grafiki.
    Ale programy mogly juz wykorzystywac mozliwosci terminala ...
    znakowego ...

    >BTW były komputerki "Meritum", tylko teraz nie pamiętam, czy one
    >mogły
    >działać pod CP/M, czy tylko ich stacja dysków mogła (i chyba
    >musiała)?
    >Chyba tylko stacja. Ale przynajmniej klawiatury były normalniejsze.
    >I, zdaje się, na Elwro cośtam Jr. (Spectrum zrobiony chyba na
    >TTLach?)
    >dawało się odpalić CP/M?

    Kojarzy mi sie, ze oba to byly klony Spectrum, wiec raczej nie bardzo.
    Elwro robilo jakies "stacje robocze" z CP/M, ale zainteresowania "pod
    strzechami" nie bylo - za drogie, za duze.

    J.