  • Data: 2020-11-20 13:36:51
    Temat: Re: DOS na AliorKantor?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >I właśnie tak było z tym Sokobanem. Czy to były terminale znakowe (tu
    >akurat Unimor ANG3000) czy nie to kwestia nomenklatury - podpinane
    >były
    >przez RS-232, to w pewnym sensie znakowe, w innym graficzne.

    Komunikacja i funkcjonalnosc przewidywaly tylko wyswietlanie znakow.
    Moze producent dorzucil jakas semigrafike.

    Nawet, gdyby producent dorobil troche grafiki (ha, ha - przez RS232 z
    predkoscia 19200), to byloby to niestandardowe, wiec mialoby wsparcie
    tylko od nielicznych programow.

> [...]
    >pamiętam,
    >bym kiedykolwiek widział oryginalnego TRS-80. "Stacja" Meritum (w
    >obłej
    >białej obudowie, dwa napędy 5.25", chyba jednostronne, działała pod
    >CP/M
    >(być może były inne możliwości, nie pamiętam).
    >W Wiki jest napisane, że stacja miała 2 KB EPROM i 1 KB RAM. Jestem
    >jednak przekonany, że tam było 64 KB RAM i CP/M - może były różne
    >stacje, a może pamięć była w samym komputerze (w specjalnej wersji).
    >Tego to już nie pamiętam, nie używałem tego zbyt mocno.

    Stacja dyskow w ogole nie potrzebuje pamieci. Szczegolnie jesli ma
    wspolpracowac z komputerem na 8080/Z80 z przewidziana obsluga dyskow.

    >Pamiętam też, że do Meritum mogła być jakaś skrzynia (biała?), którą
    >stawiało się pod monitorem, a która zwiększała (dawała) możliwości
    >grafiki. To mogło być coś eksperymentalnego.

    I jeszcze trzeba miec ambicje "Polish Software House", zeby to
    obsluzyc, choc akurat za socjalizmu mogl wypalic ...

    A potem nadchodzi ten przykry moment, gdzy trzeba klientowi powiedziec
    ... wie pan co - najlepiej by bylo, gdyby ten caly sprzet kupiony dwa
    lata temu wyrzucic i kupic pecety, bo to juz jest zlom.

    J.