  • Data: 2020-11-18 23:45:43
    Temat: Re: DOS na AliorKantor?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > W zasadzie nie mogles. Sprzet nie pasowal.

    Ano. Nie słyszałem być ktoś odpalił CP/M na zwykłym Spectrum, to
    wymagało praktycznie 60 KB RAM, od zerowych adresów.

    > Byly pewne pomysly, np stacja dyskow ... zapomnialem nazwy, gdzie
    > komputer z CP/M byl w stacji, a Spectrum pelnil role terminala.
    > Lepiej Timex, bo Spectrum nawet na terminal sie nie nadawal.

    Różnica między Timeksem 2048 ("zwykłym") i Spectrum była w tym
    kontekście żadna. Zresztą długi (2068) też tu nic nie wnosił. Chyba że
    chodzi o grafikę 512x192 (czy jakoś tak)? Stacja to była FD 3000 (czy
    jakoś tak), i typowo miała 16 KB RAM, potrzebna była wersja z 64 KB RAM,
    wtedy można było na niej odpalić (podobno) CP/M. A może to ta starsza
    stacja (z 3 pudełek) miała 16 KB, a nowsza (duża, blacha) miała 64 KB?
    Nie pamiętam.

    > Ale pod nasze strzechy nie dotarly, bo i CP/M nie dotarl. Za drogi. I
    > grac sie nie da :)

    Pamiętam że jakiś Sokoban czy jak mu tam był. Tylko wymagał specjalnych
    terminali, ale może jakby na Timeksie mieć terminal hi-res (z tym
    układem ULA SMD), to może dałoby się to odpalić? Nie jestem pewien, czy
    widziałem w ogóle CP/M na tej stacji w akcji.

    BTW były komputerki "Meritum", tylko teraz nie pamiętam, czy one mogły
    działać pod CP/M, czy tylko ich stacja dysków mogła (i chyba musiała)?
    Chyba tylko stacja. Ale przynajmniej klawiatury były normalniejsze.

    I, zdaje się, na Elwro cośtam Jr. (Spectrum zrobiony chyba na TTLach?)
    dawało się odpalić CP/M?
    --
    Krzysztof Hałasa