  • 1. Data: 2020-11-10 12:13:58
    Temat: DOS na AliorKantor?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Problem z zalogowaniem do kantoru Aliora. To samo z Apką - powolne działanie,
    wyraźnie nie może się komunikować - aż do wywrócenia się tejże.
    Też widzicie coś takiego?

    witrak()

  • 2. Data: 2020-11-10 12:32:33
    Temat: Re: DOS na AliorKantor?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2020 12:14:00 UTC+1 użytkownik witrak() napisał:
    > Problem z zalogowaniem do kantoru Aliora. To samo z Apką - powolne działanie,
    wyraźnie nie może się komunikować - aż do wywrócenia się tejże.
    > Też widzicie coś takiego?

    Rzeczywiście mocny przymuł.
    Logowanie co drugą próbę przechodzi (nawet przyszedł SMS z hasłem jednorazowym do
    "zaufania"), ale potem tylko biały ekran, a po "refresh" wylogowanie.

  • 3. Data: 2020-11-10 12:52:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-10 o 12:13, witrak() pisze:
    > Problem z zalogowaniem do kantoru Aliora. To samo z Apką - powolne działanie,
    wyraźnie nie może się komunikować - aż do wywrócenia się tejże.
    > Też widzicie coś takiego?
    >
    > witrak()

    W kwestii formalnej - to jest ddos. DOS to taki system operacyjny przed
    Windowsem.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2020-11-10 12:56:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2020 12:52:43 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    wyraźnie nie może się komunikować - aż do wywrócenia się tejże.

    > W kwestii formalnej - to jest ddos. DOS to taki system operacyjny przed
    > Windowsem.

    W kwestii formalnej to najpierw sprawdź.
    Jest i DOS i DDOS - tzn. oba to ataki.
    DDOS jest odmianą DOS - ale nie tego DOS, co to na PC-tach pierwszych był.
    A wcześniej były też inne DOS (jako disk operating system) na wcześniejszych
    komputerach.
    Formalnie możesz jedynie się czepić tego, że atak DOS obecnie nie ma szansy się udać
    - ale DDOS jest również DOSem.

  • 5. Data: 2020-11-10 12:57:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    wyraźnie nie może się komunikować - aż do wywrócenia się tejże.

    > W kwestii formalnej - to jest ddos. DOS to taki system operacyjny
    > przed Windowsem.

    DOS może znaczyć też ogólnie 'Denial of Service" (niekoniecznie
    Distributed" ) i akurat tutaj może być ten skrót bardziej uprawniony, bo
    nie wiemy czy jest efekt jakiegoś rozproszonego ataku.

    KJ

  • 6. Data: 2020-11-10 12:59:25
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]

    > Formalnie możesz jedynie się czepić tego, że atak DOS obecnie nie ma
    > szansy się udać

    A niby dlaczego? Jeśli z powodu np. błędu w sofcie wyłożymy serwer? DOS
    jak najbardziej :)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 7. Data: 2020-11-10 13:01:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-10 o 12:57, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > Distributed" ) i akurat tutaj może być ten skrót bardziej uprawniony, bo
    > nie wiemy czy jest efekt jakiegoś rozproszonego ataku.

    ok.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2020-11-10 13:18:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2020 13:00:05 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > [...]
    >
    > A niby dlaczego? Jeśli z powodu np. błędu w sofcie wyłożymy serwer? DOS
    > jak najbardziej :)

    A rzeczywiście, taki typ ataku DOS też jest.
    Pomyliłem DOS z flooding.

  • 9. Data: 2020-11-10 13:21:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W każdym razie już naprawili, a przynajmniej SOA#1.

  • 10. Data: 2020-11-10 13:21:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.11.2020 o 12:13, witrak() pisze:
    > Problem z zalogowaniem do kantoru Aliora. To samo z Apką - powolne
    > działanie, wyraźnie nie może się komunikować - aż do wywrócenia się
    > tejże. Też widzicie coś takiego?

    Sparwdziłem przed chwilą i pakiety nie wracają z serwera, na którym jest
    kantor. Pewnie mają jakiś problem.

    --
    Robert Tomasik